Nu är ju alla rutiner lite sabbade iom jullov. Men på ett ungefär; middag (hemmalagat eller 1/2 barnmatsburk) vid 17 och då brukar han behöva 30 min tupplur efter. En portion gröt vid halv åtta 8 och sedan 120-150 ml mjölkersättning direkt efter att somna på. Sova till kl 6 då han får 120 ml mjölkersättning. Lek och en portion gröt till 8 - 8.30 då han sover 1 1/2-2h
lunch 12-13 sova 1h. Sen lek till 17 och så börjar det om. Jag låter mycket duktigare i text, riktigt så här stabila vanor har vi inte då det är tänder på G, mycket fester och utflykter med jul och nyår samt att vi inledde jullovet med en natt på golvet på Arlanda pga storm. Detta är en ideal dag jag beskriver. Kvällsrutinerna är rätt fasta dock.
Här är annars intensiv utveckling på G. Han har blivit stabil i sittandet. Kunde åka pulka själv! I en babypulka och ställer sig enkelt upp om han har något att hålla i. Mycket dregel och gnagande samt lite oroligare nätter igen så nu är nog tänderna uppe snart här. Jag är tacksam över vilken frisk och lugn bäbis jag har. Får många kommentarer om hur lättsam han är. Men när han vill något har han noll tålamod och vrålar så att man får hörselskador 10 sekunder efter att han signalerat att han är hungrig.
det är lättare nu med lite mer fasta rutiner så att jag kan försikomma honom. Vi har dock fått remiss till barnkliniken då han ligger mer än 2 över på längdkurvan. De är inte oroliga då han följer sin egen kurva bra men följer rutinen. Jag som oroar mig mycket kring just honom känner mig lugn ändå. Nu är föräldraledigheten snart över vilket känns helt galet. Så snabbt tiden gått!