Det var det, förutom ett mindre melt down vid nattkiss för stora tjejen för att hon var tvungen att torka sig trött, med andra ord! Men båda barnen sov innan 20, och vi har haft en härlig dagTrötta ut ordentligt är ofta en bra strategi
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var det, förutom ett mindre melt down vid nattkiss för stora tjejen för att hon var tvungen att torka sig trött, med andra ord! Men båda barnen sov innan 20, och vi har haft en härlig dagTrötta ut ordentligt är ofta en bra strategi
Låter körigt! Det kommer säkert gå hur bra som helstI morse stack mannen iväg på tjänsteresa (hej första natten själv ) så jag har planerat in massor av saker idag för att underhålla oss, nu börjar jag fundera på hur bra idé det var egentligen
Först ska vi iväg och sko hästen, hem lämna hund och iväg på babysim. Sen hem, hämta hund och tillbaka till stallet. Ska där prova på livet som tvåbarnsmamma och lasta in ytterligare barn och ponny för att åka iväg på hoppträning. Jag börjar bli nervös!
I morse stack mannen iväg på tjänsteresa (hej första natten själv ) så jag har planerat in massor av saker idag för att underhålla oss, nu börjar jag fundera på hur bra idé det var egentligen
Först ska vi iväg och sko hästen, hem lämna hund och iväg på babysim. Sen hem, hämta hund och tillbaka till stallet. Ska där prova på livet som tvåbarnsmamma och lasta in ytterligare barn och ponny för att åka iväg på hoppträning. Jag börjar bli nervös!
Låter körigt! Det kommer säkert gå hur bra som helst
Modigt! Hoppas det gick bra!
Känner att jag också måste våga lite mer
Tack! Det gick över förväntan bra! Bebis sov halva hovslagartiden, var sedan nöjd att få vara med och titta på resten. Sov sedan lite i bilen och var således utvilad och på strålande humör för babysimmet. Åt på badhuset och somnade i bilen till stallet, var lite ledsen när vi lastade ponnyn men blev jätteglad att få ett barn i baksätet att flirta med och var hur nöjd som helst på träningen. Lånat barn och ponny också mycket nöjda! (förutom när bebis skrek i bilen på väg hem, då hörde jag flera "sssh" i baksätet )
Kom hem vid halv nio (åkte vid 12, bara varit förbi hemma lite snabbt för att lämna/hämta hunden för babysimmet) och bebis höll ihop länge nog för att jag skulle hinna värma en fryspizza. Nu sover hon gott!
I våran kommun är det kyrkan som driver öppna förskolan men det är ingenting ”kristet” över själva ÖF. Ge det en chansJag har senaste dagarna börjat känna mig lite deppig och ensam. Det känns liksom inte som att jag är del av något längre.
Jag borde väl försöka ta mig till öppna förskolan. Jag har dock lite problem med att öppna förskolan verkar vara så väldigt nära sammankopplat med kyrkan. Och så tar det emot att gå dit ensam för första gången.
Jag har senaste dagarna börjat känna mig lite deppig och ensam. Det känns liksom inte som att jag är del av något längre.
Jag borde väl försöka ta mig till öppna förskolan. Jag har dock lite problem med att öppna förskolan verkar vara så väldigt nära sammankopplat med kyrkan. Och så tar det emot att gå dit ensam för första gången.
Jag har senaste dagarna börjat känna mig lite deppig och ensam. Det känns liksom inte som att jag är del av något längre.
Jag förstår känslan, här har vi tack och lov öppna förskolor som inte hör till kyrkan. Var på kyrkans sångstund ett par gånger med storasyster, det var verkligen inte min grej men det är ändå skönt att träffa andra vuxna, och barnen brukar tycka att det är väldigt spännande så det kan absolut vara värt att försöka ta sig iväg!Jag har senaste dagarna börjat känna mig lite deppig och ensam. Det känns liksom inte som att jag är del av något längre.
(Hoppar in från vinter18/19)Jag har senaste dagarna börjat känna mig lite deppig och ensam. Det känns liksom inte som att jag är del av något längre.
De senaste nätterna har varit fruktansvärda här, stackarn kan inte komma till ro han ligger och grejar mycket och gnyr men inget skrik så vet inte om han börjat drömma mycket?
Han äter så dåligt med tycker jag, bara ammat ordentligt två gånger idag de andra gånger jag erbjudit bröstet tar han det litegrann men sen släpper han och vill inte ta det igen.
Jag har inte varit orolig tidigare men nu börjar jag bli det litegrann. Han verkar pigg och glad i övrigt dock så det kanske bara är en fas.
(Hoppar in från vinter18/19)
Jag tänker exakt likadant! Vissa veckor har jag saker inplanerade medans andra är helt tomma och då har jag tänkt att jag kanske borde åka på ÖF men här är det dels i kyrkans lokaler med både sångstund (jesussånger) och bön. Givetvis frivilligt men ändå. Jag trivs inte i kyrklig miljö
Låter tufft. Äter han nåt annat förutom amningen? Ska han vägas inom närmsta framtid? Annars kan man ju alltid ringa och be om att få en extra vägning?