Elin_B
Trådstartare
Nejdå, det är mest första tiden som är så intensiv med amningen.Första dagen pappan är på jobbet och jag har i princip legat på soffan och ammat hela dagen. Jag har ju läst att man inte bör använda napp innan 6-8 v när amningen är etablerad men tror ni det är någon fara att han får ha den typ fem minuter om dagen så att jag i alla fall hinner duscha?
Jag är irriterad över att jag inte får amningen att fungera i selen. Det hade underlättat mycket. Nu känner jag mig helt strandad i soffan och tänker typ "jaha, är det så här livet kommer vara i ett år nu" Dock är ju liggamning jordens bästa uppfinning. Min rygg hade nog varit totalt paj annars, och min svanskota hade aldrig haft en rimlig chans att repa sig utan detta underbara påhitt.
Vad har du för sele? Jag provade aldrig med storebror men med lillebror har jag ammat vid ett par tillfällen på IKEA och andra shoppingturer och det är ju guld värt!
Har en Ergobaby original och hasar ner den lite och vrider så att han hamnar i bra höjd och position mot ena bröstet och sen får jag hjälpa till att lyfta bröstet lite. Har dock bara vågat mig på att prova det "bra" bröstet so far.
Ang. napp så var vi försiktiga med storebror och testade efter kanske 1 månad-6 veckor. Då tog han den. Sen hade han den vid några få tillfällen just när jag behövde få några minuters lugn och ro men efter någon månad slutade han ta den. Det har jag ju igen nu när jag slipper vänja av honom men det var tufft att aldrig ha en "nöjd" bebis. Lillebror har jag redan testat med men han får bara kväljningar och spottar ut den.