Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15
Jag kan ju erkänna att jag har aldrig uppskattat min 75%-tjänst så mycket som jag gör nu när jag har Isabella och ska börja jobba. Visst jag får träffa henne mycket mindre men samtidigt mycket mer än om jag hade jobbat 100%. Jag värderar tid med mitt barn högt, lite för högt kanske och jag märker att du verkar vara likdan
är nu utbildningarna så lika att du kanske t.o.m. kan jobba med samma sak oasvett utbildning. Vad finns det för mer att fundera på?
Åh vad jag förstår dig! Hade älskat att jobba 75% just nu, därför blir det den utbildningen med mindre skoldagar och så kortare dagis-dagar de andra dagarna. Och så bli Milton alltid ledig en dag i veckan med sin pappa, blir nog jättebra!
Jag håller helt med dig, jag värderar också Milton och tiden med honom så otroligt högt. Det är för mig så himla viktigt att få spendera tid med honom, så mycket det bara går. Som "gammal"
dagis-fröken så har jag så svårt att förstå de föräldrarna som vill lämna sina barn redan vid knappt ett års ålder och så fulla dagar direkt, gärna 7-17.. Nu vet jag att alla inte har möjlighet till något annat, men jag vet också vilka som faktiskt har möjligheterna att göra på annat vis, men tycker det är bekvämt med dagis
Så tack vare dig
har jag nu ansökt på CSN för den utbildningen idag
En fråga till er alla: Vad kommer era barn ha för dagis-tider? Här blir en normal vecka:
Måndag: 9 - 15 (hemstudier)
Tisdag: Ledig
Onsdag: 9 - 15 (hemstudier)
Torsdag: 8,30 - 16 (jag i skolan)
Fredag: 8,30 - 16 (jag i skolan)
Hade tänkt hämta honom vid 14 de dagar jag har hemstudier, men så sover han mellan 12,15 och 14,15 och sedan är det direkt mellanmål, som han lika gärna kan äta där istället för hemma med mig. Kanske lämnar jag 9,30 istället, lagom till fruktstunden, har inte bestämt mig än.
Imorgon är det i alla fall dags för inskrivningssamtal på dagis =)