Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Det värsta jag vet är torra tårtor, därefter kommer tårtor bakade på bastanta sockerkaksbottnar som man blir mätt/illamående av att bara titta på.
Rabarber och jordgubbar passar så himla bra ihop, det är ju riktigt gott och det är ändå sagt från mig som inte är så förtjust i rabarber :) Hoppas ni går smaska på den kakan idag då :idea:

Kl

Oh vad jag känner mig utvilad!! Gick och lade mig runt midnatt och gick upp 10,30 idag :o Så skönt!
På tal om at VAB:a. Hur fungerar det för mig som student om jag vabbar? Vad baseras pengarna jag får om jag vabbar och var får jag pengarna ifrån?

Torra tårtor är supertrista!
Jag brukar göra tårtan dagen innan så att den saftar till sig.

KL
ja, det är rätt skönt att ligga i hängmattan och surfa på en ipad..... :D

Oj, så länge har jag aldrig sovit i hela mitt liv! ;) Men sovmorgon fick jag imorse iaf. Vilgot sov ända till 7:30, vilket han faktiskt gjort några mornar den senaste tiden. Hoppas att det är en ihållande trend.

Vad sur jag blir på affärer som inte beställer hem saker som är slut! :mad: Skulle ha en amnings-bh för de bh-ar jag har börjar bli för små. :o Skulle ha en redan för ett par veckor sen, men då var min storlek slut. Därför var jag in idag igen och absolut ingenting har hänt på den hyllan. :grin:

De bh-ar som jag har kvar sedan jag ammade A är väldigt mycket för stora. Jag väger mindre än vad jag gjorde med A plus att de är väl förmodligen ganska uttöjda. Mina bröst är i sin vanliga storlek än så länge men jag har ändå nästan inga bh-ar att på mig, Urvalet i stan är mins sagt knapert. Jag som har stora storlekar i vanliga fall har jättesvårt att hitta stora amningsbh, vanliga bh fins det gott om i 85D men en amningsbh i samma storlek är mycket mindre ??
Köpa på nätet känns svårt om man inte har provar modellen innan

Ja det där med BH:ar.. :mad: :(

Jag har 75F i vanliga fall. På den (finare) underklädesaffären jag brukar gå på hade de bara upp till E-kupor..?! :confused: Nu blev inte mina boobs så speciellt mycket större under amningen, men jag kunde inte ha mina vanliga BH:ar ändå pga mjölkstockning av byglarna. Så jag var dödshet i en av min mammas gamla amningsbhar större delen av tiden :D Varvat med en E-kupa där brösten "bullade ut" sådär snyggt.

Nästa graviditet lär jag bita i det sura äpplet och gå på den andra underklädesaffären som hade upp till J-kupor - sviiiiindyra.. Fast värt det om jag ammar lika länge, vilket jag ju åtminstone har siktet på.

H har premiärridit! Det var i alla fall lite kul, särskilt när hästen skrittade :D Men faan vad lönnfet jag ser ut (kanske för att jag är det?). Allt var osmickrande på den bilden, men det bjuder jag på!

20110814938_161638967.jpg

Fina ni var! :)

Och vem är inte lönnfet? ;) jag får inte ens på mig mina ridbyxor. :o

Haha, ridbyxorna får jag visserligen på mig men bilden avslöjar ju med all (o)önskvärd tydlighet hur de skär in i degpartiet runt magen!

Åh så lyxigt med en ipad. Vill också ha *gråter som ett litet barn vid godishyllan* fast jag har fått ett kitchen aid i födelsedagspresent :D en röd en och en glassmaskin som är riktigt äppelgrön ;) Ska nog fylla 25 flera gånger :angel:

Äsch, det var en fin men lite tråkig tårta smakmässigt. Den var kamp fint gjord som kakmonstret, men lite torr och alldeles för mkt sugarpaste för min smak, jag tror att det är den som gör den lite plastiga, sockriga smaken. Och ingen jordgubbs/rabarbkaka heller, men ett väldigt trevligt kalas.

Det var dock en pojke där som var riktigt elak, han puttade omkull M flertalet gånger, riktigt så att han gick fram till henne och verkligen tog i för att få omkull henne. Första gången flög hon in i kylskåpet. Mamman, som var höggravid, sa att hon var orolig för hur han skulle hantera det kommande syskonet. Det skulle jag också vara...

Vad roligt Michellan att du fick så fina saker och att ni fick köket i uppvisningsskick :) Jag antar att det kommer bli mycket bakat hos er nu?

Määäh nu har ju typ alla här inne antingen en iPad eller en Kitchen Aid eller båda. Humpf! Inte alls avundsjuk! ;) fyller också 25 i år men gissar att jag inte lär få något i närheten av det. Men men jag får klassa bebis som julklapp/födelsedagspresent och det duger fint det med! :D

Åh! Då får du nästan bjuda på hemmagjord glass när du visar upp disktrasan för oss! :d ;)

När jag fyllde 25 för hundra år sedan köpte jag en blå Ford Ka till mig själv. Hade länge trånat efter en sån, men jäklar vilken ångest jag hade! Mådde skitdåligt i flera veckor. Den kostade 67 000 kr och det var så extremt myyycket pengar! :eek: Sen spelade jag "Sommartider" och "Jag går och fiskar" så högt att ena högtalaren sprack. :o

Yeyj!!!!!

Å vad du kommer att baka och njuta av din nya kökskompis. Se til att skaffa en scrape-a-bowl om du inte fick med en sån. Underlättar bakningen till tusen att den sköter nedskrapning från kanten under tiden den blandar.

Nja nu måste jag påpeka att iPaden inte är min, utan den tillhör makens jobb, men är nog här hemma på obestämd tid. Något ska han väl få som kompensation för traktamentet :angel: (skämt)

Åh så lyxigt med en ipad. Vill också ha *gråter som ett litet barn vid godishyllan* fast jag har fått ett kitchen aid i födelsedagspresent :D en röd en och en glassmaskin som är riktigt äppelgrön ;) Ska nog fylla 25 flera gånger :angel:

Oj!! Jisses vad jag längtar tills jag blir 25 nästa år! Ska önska mig en kitchen aid då :D Vad roligt för dig; nytt kök, kitschen aid och glassmaskin - du kommer ju bo i köket nu ;)

Iaf, Mikan, Bollen, ia med flera, som har dagisbarn sen tidigare eller har koll på den biten, orkar inte googla det. Skrev ju innan om hur det fungerar för mig som student om jag vabbar, var får man ersättningen ifrån? Hur fungerar det?

Imorgon blir det inskolning för Milton, herregud vad roligt det ska bli!! Älskar mitt gamla jobb och att nu få komma dit som förälder känns kanon. Har sådant förtroende för all personal i huset och jag litar helt på dem, den dagen jag ska lämna Milton själv där. Kanske lite lättare till och med för mig än andra föräldrar, just eftersom jag känner till dem så väl =)

Ja nu ska det läsas i instruktionsboken och bakas :D fast först så ska jag börja jobba igen imorgon så det får bli till helgen :idea:

Vad läskigt det är med barn som är elaka med andra barn tycker jag. Jag hade nog också varit lite orolig. Isabellas stora kusin (4år) var jätte gullig med Isabella idag, tidigare har jag tyckt att hon har varit lite bordus.

Du anmäler via tel eller internet till ffk. Du får hem en blankett som dagis ska skriva under på att barnet inte varit där. Erslttningen baseras på din sgi, vet inte vad som gäller där för studenter om du får beh.lla din gamla eller om den räknas på studiebidrag/lån. Nattar A så ursäkta stavfelen, orkar inte ändr fr.n mobilen

Jag börjar också jobba imorgon :) ska bli roligt att höra vad du tycker om maskinerna!

Ja, alltså att barn är burdusa och lite obetänkliga tycker jag är en sak, men den här pojken ville göra andra barn ledsna, det var som att han var ute efter att få de ledsna. Lite läskigt tyckte jag.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
877
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 126
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden