Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Ja, det är härligt. Fast han är trött och gnäller på tidsskillnaden, men ingen i familjen låter honom sova :cool:

Mmmm chips :d Tur att vi inte har något hemma och det är 1 mil till affären....

Nej han kan väl gott vara vaken :D Men skulle han somna så finns jag här i några timmar till. På tal om vaken så hör jag Milton hosta alldeles förfärligt.. Hoppas han håller sig sovande, stackaren.. Svalt är där på hans rum och två "puffar" av inhalatorn, men där där hostar är så envis!

Ja jag är nästan lite arg på mig själv att jag inte kunde stå tillbaks för chipsen när jag var inom butiken och handlade mjölk, nedrans chips-hylla ;)

Just nu ligger han och småslumrar i soffan medan Alice kollar på Molly Mus, för hon vägrar att gå och lägga sig. Konstigt va....

Affärerna är smart uppbyggda.....
Jag har lärt mig att titta åt andra hållet, hur kul är fryst fisk liksom....

Stackars Milton, hosta är verkligen jobbigt.

Jag var in och skulle handla ägg, ströbröd och frukostbröd nu på kvällen. Fick faktiskt bara med mig marie kex som övrigt men de behöver vi till imorgon så det är ju okej. Undvek både godishyllan och chipshyllan på vägen till kassan ;)

Bollen: Stackars din man, fast samtidigt så är det bättre att hålla sig vaken och gå och lägga sig vanlig tid, tycker jag ;)
Har du något tips på att baka något med mango? Ska helst vara snabbt och enkelt eftersom jag funderar på att använda det imorgon innan gästerna kommer. Själv har jag funderat på kladdkaka men jag vet inte...
Däremot har jag precis plockat ut 30st muffins med svartvinbär ur ugnen. Var helt okej men jag är ju inte så där vansinnigt förtjust i just svarta vinbär.

Hahaha, ja han är kanske inte så road av Molly Bus ;) Men Alice är, och kanske över att pappa är hemma igen?
Smart det där, att titta åt ett annat håll, borde kanske tänka på det till nästa gång :D Hade verkligen tänkt strunta i det, men var rädd att jag skulle bli sur på mig själv nu i kväll om jag inte handlade det, bra anledning va?!

Ja jäkla hosta! Både Milton och jag, men min är ju kontrollerbar. Var själv ett hostbarn och hostade konstant typ som liten. Milton har nu hostat sedan mars/april någon gång och inte har den försvunnit än. Varit hos läkaren flera gånger, när det varit extremt. De lyssnar och det låter fint i lungorna och de rekommenderar "puff", frisk luft dygnet runt och att sova högre med huvudet. Inget hjälper känns det som, speciellt inte när det är såhär illa..

Du, måste fråga dig, som ändå har ett dagis-barn. Miltons inskolning börjar på måndag och den missar vi förmodligen. Jag borde verkligen ha koll på detta eller ha en åsikt kring detta, eftersom jag är förre detta personal (på Miltons dagis dessutom), men i alla fall. I eftermiddag och nu ikväll var han mycket piggare och mindre snorig och jag hoppas så innerligt att han får sova ordentligt i natt. Men var drar man gränsen, dagis eller inte dagis, på grund av snor etc.?
Inskolningen är ju bara en timme de första tre dagarna och det hade han absolut orkat med och tyckt varit skitroligt. Men samtidigt vill vi givetvis inte smitta ner något annat barn eller utsätta Milton för för mycket ansträngning nu när han väl börjar kurera sig lite.
Men visst, de kan ju gå och vara snoriga i en halv evighet, men som sagt - var drar man gränsen?

På Alice dagis så har de frågat om färgen på snoret. Grönt= hemma. Ja eller sen spelar ju allmäntillståndet roll.
Men om det "bara" är genomskinlig rinn-snuva så har det inte varit problem.

Alice är överlycklig att pappa är hemma. Hon klänger, klättrar, drar, pussar, kramar, nyper, gosar, sitter nära honom hela tiden :D

Annorlunda recept :) sitter på matklubben och läser just nu och det är mest mangokycklingar som folk gör och salsor!

Eg. tyckte jag inte synd om honom som inte får gå och sova utan mer ett konstaterande att han allt får hålla sig vaken när han äntligen är hemma :D

Då är det snoret jag ska hålla koll på i morgon :D Allmäntillståndet också givetvis, men snoret ska jag titta på också, det har jag inte ens tänkt på - tack!

Och du, jag har haft överseende denna vecka över att du inte har bloggat, eftersom din man har varit iväg. Men nu är han tillbaks så nu finns det inga undanflykter :D

Själv lägger jag Milton nu
Ni (Lottch brukar också göra det) är så roliga som skriver inlägg när ni nattar barnen! :D

På dagis måste nog Vilgot lära sig att somna själv, vilket han aldrig behöver göra hemma. Någon av oss ligger alltid bredvid tills han somnat. Det är helt underbart mysigt med en vällingdrickande liten älskling som efter en stund puttar bort flaskan, stoppar in nappen i munnen och sen lägger sig på sidan mot mig och kramar mig runt halsen. :love:

Hur gör alla andra med nattningen nu? Är det olika dag- och kvällstid?

Vad skönt för dig att din man äntligen är hemma! :laugh: Det låter inte så kul att gå av på mitten av längtan, så som du nästan gjort. ;)

Vi har ju precis ändrat nattningsrutinen inför nattsömnen :D Vi gör så att det är pyjamas på och sedan följer vi båda med upp för att säga god natt men bara en av oss stannar med henne. Ner i spjälsängen med en vällingflaska och sedan somnar hon :) Rutinerna är så färska så vi har inte stött på några större problem mer än att vi inte kan få henne att somna utan flaskan och det blir enormt krångligt med tandborstningen.

Dagtid så är det vagnen som gäller och ibland gungar jag vagnen men oftast lägger jag ner henne och hon somnar nästan på en gång.

Ni (Lottch brukar också göra det) är så roliga som skriver inlägg när ni nattar barnen! :D

På dagis måste nog Vilgot lära sig att somna själv, vilket han aldrig behöver göra hemma. Någon av oss ligger alltid bredvid tills han somnat. Det är helt underbart mysigt med en vällingdrickande liten älskling som efter en stund puttar bort flaskan, stoppar in nappen i munnen och sen lägger sig på sidan mot mig och kramar mig runt halsen. :love:

Hur gör alla andra med nattningen nu? Är det olika dag- och kvällstid?

Hahaha, det har jag inte ens tänkt på :o :D
Milton ligger ju i sin spjälsäng och somnar, men han vill alltid ha någon av oss i rummet och då ligger vi nedanför spjälsängen på golvet (det är då jag passar på att surfa eller lösa sudoku på mobilen). Vad mysigt det låter, så som ni gör, ligger ni då i er stora säng? Milton har aldrig, aldrig, aldrig någonsin, under några omständigheter velat sova eller vila i vår säng, antingen skriker han i högan sky eller så leker han med oss eller försöker krypa iväg ;) Han vill ligga själv helt enkelt, med oss i närheten. Tyvärr säger jag, för jag är en närhets-person och hade så gärna velat ha honom sovande nära och gosa nära alltid. Han är lik sin pappa och sin moster, alltid själv och inga gose-människor, varken som barn eller nu som vuxna.

Här gör vi lika dag som kväll. Säger att nu ska du sova så går vi upp till hans rum. Han får nappen(som nu bara bor i hans rum används inte alls under vaket tillstånd) lägger ner honom i sängen och ger snuttisen. Säger sov gott och sen lämnar vi rummet och går ner igen. Vägrar han somna får han välling och brukar sen somna på två röda när han får/tar nappen igen! Jag hoppas att det fortsätter vara lika enkelt när mini kommer. :)

Tack för överseendet :D

Jag lovar att sätta igång igen!!!
Jag har faktiskt bakat lite och dessutom finns loppisfynd att visa upp.....

Ursäkta lite mer hästsnack nu. Men syrran hade fixat någon som skulle hålla igång hästen och tävla henne men hon ska ha så pass betalt så pappsen vet inte om han har råd. Han frågade ikväll om jag kunde tänka mej att rida henne. Jag har knappt ridit alls på två år och hästen är 176 hög och jag jobbar heltid och har två barn o h ett hus som ska renoveras. Känns inte som att det går ihop alls. Men jag VILL ju hjälpa tilö och det vore kul att träna lite häst. Jajamen, jag ska longera henne och så kanske jag hoppar upp på måndag så får vi se hur det känns.

På måndag börjar A sin inskolning. Lilla pluttan vad stor hon blivit. Någon som varit i vingåker på länge? På outleten då. Är lite sugen på att åka en sväng. Hur mycket barnkläder har de på Gekås? Kanske borde vänta tills vi varit där?

Vad kul att läsa om hur ni gör med läggningen! Och skönt att höra att även Michellan söver sitt barn med välling! ;) Har haft lite ångest över det där, men välling gör livet väldigt enkelt när det är sovdags.

Nu när Vilgot har en egen "stor" säng ligger vi där, men innan så har vi legat i vår stora säng och sen burit in honom till hans rum. Ibland kan han få sova middag på vår säng.

Vad synd att Milton inte är nån goskille. Vilgot blev helt plötsligt gosig vid ca 13 månaders ålder och nu vill han ofta att man ska lyfta upp honom och då får man världens kram. :love: Hur mysigt som helst! Men det är väl ett övergående stadium. ;)

Idag är "vår" pappa på golftävling på Arlanda, så jag och V ska roa oss på egen hand. Hade tänkt att åka till Ikea och köpa kudde för dagissovstunden.

Ha en bra söndag allihopa! Här i Västerås har vi klarblå himmel! :laugh:

D:s dotter är hästlös nu och har i sin blogg efterlyst en häst att rida och tävla.

Jag har inte varit i Vingåker sen jag kissade på stickan där, men åker du dit får du hemskt gärna rapportera. Vi är lite sugna på att åka dit.

*kl*

Ett livstecken från oss, och ett inlägg i snordebatten. Vi var och hälsade på på dagis förra veckan, det har ju varit sommarstängt och det blev 5 veckors uppehåll för A. Vi var där en timme i onsdags och fredags, vi kom dit vid 10 när de är ute och leker. I fredags var det en tjej som är lite äldre än A som bara satt i en av fröknarnas knä och hängde medans snoret rann. ( Nu vet ju inte jag om de ringt efter hennes föräldrar, men under hela tiden vi var där så satt hon bara och hängde hos fröken)
I går natt blev A snorig och nu har jag haft två nätt med ett klängande barn på mig. Hade han kunnat hade han nog krupit in till syskonet i magen ;)
Så imorgon när det var jobbdags för både sambon och mig så blir det nog premiär VAB istället, om inte min mamma kan ställa upp de tre timmarna jag ska jobba.

Känns faktiskt inte alls bra med att ge henne välling precis innan hon ska sova men jag tröstar mig med att hon inte äter på natten :o

Nu har jag kladdat på jordgubbsmousse på tårtbotten jag gjorde igår, sedan så har jag bakat kolakakor som jag ska gå och skära i bitar. Nog första gången jag bara gör en tårta men jag är så less på att ha massa tårta över för jag tror nog att folk inte gillar tårta överlag men ändå så förväntas det på kalas.

Vi ska faktiskt också på kalas idag, ett tvåårskalas :) jag hoppas att mamman i familjen har gjort sin fantastiska jordgubb/rabarbkaka! Jag hade förhoppningar om den när de i våras fyllde 30, men då hade svägerskan bakat väldigt fina, men torra och tråkiga tårtor... Mamman där är gravid igen och nu har hon gjort UL sen vi sågs sist och de skulle ta reda på könet, jag är helt 100 på att de får en kille den här gången, men vi får se :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
866
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
48 49 50
Svar
984
· Visningar
30 773
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundpassning, hundar som kissar
  • Oseriös avel 2023