Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Oj det va verkligen hårt att börja på dagis! Skönt att det gick bra!! :)

Ja det kan man säga :D
Tror faktiskt att vi hade kunnat säga hejdå och lämna Milton där redan idag, för han hade fullt upp där och brydde sig inte det minsta om oss. Han är ganska trygg i sig själv så och duktig på att leka själv etc.
Men missförstå mig rätt, jag är absolut inte redo att lämna honom, speciellt inte första dagen ;) Är så glad över att jag får skola in honom, behöver nog det, minst lika mycket för min egen skull!

Och här är första arbetsdagen avklarad för mig :) roligt fast jag har ont nu i ryggslutet och i höften. Svängde förbi skopunkten och akuthandlade ett par skor och ett par stövlar till Isabella så hon har till förskolan imorgon inför hennes först dag. Stövlarna får lämnas där, hon kan inte gå i dem det var alldeles för klumpigt för en liten en :D
Lite sorgligt är det att jag missar hennes allra första dag men jag känner att jag har så svårt att släppa taget om henne så det är nog bra att jag inte är med.

Vad ovant att du inte är här inne och skriver på morgnarna längre :D Bara en dryg månad kvar av min föräldraledighet *ångest*

W_I: Jaha, då förstår jag!

Och allmänt: ÖF hade premiär idag. Var inne på deras hemsida igårkväll och kollade tiderna, som var oförändrade. Eller? När jag kom dit efter lunch hänger ett anslag på dörren om de nya tiderna - som suuuuger!! Bara 2 förmiddagar i veckan + en em som H alls kan gå på :( Nu är det syskongrupper på tisdag fm/föräldragrupp tis em, och 0-8 månader på em onsdagar. Förr var det hela måndag, tisdag fm, hela onsdag och torsdag em. Så kunde ju vara där 4 dagar i veckan om vi ville (vilket vi iofs aldrig ville :D) Förmiddagarna faller i princip bort eftersom han sover nästan hela den tiden. Klart det går att fara dit nån gång ändå, men det lär inte bli som förr..

Och H! Han blev jätteledsen när jag skulle sätta honom i bilen igen, sprattlade sig bara ner och knatade mot ÖF. Kan de verkligen komma ihåg så bra redan, var ju ändå 2 månader sedan vi var där?! Det kom iallafall en pedagog och surrade lite, så H kunde traska runt på uteplatsen där en stund. Lillhjärtat, som så gärna ville på ÖF :(

--slutpladdrat--

Här gick första dagisdagen också bra! :laugh: Mellan 9 och 12 var de där och efteråt hade han däckat totalt i vår stora säng. Han hade grävt i sandlådan nästan hela tiden. :D Imorgon ska de vara där ända till kl 14 och även sova middag där, hur nu det ska gå. Tur att han har sin pappa med.

Just nu är han totalt övertrött, men han måste vara vaken iallafall en timme till innan han får sova. De gick ut en stund och jag ska städa undan i köket, var tvungen att skriva här först bara. ;)

Jag fick också ett fantastiskt besked från dagis och det är att Vilgot får vara där sin ordinarie tid tills bebisen är född. :bow: Så himla skönt att få dagarna för mig själv och vila upp mig! Det är heller inga problem att lämna in honom där om förlossningen skulle starta under deras öppettider. Övrig tid finns ju alltid någon granne hemma, så det känns som en stor lättnad nu. :bow:

jag röstar på Brio Sitty :)
Fast kan inte motivera det mer än att jag gillar Brio mer, den känns lättare på nått sätt.

Har Brio ändrat selen i vagnen? När vi skulle köpa vagn till Alice (2009) så var det en så konstig sele i vagnen. Den satt fast i botten av vagnen och man trädde i barnet i den. Inte som jag är van att axelbanden sitter fast i ryggstödet.

Inte har jag någon ifån heller att kunna skriva ifrån på dagarna när jag jobbar :D
Kvällen blev inte som jag hade tänkt det idag.... ganska rutten faktiskt.

Det är nog fortfarande samma underliga sele. O den får mig att tveka. Men vi hoppas att bara kunna använda gren/midjebältet. Det funkar inte med axelbanden på den vagnen vi har idag heller. Hon gillar inte att bli fastspänd mot ryggstödet. Dessutom sitter axelbanden på Emmaljungan väldigt högt så jag inte särskilt förtjust i den selen heller. 

Nämen, vad hände med din kväll?

Jag hade ju också första jobbdagen idag, efter semestern. Kändes bra! Som jag saknade Mathilda dock, hon och pappa hade haft en sån mysig dag, hon är mycket fostrare med honom än med mig så de hade myst massor! Imorgon ska de till dagis och kolla in det, de ska bara vara där i en timme, men det blir nog intensivt ändå. Jag hoppas att hon har bättre sovro inatt än de föregående nätterna då hon har varit orolig. Blev ingen bra laddning inför jobbet när hon vaknat otaliga gånger...

Selen är verkligen jättekonstig. Vi valde en Teutonia Timmy istället.
Emmaljungan vet jag inget om.

+ Kaktusblomma

Isabella var underbar och finast men hennes pappa var inte så schysst, tyckte att han var min pass-upp :confused: Jaja, tack för den för att jag väljer min dotter när jag har varit ifrån henne efter min första arbetsdag.

Idag är det som sagt Isabellas första inskolningsdag. 9-14 ska hon vara där så jag kan gissa mig till att hon kommer äta lunchen där kl. 11 och sedan slockna och vakna när det är dags att gå hem :D Isabella brukar kunna sova lite överallt så jag hoppas hon sover bra idag också eftersom jag inte är hemma förrän 18.30 :(

usch vad trist att kvällen blev så där.. Men vaddå, vilken tid gick hon och lade sig för kvällen då? Då hade ni väl tid för varandra?

Det tar lite tid att vänja sig, att inte vara med sitt barn som man varit med varje dag sedan födseln ju.

När mina skruttar kommer hem från dagis här så vill jag umgås med dem och fråga hur dagen har varit och jag vill kunna ha tid och fokus att lyssna på främst stora sonen då han pratar mest ;).. För att åstadkomma det så skärmar jag av omgivningen lite (läs: mycket) så när sambon eller min syster/mamma frågar mig om nått så är det sällan jag hör vad de säger eftersom jag har all fokus på barnen. Min sambo blev lite arg i början, för jag kunde inte ens svara på en enkel fråga som "Håller du koll på båda barnen en stund, jag måste gå ut och hämta xxxxxxxx". Så jag tror att det kan vara det som stör pappan. Att du helt plötsligt inte är kontaktbar som du var förut.

Vad tråkigt att det blev så där... :( Man får ju hjälpas åt på kvällen. Klart du vill vara med Isabella och nån måste ju sköta resten av hushållet. Hoppas att han förstår det snart. Vi umgås inte heller så mycket kvällstid, utan allt fokus är på Vilgot. Iaf för den ena, medan den andra lagar mat och/eller städar undan efteråt.

Kl
Idag blir en intressant dag. Dagisdag nr 2 för Vilgot och han ska sova middag där. Jag får löpande rapporter och bilder på chatten, så det är så kul att följa vad han gör under dagen.

I eftermiddag har min chef kallat till möte med mig, honom, hans chef och HRA! :eek: I 1,5 h!! Har ingen aning om vad det gäller och jag har inte vågat fråga. :o Är lite nervös faktiskt.

Och ännu mer nervös är jag för se eftermiddagen. Då ska sista visdomstanden plockas bort. Men det ska bli skönt när det väl är gjort (och läkt). :)

hoppas att det är nått spännande på jobbet idag, förstår att du är nervös.. Hade du fått mer att göra nu förresten?
Men sen, usch å fy för att gå till tandläkaren, blääää.

Nä, jag har inte så mycket att göra... Ska göra några revisioner och uppdatera/skapa lite miljö- och arbetsmiljörutiner under de här veckorna. Ska bli så himla skönt att jobba 75% från nästa vecka, då kommer dagarna att gå lite fortare. Men det är inte särskilt roligt på jobbet... :(

Jag har ju inga problem med att gå till tandläkaren, men just att dra ut tand är väl det värsta. Men den är i vägen, så jag vill ändå göra det.

Spännande med mötet, uppdatera oss gärna sen! Lycka till med både det och den där tanden, skönt sen när tanden är borta :)
Vad händer hos er alla idag? Här är det inskolning dag 2 klockan 10-11 idag och sen blir det att spva middag. Får se om han sover lika länge idag, igår sov han i 3,5 timmar ju istället för sina två timmar :D
Sen blir det stan och handla det sista till dagis, inneskor, en ryggsäck och så fick vi en sommaruppgift att göra med barnen så det är kanske dags att sätta fart med den :o
Milton har förresten börjat rumphasa!! Han gör det så fort han har något i händerna, han har alltid krupit tidigare även med saker i händerna. Jaja, han går ju lite också och det går framåt iaf :D

Vi har varit i stan nu på förmiddagen, kylskåpet var helt tom så det var nödvändigt. Sen skulle jag kolla på kläder till barnen men klockan rann iväg. Som tur var så följde H med så barnen satt i bilen och åt fralla medan jag sprang in i barnklädesaffären och kollade snabbt. Fick med mig det mest nödvändiga bla strumpor. A har alltså 23 i storlek, plus att fötterna är runda/tjocka. Att hitta skor till honom är inte roligt alls :grin:
Lämnade A på dagis vid 11 ( för att han ska hinna äta och komma till ro innan han sover) och nu är jag hemma och byter om, bär in matkassar och passar på att sitta ner några minuter innan jag ska till jobbet. Hatar verkligen mina arbetstider (12-15) å andra sidan så har jag bara nio dagar kvar.
Idag när jag lämnade A så ville han bara ner från min famn och springa iväg till sandlådan. Inte ens när jag sa hej då så började han gnälla. Så jag gick och precis när jag lämnat gården så ramlar han naturligtvis och slår sig. Typiskt när det var första gången som han inte blev ledsen när jag gick :cool:

Fy vad typiskt att han trillade, och så just idag med när han inte hade blivit ledsen när du lämnade :( Gick du tillbaks till honom då eller hur gjorde du?

På tal om öedsen så blev Milton ledsen bara sådär mitt under inskolningen.. Lade sig på golvet och reste sig sen om och var pipit och som sedan eskalerade till storgråt. Så vi gick hem tidigare.. Bara han inte börjar bli sjuk igen men det verkar ju nästan så :( Nu har han precis formligen hysteriskt gråtit sig till sömns.. Fick i honom lite lunch och sen Alvedon och tandsalva före. Tänk om han i alla fall hade velat ha lite närhet och tröst.. Det går ju så länge jag står eller går med honom i famnen, men så fort jag sätter mig så blir det sju resor värre. Provade även att lägga mig i vår säng med honom ett par decimeter ifrån mig och bara en hand på hans rygg, men det blev också sju resor värre. Han fick som vanligt ligga i sin säng och jag hade en hand på hans rumpa och gungade honom lite och tillslut började han slapna av och somnade.. Fina barn... :(

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
884
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 289
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar