Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Din man har ingen jacka du kan låna? Min man är ju inte direkt stor (65 kg till 183cm) men har stora kläder ändå pga långa armar, när jag var höggravid hade jag hans vårjacka :D Annars är det ju smart att ha en större jacka att kunna ha lilla V i sen när ni som sagt ska hämta stora V :idea:

Men fy va dålig stil! Hatar när folk ställer in och sen ska det låta jätte besvärligt att komma övht. Morr på sånt folk!
Förstår att ni inte vill ha hem folk nu förens det är helt klart nu när det är så nära!

Jag har också lite ångest över vinterkläder. Men mest på vilken storlek vi ska ha. Men tror det får bli 80 då Milton passar perfekt i 74 nu. Han ska iaf ha Hestra vantar det är en sak som är säker! :)

Jag kommer antagligen fortfarande vara tjock när det blir kallt. Men jag kör nog på min vanliga jacka och har den öppen. Är nog mest brösten som kommer frysa men får köpa ylleinlägg till dom. :) hade tänkt köpa mig en ny fin jacka nästa år så känns onödigt att lägga pengarna på något nu. Sambons kläder drunknar jag i på längden.

Storlek beror nog mer på hur snål jag är, om jag vill kunna försöka använda samma saker nästa säsong eller inte. Isabella har överlag strl 74 och de kläderna sitter perfekt men hon använder även strl 80 utan större problem (vika byxben och dra åt midjan och ibland även vika ärmar) så ska vi ha en som sitter perfekt så är det strl 80 men vill vi ha kläderna nästa säsong också så tar vi en strl. 90 om det inte blir heltokigt denna vinter vill säga....

Fast jag tror inte att vi kan köpa en stl 90. Det kommer Milton drunkna i. Är glad om han växer i stl 80! Men köper jag en 80 så kan nog mini ha den nästa vinter! :)

Har spanat in tradera lite nu. Men allting är så svart och mörkt. Jag vill ha något som syns men endå inte är helt i den reflexgula färgen. Får spana lite i dom riktiga butikerna också!

Min man är lika lång som din, men väger nog 10 kg mer. Provade hans jackor förra vintern, men de är på tok för stora tyvärr.

Kolla på flickkläder eller unisex, det som folk sätter som pojkkläder brukar vara aptrist, typ blått, grått och svart.

hade tänkt köpa mig en ny fin jacka nästa år så känns onödigt att lägga pengarna på något nu.
Jäklar vad mycket snygga kläder jag ska köpa till nästa vinter!! :banana: Har redan förvarnat min stackars man om att klädkontot kommer att vara högt. :p

Jag kommer nog också behöva uppdatera nästan hela garderoben. Förhoppningsvis har jag hunnit förlora lite(eller mkt) vikt på ett år iaf! Men jag är så trött på att kolla på kläder till mig själv sen Milton kom. Kollar mkt hellre kläder till honom :o Sambon brukar säga åt mig att du kan faktiskt kolla på kläder till dig själv och har du inte hittat något nytt!?! Men det är så trååååkigt. Milton är så mkt sötare i alla sina kläder än vad jag någonsin blir i någonting.

Btw på tal om utstyrsel: JAG SKA KLIPPA MIG PÅ TISDAG!!!! :banana: :bump: Ska blir så skönt!!! När jag bokade min klipptid så såg jag när jag hade klippt mig förra gången(kan boka på nätet och då ligger alla bokningar man gjort kvar) det va visst den 16 mars. Så ja det är verkligen påtiden att jag kommer dit!

Nej nu ska jag nog ta mig upp för trappen och måla lite till...trööök!

Vi har didriksson och är supernöjda. Jag kommer köps deras fodrade boardmanställ också. Köper jag storlek 90 kan hon ha det i vår också utan problem. :) vinteroverall tänkte jag köpa Reima, hade de förra året och var nöjd med det.

Vad har ni tänkt köpa för skor i höst/vinter? Tycker det är skitsvårt... :crazy:

Vad har du tänkt dig för mössa? Är det inte något alltför avancerat så kan jag virka en åt dig. Gjorde matchande mössor för mig och Selma förra året och personligen tyckte jag att det var väldigt gulligt. ;)

*kl*

Måste bara gnälla lite. Selma vaknade inatt igen och var vaken 4 h. Tänder igen... Vaknade till sol. :love: vi gick upp vid halv åtta, åt frukost, gick och hämtade hästarna. En väninna kom och hjälpte mig att tömköra Lilla B, han var superduktig, under tiden så försvinner min rottis. Hon kommer tillbaka och stinker pecka, då har hon varit och rullat sig på ett rådjur som dött och legat i en vecka. Den var fullkomligt översvämmad med likmaskar, det är inte det att jag är kräsmagad, men fy fan vad det luktade. Nu hällde jag över lite diesel och tuttade eld på den, sambon var borta med grävskopan så jag kunde inte gräva ned den. Urk.

Sen så skulle vi åka till stan. När vi åkte härifrån var det som sagt sol, när vi hade kommit in i affären så började det ösa ned. Suck! Vilket resulterade i att allting tog längre tid då det blev kaos. Gatorna var helt översvämmade när vi åkte hem. Som om det inte var nog så stod dörren öppen hemma, sambon var hemma och jobbade så jag ställde upp dörren innan jag åkte så de kunde gå in och ut, så det var en vattenpöl i hallen och på mina nya mockastövlar. :(

Nu håller jag på och lägger Selma, allt är undanplockat nere och när Selma somnat ska jag också krypa ned i sängen... :love:

Samma här, jag kommer också att behöva uppdatera hela garderoben. Sista hösten/vintern jag var smal och därmed köpte kläder var ju faktiskt -08/09! Nya träningskläder ska jag också köpa till våren! Åh vad jag längtar efter att lägga barnproducerandet bakom mig. Tänk, om ca 12 veckor är jag klar!!!!!!!! :banana: :banana: :banana: Aldrig mer gravid! :bow:

Åh, skulle du vilja virka en till lilla Valter?! :love: Vet inte vad jag tänkt, bara något färgglatt och med öronlappar så han inte fryser om öronen. Sen får den gärna vara toppig också så den inte liksom sitter slickad på huvudet. Och inte så stor, Vilgot hade ju pygméhuvud på 33 cm när han föddes. :D

Jag kan göra ett försök och jag lovar att inte bli arg om du inte använder den. ;) Du har inga specifika färger du vill ha med? :)

Åh, vad du är snäll!! :love: :love: Overallen är ju vit, så färg saknar egentligen betydelse. Fast Valter viskar nu att han inte gillar rosa. ;) Du får överraska mig! :D

Då kunde vi ju suttit här och traggat i natt, även Milton vaknade och jag tror det är tänder här också, och var vaken ett par timmar, suck!
Händer det i natt så loggar jag in här, ifall du är intresserad av sällskap ;)

Fast jag tror inte att vi kan köpa en stl 90. Det kommer Milton drunkna i. Är glad om han växer i stl 80! Men köper jag en 80 så kan nog mini ha den nästa vinter! :)

Praktiskt det verkar för både dig och Oregano att ha en som kan ärva så snart :) jag räknar kallt med att få vika ärmarna precis som på regnstället men så ha jag ju en önskan om att kanske kunna ha overallen nästa år också fast på Isabella och inget syskon ;)
Fast vi får prova i affären, det kan ju vara så att 90 inte alls går för att det blir alldeles fel men jag hoppas :idea:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
837
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
42 43 44
Svar
874
· Visningar
26 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka