Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Jag ifråga satte det med till dem, sen dess har jag varken fått papper eller telefonsamtal.

Svartfot: Nepp, jag vägrar jobba på någon annans gård igen. Har fått erbjudanden ifrån avbytar företag sen jag slutade vara djurskötare.
Det är ett sånt otacksamt jobb. Räcker med kreaturen hemma.

Fy vad otacksam jag låter, men kroppen och sinnet håller inte för ett sånt jobb till.
Men jag satsar på en uska utbildning och hoppas på jobb omgående efter att jag är klar :laugh:

Så bra att ni (och Michellan och Isabella) fick till det! :laugh:

Jag och E är på morgonpromenad idag igen, efter att ha blivit väckta av sambons väckarklocka igen. Jag är trööött! Öppna förskolan igår gick bra, E var lite överväldigad av alla saker och alla barn först, men sen hittade han en spegelkoja som föll honom i smaken. De senaste dagarna har han tyckt att speglar är jättekul, t ex råkade han gäspa framför spegeln, och sedan gjorde han en gäspning till, och en till, och en till - jätteförtjust över att kunna styra spegelbilden :D. Och nästa vecka ska vi börja på E:s första aktivitet :p, då är det "Plask & lek". Får se vad det lilla vattendjuret säger om det :)

Vad ska ni andra göra idag? :) Vi har inte några direkta planer, men jag får väl fundera ut något medan jag knatar på...

Här lär det bli en seg dag.. Har lite känningar i halsen själv, och tror H också känner sig smårisig. Kallt och grått ute. Håller på och hjälper en kompis att göra en hemsida med webbshop så lär väl pyssla med det när H sover. Hoppas han sover bättre än igår, då han förvisso gav mig sovmorgon till 07.30 men sen bara sov två pass a 40 min. Det är för kort för honom.

Maken har middag med jobbet ikväll så jag rustar för en lång dag..

Btw så öppnar ÖF här på måndag, ska bli kul att se alla gamla och nya barn :laugh: Det har nog hänt massor. Det har det ju med H.

Idag är det en trögbolls dag, elektrikern är inplanerad och vi har ingen motivation alls. M känner sig hängig, jag känner mig hängig och har bara slumrat sedan 2-tiden i natt men Isabella är pigg och glad och sitter i soffan och "läser" böcker.

+ Modett

Hängighet + förväntad trögdag låter ju inget vidare. Hoppas att H ser till att sova ikapp och att elektrikern får gjort allt som ska fixas!

Kul att spegla sig! :D

Jag är på jobbet och det spöregnar ute, så det gör faktiskt inte så mycket. Imorgon och på fredag ska jag bara jobba halvdagar så det blir skönt! :laugh: Imorgon är det inskolningssamtal på dagis och på fredag ska maken på intervju nr två för ena jobbet han har på gång.

Men fy vad trött jag är! Märks att man inte är van att vara på jobbet...

Här är också tråkdag.

Sovit illa med vaknande barn och Vera som var vaken 2 timmar inatt.
Till råga på allt så ringde maken i morse och hade upptäckt att han inte kommer hem förens på Lördag istället för Fredag. Tack för den liksom....

Spöregn och hundvakt vilket i o f är kul men vi kan inte ta oss iväg för att hitta på något. Hunden får inte vara i bilen pga makens allergi, men om humöret sjunker finns risk att jag trotsar det :devil:

Dessutom så är jag så j-la förbannad på hans chef. Antagligen kommer det inte betalas ut traktamente för den här veckan. Det är ett litet företag med dåliga avtal (enligt mig)... :mad:

Nu tror jag att jag har gnällt klart.....

*kl*
Den eviga klädesfrågan till sitt barn, när ska man börja våga lita på sig själv :p

I lördags var vi och "fönstershoppade" på stan och jag var och klämde på vinterkläderna på Lindex och KappAhl.
Hur kommer ni att göra? Köpa det som plånboken tillåter eller något som enligt tester ska vara bra? Enligt testfakta så är ju Lindex och KappAhl, långt ner på listan (testat sep -10) men läser man på andra forum (fl) så är ju folk nöjda med de också med torra och varma barn.

Jag hatar ytterkläder, vet ni det? Så mycket enklare med vanliga kläder för där ser man ju med blotta ögat om de är lekvänliga eller inte.
Det enda som är bestämt är att på myran kommer hon ha en overall och hemma jacka+byxa.

Jag har förträngt det där med ytterkläder. Men nog känns det lite lättare i år än vad det gjorde förra året. Då växte de ju fortfarande så fort och man hade ingen aning om när de skulle börja gå. Då köpte jag en relativt billig overall som användes mycket i vagnen och bilen så det var ett bra köp.

