Hej allihopa, nu kliver jag ur skuggorna och skriver in mig i tråden. Jag har följt er från start, men mått så illa av att läsa tråden att jag dragit mig för att delta (jag har mått illa av ALLT och kopplingarna har varit allt annat än logiska, bland annat står jag inte ut med vår nya väggkulör hemma eftesom åsynen av den får mig att må illa

).
Efter att ha gjort KUB i förra veckan med gott resultat har vi nu börjat berätta för våra närmsta och det har verkligen gjort att jag har kunnat börja glädjas. Att få bekräftat på ultraljudet att det finns något där inne, att det bara är en (tack och lov, en känns omvälvande nog!) och att allt är som det ska såhär långt gjorde dessutom allt lite mer verkligt, även om det fortfarande känns väldigt abstrakt. Eftersom jag har mått väldigt, väldigt illa ända tills nu har graviditeten mest varit en plåga, vilket såklart också bidragit till utebliven glädje. Nu tycker jag mig dock se en viss förändring och jag har bättre stunder och till och med dagar. En mycket välkommen trend!
Att orka fungera som vanligt är svårt och jag känner press att jag borde börja träna igen, men har alls ingen lust. Innan jag blev gravid var jag ganska aktiv, men ingen av de aktiviteter jag ägnade mig åt då känns riktigt lämpliga nu och illamåendet och yrseln har omöjliggjort det mesta. Hur tänker ni kring träning? Jag känner att det börjar bli dags.
Jag vet ju att jag omöjligt kan orka som vanligt och jag somnar ideligen över datorn, men har liksom ingen möjlighet att lätta på arbetsbördan, även om jag många dagar inte har många timmar av normalfunktion med tanke på illamåendet.
Mars
28/2, KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
12 - Ynnej, 28 år 1a barnet
13 - Flixon, 31 år, 2a barnet
15 - Anemone, 33 år, 2a barnet
22 - Panamera, 25 år, 1a barnet
26 - Schleten, drygt 30 år, första barnet
30 - Ja88, 30 år, 4e barnet.
April
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet
23 - BusBarro, 31 år, 1a barnet
Maj
1 - Tussilagos, 32 år, andra barnet
6 - Lilleknodd2, 29 år, andra barnet (tredje)
6 - Winifred, 30 år, 1a barnet
10 - Lönn, 30 år, 1:a barnet