Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken vecka är du i och hur mycket + ligger du på tillväxt?Varit på TUL och bebis väger ca 3,5kg. Fick ingen undersökning av tappen då bebis inte ligger fullt så mycket + i tillväxt längre. Nytt besök när jag passerat BF, om han stannar inne tills dess. Tror knappast det. Komsi, komsi bebis!
Vilken vecka är du i och hur mycket + ligger du på tillväxt?
Det verkar vara lite olika vad dom går efter, här går dom efter KUB.Jag är i 37+4 och bebis ligger ca +12%.
Dock diffar det en vecka på KUB och RUL för mig. Så kan lika gärna vara i 38+4 med en genomsnittlig bebis. Hade två läkare idag och de var oense om vilket som var mest tillförlitligt av KUB och RUL.
Det verkar vara lite olika vad dom går efter, här går dom efter KUB.
Men hur gör dom om du går över tiden då?
Vår bebis låg också på + på TUL i v.32 och beräknad födelsevikt runt 3,8 om han följer sin kurva.
Här händer inte ett dugg. Känner precis lika lite som innan hinnsvepningen. Fast det gjorde jag iofs när jag väntde 4-åringen också, och då drog det ju igång ett par dagar senare@Mulles_matte Hur går det för dig?
Jag har det likadant. Jag hade gått upp 5 kg på en vecka nu när jag var hos bm igår. Svullnaden benen går heller inte ner, men enl bm så är det väldigt vanligt och inget som dom oroar sig för sålänge trycket är bra. Det där med synen vet jag dock inget om, men jag tänker spontant att symptomen kan komma och gå lite när det gäller havandeskapsförgiftning, främst beroende på hur trycket ändras?Jag missade mvc telefontid i morse så måste rådfråga er.
Jag har svällt ganska mycket i vätska bara senaste veckan och nu för andra natten i rad så är jag fortfarande svullen när jag har vaknat. Jag har ingen extrem svullnad som man kan se vissa gravida ha, men jag är svullen. Man ser knappt knogarna på händerna och det spänner i huden när jag drar ihop händerna. Jag har även svullna fötter (inga skor passar), vader och knän.
Sen förra fredagen har jag gått upp 3 kilo..
Och i morse när jag var uppe och kissade så hade jag synbortfall på höger öga. Det var som en mörk fläck. Men det har försvunnit nu.
Igår kväll när jag skulle lägga mig hade jag som magkatarr uppe vid mellangärdet. Men det försvann också efter en stund.
Så nu börjar man ju såklart fundera på om det kan vara havandeskapsförgiftning på gång?
Men då borde väl inte symtomen försvinna?
Var hos BM i tisdags och då hade proteinet i urinen sjunkit från +2 till +1 så det är ju bra. Blodtrycket är fortfarande lågt, har legat på 90/60 hela graviditeten och nu låg jag på 100/60 så fortfarande lågt undertryck.
Här får det gärna vara på g när som helst, måtte det inte bli i april!
Pratat med förlossingen? tycker du borde göra det om du är orolig. bättre undersökas en gång för mycket än för lite tycker jagJag missade mvc telefontid i morse så måste rådfråga er.
Jag har svällt ganska mycket i vätska bara senaste veckan och nu för andra natten i rad så är jag fortfarande svullen när jag har vaknat. Jag har ingen extrem svullnad som man kan se vissa gravida ha, men jag är svullen. Man ser knappt knogarna på händerna och det spänner i huden när jag drar ihop händerna. Jag har även svullna fötter (inga skor passar), vader och knän.
Och i morse när jag var uppe och kissade så hade jag synbortfall på höger öga. Det var som en mörk fläck. Men det har försvunnit nu.
Igår kväll när jag skulle lägga mig hade jag som magkatarr uppe vid mellangärdet. Men det försvann också efter en stund.
Så nu börjar man ju såklart fundera på om det kan vara havandeskapsförgiftning på gång?
Var hos BM i tisdags och då hade proteinet i urinen sjunkit från +2 till +1 så det är ju bra. Blodtrycket är fortfarande lågt, har legat på 90/60 hela graviditeten och nu låg jag på 100/60 så fortfarande lågt undertryck.
Här händer inte ett dugg. Känner precis lika lite som innan hinnsvepningen. Fast det gjorde jag iofs när jag väntde 4-åringen också, och då drog det ju igång ett par dagar senare
tippar på att du är näst på tur måste hålla hoppet uppe hehe :P Jag tänker: bara en vecka till sen är det ok att komma ut ^^
ah ok, vi gör en deal på det då. att din bebe är på g snart då behövs lite bebisar i tråden nu hehe
Jag är inte så säker. 6 dagar till bf nu. Att förlossningen skulle dra igång innan dess känns väldigt långt bort just nutippar på att du är näst på tur måste hålla hoppet uppe hehe :P Jag tänker: bara en vecka till sen är det ok att komma ut ^^
Jag missade mvc telefontid i morse så måste rådfråga er.
Ser inte alls skönt utApropå svullna ben...