Har ni märkt att era barn blivit dåliga/fått ont i magen av något ni ätit under tiden ni ammat/ammar?
Loke har varit jättedålig i magen sen i måndags och vaknar flera gånger per natt för att bajsa. Han har inte ont i magen men bajsar väldigt ofta, häromdagen bytte jag 7 bajsblöjor på raken...
Det enda jag kan kommit på som jag ätit är bönor och att jag drack ingefärashots ett par dagar.
Förra veckan var en total bajsvecka här! Bebis brukar bajsa tre gånger per dag, inget på natten. Förra veckan var det plötsligt tio gånger per dag plus en eller två gånger på natten! Mot slutet av veckan blev bajset dessutom knallgrönt. Jag funderade på att ringa BVC men lillen var väldigt pigg och glad som vanligt i övrigt, ingen feber. Efter lite googlade verkade det vara fullt normalt både med fler bajsblöjor och den gröna färgen. Dessutom kände min bror igen det från när hans dotter var tre månader ungefär. Så det kanske är någon slags utveckling av tarmen eller något. Jag tänkte ändå ringa BVC i måndags ifall det inte hade gått över men jodå, i helgen återgick det lika plötsligt till vanliga tre gånger om dagen samt brungul färg. Ska till BVC på tisdag så då ska jag passa på att fråga varför det kan ha blivit så. Jag hade i alla fall inte ätit något annorlunda.