I år får det nog bli en lite dyrare overall i lite bättre material eftersom den ska tåla en massa lek. Men jag tänker inte lägga ut hur mycket pengar som helst. Något prisvärt i bra kvalitet blir det iaf. :laugh:

Bebisens vinteroutfit (förutom mössa) är fixad redan. Jag köpte PoP:s vita vindfleeceoverall i storlek 62 på rea i somras. Har dessutom två tjockare fleeceoveraller i storlek 50 och 56 som Vilgot använde några enstaka gånger bara.

Bebisens vinteroutfit (förutom mössa) är fixad redan. Jag köpte PoP:s vita vindfleeceoverall i storlek 62 på rea i somras. Har dessutom två tjockare fleeceoveraller i storlek 50 och 56 som Vilgot använde några enstaka gånger bara.

Oh vad jag läste illa :o Trodde outfiten var till Vilgot och fick läsa det flera gånger och tänkte att det var ju hemskt vad Vilgot är liten, det kan väl inte stämma :D

Haha! Vilgot får nog ytterkläder i storlek 86 tror jag. :D

Ni alla andra som hittar så mycket fina kläder måste hjälpa mig! Jag vill ha en rolig mössa till bebisen! Eftersom overallen är vit kan den ju vara i vilken färg som helst. :laugh: Tips på nån sida som säljer fina mössor mottages tacksamt!

Nej nej, förra året var mycket enklare då var mitt mål att hon skulle hålla sig varm i år ska det vara slitstarkt och vattentätt också ;)

Jag vet inte om jag verkligen vill lägga ner en 1000-lapp (eller mer) på vinterkläder denna säsong eftersom de går inte ut varje dag om de har annat inomhusprojekt som tar tid (typ måla) och när de är ute så är de ute väldigt lite på eftermiddagarna (2-3h kanske om vädret tillåter) och det är just under deras utestund som vi kommer för att hämta hem henne.

Nej det blir nog en KAX iaf tror jag nu när jag läser vad jag skriver. Helt orimligt att ha så dyra kläder på förksolan med så lite utevistelse. Huvudsaken är väl att de är varma, torra och kan leka i kläderna?

Kommer nog köra popskaloverallen ett tag och pops ullunderställ under det när det blir kallare. Sen kanske en reimaoverall i vinter.

Vi kommer nog fortsätta köpa begagnat, och satsa på begagnat av hög kvalitet snarare än nytt av dålig kvalitet. Har inte riktigt tiden att leta i butiker heller, går snabbare att leta på nätet eller i vår lokala begagnatbutik.

Haha! Vilgot får nog ytterkläder i storlek 86 tror jag. :D

Ni alla andra som hittar så mycket fina kläder måste hjälpa mig! Jag vill ha en rolig mössa till bebisen! Eftersom overallen är vit kan den ju vara i vilken färg som helst. :laugh: Tips på nån sida som säljer fina mössor mottages tacksamt!

Tradera? :)

Säger lite som Mabuse..
Vi kommer nog fortsätta köpa begagnat, och satsa på begagnat av hög kvalitet snarare än nytt av dålig kvalitet. Har inte riktigt tiden att leta i butiker heller, går snabbare att leta på nätet eller i vår lokala begagnatbutik.

Här blir det mycket beg från storebror/kusiner/vänners barn etc.
Det är orimligt för mig att köpa svindyra grejjer bara för att..

Mina barn är ju killar, och jag vet eg inte om det är någon skillnad på killar och tjejjers lek. Men mina älskar ju att leka i sandlådan/i leran och åka rutchbana och sånt. Så kläder/skor avverkas väldigt snabbt hos oss. Därför blir det liksom bättre med billiga kläder av ok kvalitet, och begagnat. (Stora grabben avverkade 2 par skor på 1 vecka i våras, de bromsade tydligen cyklarna med att sätta ner tårna.. och det vart ju en lek så klart)

Däremot har jag en super fin Pop overall som 1,5 åringen får ta när vi är hemma. Jag har hellre "slit och släng" kläder på dagis, och de fina hemma :o Pop-overallen har inte fått varit med till dagis alls.

Det enklaste för alla är att ha overall på dagis, det underlättar för personalen, och risken för borttappade grejjer är ju lite mindre.

Jag älskar ju KÄMPA . Hon syr kläderna själv och 10 kr per plagg (tror jag det är?) går till barncancerfonden. Man väljer själv hur plagget ska se ut, vilka färger bland de fina tygerna hon har, om det ska vara namntryck etc. Jag har beställt tröja, byxor och mössa från henne och alla har varit jättefina och kvalitén kan jag inte heller klaga på =)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
802
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
39 40 41
Svar
816
· Visningar
25 031

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat