Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Yeyj!!!!!

Å vad du kommer att baka och njuta av din nya kökskompis. Se til att skaffa en scrape-a-bowl om du inte fick med en sån. Underlättar bakningen till tusen att den sköter nedskrapning från kanten under tiden den blandar.

Ja men en sån måste jag ju ha! Vill ha en glasskål också bara för att det är fint :D
Är det svårt att baka med en kitchen aid? :o jag har ju aldrig haft något ha-begär av en så jag är inte så insatt känner jag. Vet mycket annat jag hellre skulle vilja ha än en ka faktiskt :o

Nej kusinen har ju aldrig varit elak på det viset som pojken men ändå så att jag inte vill lämna henne ensam med Isabella för hon har bl.a. sparkat mot Isabellas hand när hon har sträckt fram den mot henne.

Blir en rapport om vad jag tycker om maskinerna sen när jag har lärt mig dem :)

Ännu en som kommer att hamna i kitchen aid-träsket! Ett stort grattis i efterskott på din födelsedag också! :)

*kl*

Nu har vi hämtat hem vår fina vita prins Axent, som redan är kung i hagen och tuktar mina små unghästar. Tyvärr har min 4åring fått sig en spark på vänster framknä, men som tur i oturen så var han inte skodd just då. Nu har dock skorna åkt på, han var väldigt ömfotad dock, hovis tyckte att vi skulle vänta 2-3dagar, har det inte försvunnit då så får vi sätta på en sula för att avlasta.

Själv har jag varit magsjuk halva dagen, har inte fått behålla någonting, utan att gå in på detaljer ;) men tyvärr brukar det bli såhär innan mens, suck. Känns som om jag aldrig kommer att bli gravid. :( nästa månad kommer jag tvinga sambon till sex vaje dag. :p

ja risken finns ju att jag är totalt fast för den lilla röda när jag väl har börjat använda den. Egentligen borde jag byta den till en svart så att den passar in i nya köket men kan vara kul att ha nåt som bryter av i det svart-vita eller vad tros? Lite orolig att jag kommer ångra mig senare att jag inte bytte färg.

Jobbigt med magsjuka :(

Svårt att baka? Nej du bara låter maskinen göra allt.
Vispar ägg och socker med vispen. Blandar i mjölet med scrape-a-bowl, klart sen liksom :D Ja eller grädda får du göra i din nya fina ugn!

När man bakar bröd så ska man vara lite försiktig med knådningen, då maskinen tar i mer än vad man normalt gör, har jag läst.

Nej behåll den röda, jag tycker min bruna är (förlåt Aidan) skittråkig. Jag skulle mycket hellre haft en röd. Eller vit för då syns inte mjöldammet :o

Det är väl just det att jag tycker att man tappar mycket av "feelingen" i bakningen, att inte få stå och hålla i bunken. Jag får prova i helgen om jag kan hålla mig så länge :p

Åh jag vet inte... hade varit bättre om pappa inte hade sagt något om att jag kunde byta färg om jag ville då hade jag varit nöjd med min röda. Får gå och titta på den i några dagar och känna om jag vill ha en svart i alla fall eller om den ska bli min färgklick i köket.

Ia, du som är frisör. Vad gör man åt den här frisyren? Är det bara att klippa topparna, eller någon viss frisyr är att föredra? Jag älskar Miltons hår, sambon skulle nog vilja ha mer frisyr på det hela.
Såhär står det inte upp alltid, bara innan idag :D Men du/ni ser iaf hur långt det är.
frisyren-2_161721202.jpg

Framifrån
utomhus-4_161717955.jpg

För mig började det med en röd kitchen aid och nu är alla våra "maskiner" i köket röda i vårt svart/vita kök. :)

Men det är klart du ska byta om du inte är nöjd. Mina föräldrar har en svart och den är väldigt snygg.

Vi började ju med OBH Nordicas Chili men det är ju inte riktigt samma färg om än rött ;) Jag får fundera en stund till för det är ju snyggt med rött men jag vet inte om det är den stil jag vill ha nu.

Vilket underbart hår. :love:

Håller med aneka, han är verkligen söt er Milton! :)

Tack snälla! Eller vad man säger ;) Känns löjligt att tacka när någon säger att Milton är söt, men jaja, jag säger det ändå :D

Kl
Dags för dagisinskolningsstart idag, så spännande! Vi har bara en timme idag så idag tar vi bara med oss ett paket blöjor och den vanliga skötväskan som sen följer med hem igen, idag ska handlas en ryggsäck och den ska sen fyllas med extrakläder etc. :)
Milton är påklädd och färdig, nu är det min och sambons tur att göra oss i ordning. Hoppas ingen tycker på om Miltons snor.. Han är precis som vanligt och snoret är genomskinligt. Det var precis när vi gick upp som det kom ut en grön snorklump (fräscht samtalsämne?!), men sen har det varit genomskinligt.

kl

Nu har vi äntligen fått dagisplats till Mikaela med :D
Hon ska tydligen börja den 5 september så nu väntar vi på info från förskolan.
Sambon ringde idag eftersom vi inte hade hört något än så då fick han iaf det svaret.

Annars så händer inte så mycket här, Mikaela går när man "leker" fram det men hon kryper mest för det går ju fortare ;) Tror att hon bara behöver komma på att det är snabbare och enkalare att gå för balansen har hon, är nog bara lite försiktig :)

Sen släppte jag en liten bomb på sambon att jag vill ha ett syskon till M och han blev nog lite chockad men börjar nog smälta det för det kommer lite kommentarer om det ibland nu :D så kanske kanske inte allt för långt borta, om jag bara kan få ett jobb oxå så skulle det nog vara nära på perfekt just nu :p

delvis kl

Är det vanligt att man får så pass sent "dagisbesked"? Jag menar, 5 september är ju inte ens en månad bort! Eller har jag missat någon viktig detalj i just ert fall? :)

Det har ju varit lite struligt pga av vårt flyttande och så men sen är väl den största anledningen semestertider... :grin:
Det var här 4månader innan start man skulle söka och vi sökte nog dryga 3 månader innan önskat datum och ringde även då och förklarade situationen och fick då svaret att det var nog inga problem då vi sökt till 15 augusti... men vi fick ett brev om att vi var placerade i kö i torsdags. Så sambon ringde då idag och då fick vi veta att hon har fått plats den 5 sept precis 4 månader från när vi sökte... så nu skulle dom försöka hinna skicka papprena till oss idag :grin: jaja, vi har fått en plats iaf och det är ju tur vi börjat lite smått med shoppandet av höst/dagiskläder :)

Vad roligt att ni fått besked iaf om dagisstart och att hon har fått plats, alltid något :)

Här gick första dagen på inskolningen jättebra, Milton var först inne på avdelningen av alla och kröp direkt fram och började greja, härligt! Han har ju varit där i magen med mig när jag jobbat ;) och så har vi varit där och hälsat på ett par gånger.
En timme var det idag, så det var inga större problem, det räcker för ett litet barn, han var bra trött efteråt och sov från bilen, in när jag tog av kläder och bytte blöja - det har inte hänt en gång sedan han föddes, det är hårt att börja på dagis :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
877
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 149
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar