Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Där tapetserade vi om innan vi flyttade in!

Hoppas det går bra hos läkaren!

Ja men då förstår jag, tänkte om det var förra ägarna som hade betalt tapeten så spelade de väl ingen roll att den var ny :D

Gick bra hos läkaren, min tjej har blivit så stor över sommaren, 9,4kg och 78 lång :love: konstigt att inte 80 kläderna passar bättre när hon är så lång?
Tog lite blodprover, gick igenom hennes anamnes och fick uppfattningen om att hennes läkare tycker att hon var felbehandlad förra året. Hade hon fått avlastning på njuren redan då som tvåmånaders kanske hon hade haft två nu. Fast man kan ju inte veta vad som dödade hennes njure, infektionen eller att hon alltid taskig funktion på den.

Nu vet jag iaf vad vi gör om hon skulle få plötslig feber utan att vara förkyld, då väntar vi inte för att se om det är tredagars utan då måste vi lämna urinprov för ev. UVI.

Vet ni vad sen, medan jag och fnulan var in till stan så har M lyckats få hit en elektriker som har installerat vitvarorna och M har städat medan elektrikern var här :love: Nu kan vi ha fika ändå och sedan får elektrikern som inte kom komma och fixa fläkten, lyset och uttag på tisdag när han tänkte komma. Men nu ser det i alla fall klart ut fast att vi inte har något lyse i köket ;)

Vilka tider kommer hon att ha? Det blir ju lätt väldigt många timmar om man jobbar heltid, både lunch och restid tillkommer ju... Jag kommer ju att jobba 75% nu just för att undvika det, men det kommer ändå att bli 7 h varje dag.

Hur stort kontrollbehov har du när det gäller hästen? Fördelen är ju att du kan fortsätta ha kontakt med honom och nya ägaren och nackdelen är ju att det kan kännas jobbigt om något händer som du inte kan påverka. Men är du säker på att det är en bra hästmänniska som du litar på så borde det väl bara vara till fördel.

Fy fan vad skoj att vitvarorna är på plats iaf :bump:
Kalaset skall ni ju ändå har på dagen, och ett par stearinljus är ju inte heller så tokigt som myshöjjare :)

Trevligt med en så snabb elektriker!!

Nej det spelar ju ingen roll att vi inte har lyse och sedan får vi dra en snitsig skarvsladd till kaffebryggaren ;) men nu är hällen invigd med kokt potatis :banana:

aaah, jag kommer själv ihåg hur underbart det var första gången som kunde koka något på den nya spisen (ja - häll :) )
Att få plocka ur diskmaskinen för första gången efter renoveringen.. Eller duka fram frukost :banana:

hi hi hi, lite nördigt - jag vet

Vad härligt att det finns någon vettig elektriker, skönt!!!

Kl

Fy fasen vilken dag vi har haft :( Milton har verkligen varit på ett så sjukt tradigt humör, stackaren.... Allt är bara gråt, gråt, gråt, gnäll, gnäll, gnäll och så en hel massa skriiik. Mitt humör sjunker, tålamodet likaså och jag gör allt för att det inte ska gå ut över Milton, för det är ju ändå inte hans fel och han kan ju inte hjälpa det..
Dessa jäkla tänder, jag tror det är dem i alla fall.. Funderar på att ta mig ner till vårdcentralen imorgon bitti och bara se så det inte är något med öronen eller halsen, för säkerhets skull. Det är ju dagisinskolning på måndag så jag hoppas att han kryar på sig ordentligt till dess, annars får vi väl skjuta på inskolningen, men det känns tråkigt..

Woho va skönt för er! Va gulligt av din man att fixa så! Inte behövde du stressa med städningen heller iaf! :) Hoppas elektrikern dyker upp på tisdag och fixar det sista nu då så ni får vara klara sen!

Stackars eran Milton! :( Kanske lika bra att ni åker till VC imorgon. Dom brukar väll rekomendera det när dom är otröstligt? Håller tummarna och hejjar på att han är kry till på måndag!

Här har två framtänder tittat fram bara sådär. Har sett att dom varit på väg men tänkte dom är väll lika sega som dom där nere. Men så va det inte idag hade en brytit igenom och den andra gör nog det imorgon! Han kanske både äter mat och har bra med tänder till han börjar dagis!! Har iofs inte fått veta om vi får någon plats än men det är ju ett tag kvar.(har sökt till 1nov)

Hon kommer gå ca nio timmar beroende på trafik... Men hon verkar verkligen gilla det, efter rapporterna idag :) Sen kanske morfar kommer kunna hämta tidigare någon dag i veckan :)

Det är en väldigt bra hästmänniska, som jag har haft som medis.. Dom passar väldigt bra ihop och han kommer få det garanterat bra. men vi jobbar på samma avd, och jag vet inte hur jag kommer reagera...

Jag tyckte det absolut skönaste, när renoveringen var klar, var att gå på toa. :love: jag verkligen älskar vår toalett efter att ha stått höggravid och kissat i en hink eller gått 300 meter, enkel resa, mitt i natten för att använda toalett. :) det är då man inser hur bortskämd man är... ;)

*kl*
Zazza: Jag gjorde så med min förra häst och tyckte det var ganska skönt. Jag visste att han hade det bra, jag kunde hälsa på när jag ville och fick rida varje gång. Men det är klart att det är jobbigt att någon annan kallar sin älskling för hennes älskling, det var en av anledningarna till att jag var där så sällan, det skar i hjärtat på något sätt.

Armani: Fungerar inte tandsalvan? :( jag kom precis på att vi glömde sätta på den, fan fan fan. Vi brukar ta en tandborste och ta på tandsalvan som tandkräm och sen "borsta" tandköttet där tänderna är på väg upp. :) Selma har också varit crankypants idag. Att äta gick inte alls an, allt hamnade på golvet. Och som du säger, när man själv sover dåligt blir tålamodet ganska kort...

*kl igen*

På lördag eller söndag ska vi hämta sambons häst. Vi fick låna en hästlastbil över helgen, helt perfekt!

Sen så har jag en till fråga... Mina grannar undrar om de får stå i mitt stall. Men vad sjutton ska jag ta för stallhyra? Det rör sig bara om kalifers + hö i hagen, resten gör de själva. Eller nä, in och utsläpp kommer vi nog att dela på ganska mycket, men eftersom jag har 5 hästar så tar jag många fler.

Det är svårt det där med dagis-tiderna.. Jag var på dagis så många timmar som liten och jag älskade det och ville verkligen aldrig följa med hem!!!
Men förstår din tanke, en annan vill ju gärna träffa sitt barn lite under dagen. Milton kommer gå 7,5 timmar som mest, vilket jag är tacksam över. Men jag tror inte det är några större problem för ett barn att vara på dagis längre än så, väl där och installerad så går dagen av bara farten, jag tror det är värre för en annan.
Jobbar ni heltid bägge två?

Svårt att råda dig, men hade det varit min häst hade jag i första hand velat vara garanterad att den skulle få det bra och därefter tänka på mig själv. Bara för att ni jobbar på samma avdelning behöver det väl inte betyda att ni måste prata om honom varje dag? Sen är det säkert en vanesak. Klart det är jobbigt att sälja sin häst, men jag skulle nog iaf tycka att det var bra att jag kunde fortsätta ha kontakt med den och den nya ägaren. :)

Japp, vi jobbar heltid båda två. Inga planer i nuläget att ändra på det... Båda har jobb som blir heltid, även om vi skulle gå ned i tid... Vi jobbar båda mer än 100 % idag om man ska hårddra det... Sitter tex med jobb nu, när luvan har somnat...

Jo tandsalvan fungerar fantastiskt bra, tack så mycket för den, är så tacksam över den!!! Men i natt funderade det inte alls, trots både alvedon och tandsalva, så jag vet inte vad det är, det är kanske inte tänderna ändå? Han har lite hosta också som väcker honom stup i kvarten :(
Ja visst tryter tålamodet när man själv inte kan sova, borde gå och lägga mig tidigt idag, får se om det blir så, kvällsmänniska som jag är, dumt nog ;)

Det är precis så jag tänker :) Skulle dessutom vara oändligt skönt att slippa ha honom ute på annons! Jag så gott som vet att hon aldrig kommer sälja honom heller, om det inte händer ngt väldigt väldigt oförutsägbart... Men! Hon är en riktig snackpåse (världens gulligaste sådan) men hon slutar aldrig prata och tar allt i kronologisk ordning. Att få ett snabbt svar avhenne tar ofta 20 min. Även om det bara är ett ja eller ett nej... Hon måste alltid berätta hela beslutsprocssen innan. Jag har dock sagt till henne att om hon köper honom så måste vi göra en deal om hur hon får prata om honom med mig... Inte bara komma huxflux och berätta saker jag inte vill veta på arbetstid... Ju mer jag tänker på det, desto bättre känns iden...

Hjälper inte tandsalvan om, ni haft på den överallt? Så är det nog något annat. Har han haft problem med öronen tidigare? Tagit någon temp?

aaah, jag kommer själv ihåg hur underbart det var första gången som kunde koka något på den nya spisen (ja - häll :) )
Att få plocka ur diskmaskinen för första gången efter renoveringen.. Eller duka fram frukost :banana:

hi hi hi, lite nördigt - jag vet

Nördig nej nej! När jag diskade första grejen i tisdags så stod jag i köket och tjoade 'älskling, jag diskar... i KÖKET' :D sedan skrattade vi gott åt det. Så coolt att ha spis och grejer inkopplat och bara trycka på en knapp, man har glömt hur bra man har det egentligen.
Imorgon kl. 8 kommer tydligen elektrikern tillbaka och ska byta ugn + häll säkringarna till varsin 16A och då ska jag baka, vad som helst men jag ska baka :love:

Vad härligt att det finns någon vettig elektriker, skönt!!!

Kl

Fy fasen vilken dag vi har haft :( Milton har verkligen varit på ett så sjukt tradigt humör, stackaren.... Allt är bara gråt, gråt, gråt, gnäll, gnäll, gnäll och så en hel massa skriiik. Mitt humör sjunker, tålamodet likaså och jag gör allt för att det inte ska gå ut över Milton, för det är ju ändå inte hans fel och han kan ju inte hjälpa det..
Dessa jäkla tänder, jag tror det är dem i alla fall.. Funderar på att ta mig ner till vårdcentralen imorgon bitti och bara se så det inte är något med öronen eller halsen, för säkerhets skull. Det är ju dagisinskolning på måndag så jag hoppas att han kryar på sig ordentligt till dess, annars får vi väl skjuta på inskolningen, men det känns tråkigt..

Ja bara att de kunde komma med så kort varsel! Det är ju helt fantastiskt att det finns sånt folk :love:

Stackars Milton :( Tycker du absolut kan ta dig till VC imorgon, vissa saker vill man ju bara ta reda på särskilt när man har haft problem med det tidigare.

Woho va skönt för er! Va gulligt av din man att fixa så! Inte behövde du stressa med städningen heller iaf! :) Hoppas elektrikern dyker upp på tisdag och fixar det sista nu då så ni får vara klara sen!

Ja M har gjort ett superjobb idag, jag är så glad att han har fixat och donat. Visst har han även gjort det för sin skull men ändå så har han fixat allt det här för min skull :love:

Okej, ja nej då är det inte så mycket att göra åt på den punkten direkt. Roligt att hon verkar trivas så bra där, förmodligen håller det i sig också :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
845
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
43 44 45
Svar
886
· Visningar
27 770
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar