Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min förra satte igång på natten efter att jag gjort sista grejen på att-göra-listan innan förlossningen (reste över en helg till en annan svensk stad). Så det är nog ändå bra att göra ngt innan avkopplingen.
Jo så är det nog :)
Med fyra ungar hemma så finns det att göra varesej jag vill eller inte :D funderade först på att åka till ullared och shoppa, istället för att mocka hage, men det känns kanske lite för riskabelt

Det gick inget vidare :cry:
Tappen lutade bakåt alltså inte mogen, samt att jag är koniserad så jag har en kortare tapp så hon hade svårt att nå och känna ordentligt. Känns ju jättetråkigt nu när man är så nära bf men bara ställa sig in på att gå över.
Dock blev jag lite förvirrad, min vanliga BM har sagt att bebis är fixerad sedan flera veckor tillbaka. Senast igår sa hon att han ligger väl fastkilad där nere och mitt sf-mått har sjunkit rejält och hämnat strax under eller om det var mitt på lägsta linjen och det var inget att oroa sig för utan var för att ebis har sjunkit ner rejält i bäckenet.
Och sen idag så sa BM på spec.mvc "bebis huvud ruckbart".. Är det normalt att bebis hoppar ur rejält fixerad till ruckbart bara sådär och speciellt så här sent?
Känns som ett rejält kliv bakåt :(
Om nu inte någon av dom har fel..

Synd att det inte var möjligt med hinnsvepning. Angående fixeringen så är det möjligt att bebis går från fixerad till lite ruckar, men kanske mer troligt att barnmorskorna har olika uppfattning. Men det spelar ingen roll. Huvudsaken bebis är rättvänd. Fixering har inget med förlossningstart att göra. Har man ett större bäcken är det inte säkert att bebis fixerar sig förrän under själva förlossningen. Så misströsta inte över det.

ja just, så hade bm en äldre elev med sig som också skulle peta och känna. så idag har jag två barnmorskor som petade på bebi. han brukar protestera när en gör det och nu tvååå??!! värsta dagen i hans liv haha ;)

Nu har jag varit hos bm, allt såg bra ut och bebis har fixerat sig. sjunkit så pass långt nr så e kunde inte ens känna på huvudet. känns som att det kan vara på g när som helst, men mååste vänta till April iaf :P

Här får det gärna vara på g när som helst, måtte det inte bli i april! :p

Det gick inget vidare :cry:
Tappen lutade bakåt alltså inte mogen, samt att jag är koniserad så jag har en kortare tapp så hon hade svårt att nå och känna ordentligt. Känns ju jättetråkigt nu när man är så nära bf men bara ställa sig in på att gå över.
Dock blev jag lite förvirrad, min vanliga BM har sagt att bebis är fixerad sedan flera veckor tillbaka. Senast igår sa hon att han ligger väl fastkilad där nere och mitt sf-mått har sjunkit rejält och hämnat strax under eller om det var mitt på lägsta linjen och det var inget att oroa sig för utan var för att ebis har sjunkit ner rejält i bäckenet.
Och sen idag så sa BM på spec.mvc "bebis huvud ruckbart".. Är det normalt att bebis hoppar ur rejält fixerad till ruckbart bara sådär och speciellt så här sent?
Känns som ett rejält kliv bakåt :(
Om nu inte någon av dom har fel..

Sonen är född i vecka 42+3 och han fixerade sig aldrig. Vet inte om de påverkade sedan att han låg för ”högt upp” så fick vänta en timme med krystvärkarna innan han sjönk tillräckligt långt ner

Gissar att bebis bestämde sig för att peta ner huvudet längre under gårdagskvällen, det blixtrade och stack till lite titt som tätt där nere. Blir spännande att se vad bm säger nästa v. Idag fick jag värsta förvärken hittills, fick andas genom den till och med för det gjorde ganska ont. Hoppas att det inte blir flera veckor med sådana dagligen nu, har ju liksom ett tag kvar. Men vem vet, kanske tittar hon ut tidigare. Vi har dock fortfarande inte fått ordning på skötbordet, det skjuts upp hela tiden så nu får vi nog lägga på ett kol eller två... Går in i v 37 imorrn!:bump:

Jag har börjat snarka mycket enligt min kille sista veckorna... :o brukar aldrig snarka annars, han frågade snällt om jag skulle bli ledsen eller arg om han vissa nätter flyttade till gästrummet istället, han tyckte inre de va snällt å putta på mig så ofta :p

Lite halvförkyld plus lite gravidtäppt. Plus en stor mage då som försvårar för lungorna. Men jag ligger aldrig på rygg när jag sover så förstår inte riktigt hur jag snarkar ändå.... trodde ryggsovare va värst.

V35 nu och tror att min bebis är i sätesläge igen, legat mest så men va övertygad den vänt sig för några dagar sen men verkar ha snurrat tillbaka för nu sparkar det längre ner igen. :crazy: Men än finns tid att snurra rätt!

Jag har börjat snarka mycket enligt min kille sista veckorna... :o brukar aldrig snarka annars, han frågade snällt om jag skulle bli ledsen eller arg om han vissa nätter flyttade till gästrummet istället, han tyckte inre de va snällt å putta på mig så ofta :p

Lite halvförkyld plus lite gravidtäppt. Plus en stor mage då som försvårar för lungorna. Men jag ligger aldrig på rygg när jag sover så förstår inte riktigt hur jag snarkar ändå.... trodde ryggsovare va värst.

V35 nu och tror att min bebis är i sätesläge igen, legat mest så men va övertygad den vänt sig för några dagar sen men verkar ha snurrat tillbaka för nu sparkar det längre ner igen. :crazy: Men än finns tid att snurra rätt!
Jag kan snarka i sidoläge utan att vara gravid :o :angel:.

@Shpongle
Jag tror inte hon kommer lyckas med det heller tyvärr :)
Jag är nog rätt säker på att mockningen av hagen inte kommer ge mig mer än jäkligt ont i händer, fogar och rygg, men då har jag en anledning till att bara ligga i soffan och ta det lugnt i några dagar ;) Att inte göra nånting är det som fått igång det alla andra gånger.
Förra gången höll jag igång in i det sista, köksrenovering, massa städande, stod ut med svärmor i 2 veckor och kopplade inte av alls.. Ungen behagade inte komma förrän köket var klart, svärmor åkt hem och jag kunde ta det lugnt igen. Så denna gången tänker jag inte anstränga mig mer än jag behöver. Svärmor kommer på lördag så kommer inte bebis innan dess så är jag övertygad om att det lär det dröja tills hon åkt hem innan han tittar ut. Kopplar inte av för fem öre när hon är här. Men barnvakt lär vi ju ha om det mot all förmodan drar igång :S
Här får det gärna vara på g när som helst, måtte det inte bli i april! :p
Här får det också gärna vara på g när som helst, helst innan mars är slut :D

Här har du en till som snarkar! Har snarkat ganska länge nu och jag sover också på sidan.. Och jag brukar inte snarka i vanliga fall. Jag hör till och med mig själv snarka ibland :meh: Stackars sambo men han verkar inte lida alltför mycket :up:
Kan erkänna att jag har börjat dregla när jag sover.. känns inte så fräscht.. :yuck: Inget jag gör i vanliga fall heller mycket konstiga saker händer när man är gravid :laugh:

Det behöver ju inte vara sparkar du känner, kan ju vara huvudet som trycks/ vrids runt där nere eller kanske en hand. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 272
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 767
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 347
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
899
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka