Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Verkar som att det är lugnt här, för stunden.
Flytningarna slutade hela under förmiddagen och har inte haft ont sen lunch igår.
Har fått tid för UL 22/10... Då är jag i v 12+1.
Ska dock ringa min BM och be om hjälp att få ett ännu tidigare UL, pga allt som varit.
Känner att jag behöver se hjärtslag för att kunna slappna av nu!
Är det någon av er som varit på tidigt ultraljud? Alltså innan kub.. tänkte vad man kan se och om det alltid är vul då?
Är det någon av er som varit på tidigt ultraljud? Alltså innan kub.. tänkte vad man kan se och om det alltid är vul då?
Jag gjorde tidigt ultraljud (vecka 8) med sonen och det gjordes utanpå.Är det någon av er som varit på tidigt ultraljud? Alltså innan kub.. tänkte vad man kan se och om det alltid är vul då?
Jag gjorde ju privat för jag ville se om det fanns nån där, v 8+5. Det gjordes vaginalt och särskilt mycket såg man inte, utan fostret med tickande hjärta och en bit av gulsäcken. Kanske gick att urskilja huvud och kropp typ och så mättes ju graviditetslängden. Vet att det ibland görs utanpå magen även så tidigt men det gavs inte som alternativ för min del.Är det någon av er som varit på tidigt ultraljud? Alltså innan kub.. tänkte vad man kan se och om det alltid är vul då?
Verkar som att det är lugnt här, för stunden.
Flytningarna slutade hela under förmiddagen och har inte haft ont sen lunch igår.
Har fått tid för UL 22/10... Då är jag i v 12+1.
Ska dock ringa min BM och be om hjälp att få ett ännu tidigare UL, pga allt som varit.
Känner att jag behöver se hjärtslag för att kunna slappna av nu!
Nu känns det lite mer på riktigt. Fått tid för informationsträff, inskrivning och UL, långt kvar dock i slutet av oktober/början av november.
Har inte särskilt mycket symtom, lite illamående ibland men tänker jag på något annat märks det inte. Det tydligaste är ömma och spända bröst, irriterande, inte skönt att jogga med eller träna styrka liggandes på mage.
Tar ni några kosttillskott? Jag har några tabletter kvar av kosttillskott för kvinnor kvar men funderar på om jag borde fortsätta med dem, inte ta några tillskott alls eller köpa "gravid"-tillskott när de är slut.
Vanlig multivitamin brukar innehålla a-vitamin, vilket inte bör tas under graviditetNu känns det lite mer på riktigt. Fått tid för informationsträff, inskrivning och UL, långt kvar dock i slutet av oktober/början av november.
Har inte särskilt mycket symtom, lite illamående ibland men tänker jag på något annat märks det inte. Det tydligaste är ömma och spända bröst, irriterande, inte skönt att jogga med eller träna styrka liggandes på mage.
Tar ni några kosttillskott? Jag har några tabletter kvar av kosttillskott för kvinnor kvar men funderar på om jag borde fortsätta med dem, inte ta några tillskott alls eller köpa "gravid"-tillskott när de är slut.
Jag har sjuk ångest idag. Jag ska berätta för min ena arbetsgivare att jag är gravid idag.
Vill egentligen vänta men jag måste på grund av regler att jag inte får vara i operativ tjänst under graviditeten pga rök och så vidare kan skada fostret.
Har ännu mer ångest för att berätta för min andra arbetsgivare (min heltidstjänst). Fick mitt drömjobb i februari i år och jag vet att jag inte borde känna såhär men känns som jag sviker dem nu, visst är det sjukt att känna så??
Hur gick det? Försök att inte ha dåligt samvete! Du har rätt att bli gravid och det är inget konstigt Men jag förstår din känsla.
Det gick bra, och kändes skönt efteråt. Samtidigt som jag vet att jag ställer till det för dem nu, eftersom de redan innan detta hade personalbrist. Men jag ska försöka att inte tänka så.
Tänkte jag ska vänta ett par veckor till med att berätta för min ordinarie arbetsgivare.