Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här händer inte ett dugg. Känner precis lika lite som innan hinnsvepningen. Fast det gjorde jag iofs när jag väntde 4-åringen också, och då drog det ju igång ett par dagar senare
Jag har det likadant. Jag hade gått upp 5 kg på en vecka nu när jag var hos bm igår. Svullnaden benen går heller inte ner, men enl bm så är det väldigt vanligt och inget som dom oroar sig för sålänge trycket är bra. Det där med synen vet jag dock inget om, men jag tänker spontant att symptomen kan komma och gå lite när det gäller havandeskapsförgiftning, främst beroende på hur trycket ändras?
Hoppas det drar igång snart. Hur länge stannar svärmor? ;)
Men då verkar det inte vara så mycket att oroa sig för med att svullnaden inte går ner. Om synbortfallet eller något annat konstigt dyker upp igen så får jag väl ringa förlossningen annars kan det vänta till nästa bm besök. Lite hemskt bara med vikten som skjuter i höjden men det försvinner väl fort efter förlossningen om det bara är vätska man lägger på sig.

sitter ute på balkongen med datorn, sonen springer runt och leker... någonting :P
När kommer våren egentligen? snön smälter med ddet går lite långsamt.

Pratat med förlossingen? tycker du borde göra det om du är orolig. bättre undersökas en gång för mycket än för lite tycker jag :)
Jag hade ringt och rådfrågat förlossningen om du inte får tag på MVC. Allt du beskriver (utom blodtrycket) är ju som sagt symtom på hf och det kan gå rätt snabbt.
Nu är synen som vanligt igen och jag har inte ont i magen längre heller. Usch känns så svårt att avväga om man ska ringa eller om det kan vänta. Tycker man känner sig lite i vägen när man ringer förlossningen. :(

Ja men tycker inte de gör så mkt nytta. Är dessutom omöjligt att få på dom om man inte är väldigt snabb på morgonen

Var påväg att sätta på mig ett par förra veckan för att se om mina ben blev mindre "hoppiga" på kvällen sen, men det var ju helt omöjligt att få på dem! Och då är jag inte svullen tror jag... bara otymplig. Ska de vara så trånga..?

Var påväg att sätta på mig ett par förra veckan för att se om mina ben blev mindre "hoppiga" på kvällen sen, men det var ju helt omöjligt att få på dem! Och då är jag inte svullen tror jag... bara otymplig. Ska de vara så trånga..?
Ja tydligen så ska de det. Förmodligen gör de väl mest nytta då, men det förutsätter ju att man får på dom öht då :S

De ska ju vara så tajta så man måste ta på dom innan man kliver upp ur sängen på morgonen! Har dock haft turen att klara mig från att behöva använda stödstrumpor. Blir endast lite svullen på kvällen, men kan fortfarande få på mig skor även om de känns lite obekvämare och tajtare!

@anonymApril och @Mulles_matte
Har ni mätt ordentligt och köpt på apoteket? Om ni svullnar fort på morgonen bör ni mäta innan ni går upp. Kan ni be er respektive hjälpa till? Lägg ett måttband bredvid sängen.

Ni ska inte bry er om själva skostorleken. Det är själva vadmåttet som är det viktiga för stödstrumpor.

Om inte den lägsta kompressionsklassen är tillräcklig kan säkert apotekspersonalen hjälpa till med högre kompressionsklass.

Och - man måste verkligen göra som det står i instruktionerna dom medföljer. Då är det lätt efter ett par gånger att sätta på (förutom detaljen att nå sina egna fötter). Jag har haft stödstrumpor båda graviditeterna. Mest för att försöka förebygga åderbråck.

Blir lite nojig att det ska dra igång tidigare. Har gått från att inte känna nått i princip till att ha mensvärk flera gånger idag. inte så starka men man märker ju att det är annorlunda. Men sånt här kan väl pågå ett längre tag? Hoppas. Vill gärna ha med mig pappan också:p

Blir lite nojig att det ska dra igång tidigare. Har gått från att inte känna nått i princip till att ha mensvärk flera gånger idag. inte så starka men man märker ju att det är annorlunda. Men sånt här kan väl pågå ett längre tag? Hoppas. Vill gärna ha med mig pappan också:p

Ja den typen av känningar kan man ha långt innan. Jag har haft mensvärk till och från sedan 04:30 imorse. Nu hoppas ju jag att det är på gång, men antagligen inte. :p

Ja den typen av känningar kan man ha långt innan. Jag har haft mensvärk till och från sedan 04:30 imorse. Nu hoppas ju jag att det är på gång, men antagligen inte. :p
Skulle inte förvåna mig om det blir helt tvärtom. Jag får i mars som jag inte vill ha och du i april som du inte vill ha

@anonymApril och @Mulles_matte
Har ni mätt ordentligt och köpt på apoteket? Om ni svullnar fort på morgonen bör ni mäta innan ni går upp. Kan ni be er respektive hjälpa till? Lägg ett måttband bredvid sängen.

Ni ska inte bry er om själva skostorleken. Det är själva vadmåttet som är det viktiga för stödstrumpor.

Om inte den lägsta kompressionsklassen är tillräcklig kan säkert apotekspersonalen hjälpa till med högre kompressionsklass.

Och - man måste verkligen göra som det står i instruktionerna dom medföljer. Då är det lätt efter ett par gånger att sätta på (förutom detaljen att nå sina egna fötter). Jag har haft stödstrumpor båda graviditeterna. Mest för att försöka förebygga åderbråck.
Japp, har dock haft samma storlek senaste 3 graviditeterna, och alla inköpta på apoteket. Kanske skulle behöva gå upp en storlek nu dock.
Bm sa att det är så kort tid kvar så det är egentligen bara att härda ut, förhoppningsvis kommer bebisen inom nån vecka. Även om det känns väldigt avlägset nu :)

Hoppas det drar igång snart. Hur länge stannar svärmor? ;)
Glömde nog svara på det. Hon stannar en vecka. Jag funderar seriöst på att ta in på hotell eller något under veckan, för jag orkar verkligen inte ha någon boendes här så länge. Och ännu mindre att tvingas vara social. Har sagt till maken att jag hellre föder barn själv och att han tar hand om de andra små huliganerna, men han har ju inte vett att säga till henne att inte komma. Och han lär inte ha vett att säga till henne att åka hem om bebis mot all förmodan (känns väldigt osannolikt) skulle komma när hon är här. Att ha besök när man kommer hem från BB är något jag totalvägrar. Vill kunna landa hemma i lugn och ro utan att ha någon annan som ska pilla och fippla med bebisen. I flera dagar dessutom

Glömde nog svara på det. Hon stannar en vecka. Jag funderar seriöst på att ta in på hotell eller något under veckan, för jag orkar verkligen inte ha någon boendes här så länge. Och ännu mindre att tvingas vara social. Har sagt till maken att jag hellre föder barn själv och att han tar hand om de andra små huliganerna, men han har ju inte vett att säga till henne att inte komma. Och han lär inte ha vett att säga till henne att åka hem om bebis mot all förmodan (känns väldigt osannolikt) skulle komma när hon är här. Att ha besök när man kommer hem från BB är något jag totalvägrar. Vill kunna landa hemma i lugn och ro utan att ha någon annan som ska pilla och fippla med bebisen. I flera dagar dessutom
Säg det till henne själv?

Min svärmor kommer vara hus- och djurvakt när vi åker till förlossningen. Har sagt till sambon att han får skjutsa hem henne det första han gör när vi kommer hem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 272
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 767
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 347
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
897
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka