Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Jordbruksredskap är väl ruskigt dyra, är de inte det?

Oh ja! Det är nog bara en slåtterkross, balgrip och balklämma vi har köpt nytt, annars har det bara varit begagnat. Annars hade vi nog suttit med avbetalningar upp över öronen :crazy:

Apropå overaller. Oscar drar nu stl 86, så 90 bör väl nog vara rätt lagom att köpa till honom om den ska räcka hela vintern. Tror det blir en Didrikson med tanke på att den blev bäst i test och inte ruinerar en lika mycket som en Isbjörn of Sweden (som jag vill ha bara för att namnet va gulligt :D)

Har spanat in tradera lite nu. Men allting är så svart och mörkt. Jag vill ha något som syns men endå inte är helt i den reflexgula färgen. Får spana lite i dom riktiga butikerna också!

Molo brukar ha lite roligare färger. Här är Iggy's regnjacka från Molo

270084_10150242840087130_608077129_7883101_7560236_n.jpg

Hittade en vinteroverall på Tradera i samma färg, men budet låg redan på 750-nånting och jag tyckte det var lite väl dyrt. Men älskar den färgen :love:

Nu va jag ju självklart tvungen att googla Molo! Vilka häftiga tyger! Älskade bondgård och unicorn!

Fast Molo är ju så jäkla dyrt! Jag är inte direkt rik just nu. :(

*kl*
Nu har jag tapetserat klart hela hallen uppe. :) bilder får ni imorgon. Är för mörkt för att få en rättvis bild nu. Men är lika härligt varje gång en tapet sitter uppe! :) nu ska jag duscha av mig allt lim och sen slänga mig i säng! God Natt på er!

Vi hade molos fleeceoveraller förts året, helt underbara! Ska försöka köpa de iår också så kan Selma ha dem som underställ i overaller och när de sover ute på dagis. :)

*kl*
Sambon och jag somnade vid halv tio igår, till duck tales på tv. :D Skönt att man kan skylls på att man har småbarn... Tycker lite synd om min hund som inte fick komma ut på kvällsrundan, som vi somnade till, men hon vägrade gå upp när jag försökte få upp henne nyss så jag tror inte att det går någon nöd på henne... :p

Nu ska jag packa in Selma och Zelda i bilen och åka iväg till vårt sommarhus för att packa ihop alla våra saker där. Sorgligt. :(

Kl

Idag är det dags för inskolningssamtal kl 10! Lite nervös är jag allt. Eller kanske mer förväntansfull. Nervös kommer jag att vara när han ska lämnas och det är nog tur att pappa sköter inskolningen... Fast han kommer nog att vara ännu mer nervös än vad jag hade varit! :p

Vad mycket fina kläder det finns till barn! Fast jag är så även med mot mig själv att jag hellre köper fler billiga kläder än dyra märkeskläder. Jag har liksom två sidor, jag gillar att shoppa, men är samtidigt lite snål. :angel:

Ja dedt är härligt och det blir så fint när tapeterna är uppe :) vi fick det färdigtapeterat i tisdags i köket, jätte fint blev det och man slipper se de där jäkla gipsskivorna :)

*kl*

Idag känner jag mig enormt stressad. Hovslagare någon gång mellan 10 och 11. Han ska vara klar 12.15 för vi har läkartid med Isabella kl. 13 och det vet han om.
Jag har inget strö hemma (ligger ute på åkrarna och är nog ganska så blött nu) så hästarna är säkert blöta och fina om benen och jag kommer säkert att få bassning för det.

Städa lär jag ju inte behöva stressa med iaf inför söndag eftersom det inte blir något fika med släkten, alltid något.

*kl*

Nu får ni en liten smygtitt på mitt senaste projekt! Ni får ha överseende med att pappen är kvar på golvet och att det saknar lister men har lite mer målning att klara av! :)

Före:
5166557.jpg

Efter:
d6cb22d0-c547-4024-a3f9-b056a83cf8927.jpg

5477bdc1-5345-47d1-ad8f-081ae148ab568.jpg

Vad tycks? :)

Tycker så synd om dig som ska behöva(vet att du inte behöver igt men förstår hur du känner) skjuta upp ditt födelsedagsfika. :( Dumma jäkla elektriker!

Åååhh vad fint det blir hemma hos er! Hallen är ju ljuvlig!!

Kl
Fy farao vilken natt vi har haft... Har jag sovit tre timmar inatt så är det nog allt, phu! Stackars Milton har ju sovit lika illa och är supergnällig nu och vill ingenting :( Barnkanalen går varm och varje gång ett nytt tecknat program börjar så blir han glad (skriker inte iaf ;) ), alltid något!

Vilken skillnad! Hur ser tapeten ut? Är det fjärilar och blommor? :) Så fint med färg, tycker jag men här hemma är det väldigt försiktigt med färg förutom barnrummet som är lila.

Känns ganska ruttet och när det är så lite kvar i köket så känns det tråkigt att visa upp det för släkt och vänner när det var tänkt att det skulle vara klart. Att alla lister inte sitter uppe det gör ju inte så mycket men ett stort hål där kyl och frys ska stå och ett stort hål där hällen ska vara i bänkskivan känns ju inte så kul att visa upp.

Haha, jag är väl lite muppig men jag kan inte låta bli att gilla den sortens tapet som satt där först :D Påminner om farmor och hennes barndomshem. Fast självklart blev det ändå mycket bättre med nya tapeten, och kanske framförallt det vita trappräcket!! Vad härligt att ha takfönstret som släpper in en massa ljus.

Förresten så ser jag ju att du målat dörrarna :laugh: Ett tips som också gör grym skillnad är att byta handtag! Blir som en helt ny dörr då. Du testade aldrig att tapetsera någon?

+ Michellan95! Tack!!! :) det lättar en sten från hjärtat varje gång en superful tapet försvinner från väggarna! :) Precis Michellan95 det är blommor fjärilar och rosettband på. En riktig Angelica tapet! Skulle nog velat haft något liknande i sovrummet men men det får vänta en sisådär 5år tills jag kan klassa den som sitter där nu som gammal. :)

Haha du är knäpp. Jag tyckte verkligen den va asful. Visst passar hemma hos farmor men absolut inte i mitt hem. Alldeles för brun tråkig och astrisst :p dessutom va den sprucken och ful. jo visst är det härligt med ljuset men inte fullt lika härligt att det spruckit och rinner in vatten och lämnar fula fläckar i taket. :mad: men det rinner inte in jämnt som tur är.

Ja jag ska antingen måla handtagen också eller så ska jag byta. Har inte riktigt bestämt mig. Nej har inte tapetserat någon dörr. Har ingenstans där det passar sig riktigt.

Är sovrummet nytapetserat sedan innan eller har ni gjort något där inne?

Nu är i alla fall hästarna fixade av hovslagaren och nu ska vi åka om 15 minuter, dags att väcka det lilla livet och göra henne i ordning :)

Där tapetserade vi om innan vi flyttade in!

Hoppas det går bra hos läkaren!

Kl

Nu har vi varit och hälsat på på dagis! Jäklar vad litet det var! :eek: Fast det blir ju så när ca 40 barn ska rymmas i en 1,5-plansvilla. Det verkade iaf bra och såklart guld värt att det ligger så nära. Tydligen börjar det redan på måndag med inskolning och inte den 18:e som det stod i brevet vi fick. Men det gör ju absolut ingenting. Det är nytt med 3-dagarsinskolning med förälder med och sen dag 4-5 lämnas de själva 9-14. Därefter är inskolningen klar.

Fick inget svar på hur han får gå veckorna före lillebrors ankomst, men det skulle hon kolla upp. Man får iaf välja själv hur man ska disponera sina 15 h och det känns ju jättebra! Var lite oroad över att det var 8-11 mån-fre och ingen lunch, men ordinarie är 5 h tis-tors med lunch. :bow:

Så i helgen blir det en del shoppande av kläder od. De sover på en "långbänk" ute på altanen och till det behöver vi köpa kudde och filt och till vintern en åkpåse eller fäll.

Min lilla pluttgubbe ska börja på dagis... :eek: :crazy: :D :love:

Tuva och hennes pappa började med inskolning på förskolan idag. Vi var där på samtal igår. Tuva ska ju gå på samma förskola som henne låstasmormor jobbar på, så hon blev överlycklig när "mormor" kom och hälsade på gården. Sen röjde hon runt på hela avdelningen och lekte, medan vi pratade med pedagogerna. När vi skulle åka hem blev hon superlessen. Hon ville ju va kvar å leka...

Ska bli såååå spännande och se hur de har haft det idag!! Om 20 min får jag lämna jobbet och cykla hem.

Har fått galen ångest över hennes långa dagar hon kommer att ha... Men jag vet inte vad vi ska göra åt det... När jag har sålt totohästen så kan vi köpa en till bil och då kan hon iaf vara en timme kortare på förskolan...

Måste fråga er... Har en kollega som ev är intresserad av att köpa min häst... Vad ser ni för för-och nackdelar med att sälja honom till någon som man träffar varje dag?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
843
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
43 44 45
Svar
885
· Visningar
27 623

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka