Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit på TUL och bebis väger ca 3,5kg. Fick ingen undersökning av tappen då bebis inte ligger fullt så mycket + i tillväxt längre. Nytt besök när jag passerat BF, om han stannar inne tills dess. Tror knappast det. Komsi, komsi bebis!

Jag missade mvc telefontid i morse så måste rådfråga er.

Jag har svällt ganska mycket i vätska bara senaste veckan och nu för andra natten i rad så är jag fortfarande svullen när jag har vaknat. Jag har ingen extrem svullnad som man kan se vissa gravida ha, men jag är svullen. Man ser knappt knogarna på händerna och det spänner i huden när jag drar ihop händerna. Jag har även svullna fötter (inga skor passar), vader och knän.
Sen förra fredagen har jag gått upp 3 kilo..
Och i morse när jag var uppe och kissade så hade jag synbortfall på höger öga. Det var som en mörk fläck. Men det har försvunnit nu.
Igår kväll när jag skulle lägga mig hade jag som magkatarr uppe vid mellangärdet. Men det försvann också efter en stund.

Så nu börjar man ju såklart fundera på om det kan vara havandeskapsförgiftning på gång?
Men då borde väl inte symtomen försvinna?

Var hos BM i tisdags och då hade proteinet i urinen sjunkit från +2 till +1 så det är ju bra. Blodtrycket är fortfarande lågt, har legat på 90/60 hela graviditeten och nu låg jag på 100/60 så fortfarande lågt undertryck.

Varit på TUL och bebis väger ca 3,5kg. Fick ingen undersökning av tappen då bebis inte ligger fullt så mycket + i tillväxt längre. Nytt besök när jag passerat BF, om han stannar inne tills dess. Tror knappast det. Komsi, komsi bebis!
Vilken vecka är du i och hur mycket + ligger du på tillväxt? :)

Jag är i 37+4 och bebis ligger ca +12%.

Dock diffar det en vecka på KUB och RUL för mig. Så kan lika gärna vara i 38+4 med en genomsnittlig bebis. Hade två läkare idag och de var oense om vilket som var mest tillförlitligt av KUB och RUL.:p
Det verkar vara lite olika vad dom går efter, här går dom efter KUB.
Men hur gör dom om du går över tiden då?
Vår bebis låg också på + på TUL i v.32 och beräknad födelsevikt runt 3,8 om han följer sin kurva.

Vad spännande att det verkar vara fler som har känningar på att förlossningen närmar sig, på ett eller annat sätt! :banana:
Själv har jag 2 dagar kvar till BF och känner nada..:meh:

Det verkar vara lite olika vad dom går efter, här går dom efter KUB.
Men hur gör dom om du går över tiden då?
Vår bebis låg också på + på TUL i v.32 och beräknad födelsevikt runt 3,8 om han följer sin kurva.

Kommer antagligen bli igångsatt om jag passerar BF, men det är för att jag har en större cysta på ena äggstocken och risken finns att det bli väl trångt om bebis samtidigt är stor.

Jag har svällt ganska mycket i vätska bara senaste veckan och nu för andra natten i rad så är jag fortfarande svullen när jag har vaknat. Jag har ingen extrem svullnad som man kan se vissa gravida ha, men jag är svullen. Man ser knappt knogarna på händerna och det spänner i huden när jag drar ihop händerna. Jag har även svullna fötter (inga skor passar), vader och knän.
Och i morse när jag var uppe och kissade så hade jag synbortfall på höger öga. Det var som en mörk fläck. Men det har försvunnit nu.
Igår kväll när jag skulle lägga mig hade jag som magkatarr uppe vid mellangärdet. Men det försvann också efter en stund.

Så nu börjar man ju såklart fundera på om det kan vara havandeskapsförgiftning på gång?

Var hos BM i tisdags och då hade proteinet i urinen sjunkit från +2 till +1 så det är ju bra. Blodtrycket är fortfarande lågt, har legat på 90/60 hela graviditeten och nu låg jag på 100/60 så fortfarande lågt undertryck.
Jag har det likadant. Jag hade gått upp 5 kg på en vecka nu när jag var hos bm igår. Svullnaden benen går heller inte ner, men enl bm så är det väldigt vanligt och inget som dom oroar sig för sålänge trycket är bra. Det där med synen vet jag dock inget om, men jag tänker spontant att symptomen kan komma och gå lite när det gäller havandeskapsförgiftning, främst beroende på hur trycket ändras?

sitter ute på balkongen med datorn, sonen springer runt och leker... någonting :P
När kommer våren egentligen? snön smälter med ddet går lite långsamt.

Pratat med förlossingen? tycker du borde göra det om du är orolig. bättre undersökas en gång för mycket än för lite tycker jag :)

Här händer inte ett dugg. Känner precis lika lite som innan hinnsvepningen. Fast det gjorde jag iofs när jag väntde 4-åringen också, och då drog det ju igång ett par dagar senare

tippar på att du är näst på tur ;) måste hålla hoppet uppe hehe :P Jag tänker: bara en vecka till sen är det ok att komma ut ^^

tippar på att du är näst på tur ;) måste hålla hoppet uppe hehe :P Jag tänker: bara en vecka till sen är det ok att komma ut ^^

Åh, jag vill också vara så långt fram (bara v 34 i morgon...). Den här veckan sa det bara PANG och så gick det från att vara rätt ok/lätt (i kroppen alltså ;) ) till att bli toktungt O_o Bollen där fram hamnade liksom...hm..."utom kontroll" (:angel:) plus att jag får mjölksyra överallt så fort jag rör mig. Kanske borde bli duktigare på att ta järntabletterna?

Apropå svullna ben... :(

Bifogade filer

• 20180323_153336.webp
    20180323_153336.webp
    89,4 KB · Visningar: 44

Jag hade ringt och rådfrågat förlossningen om du inte får tag på MVC. Allt du beskriver (utom blodtrycket) är ju som sagt symtom på hf och det kan gå rätt snabbt.

@Jenka
Nä, det är lite smådrygt att försöka ha strumpor på sig eller byxor som är det minsta åtsittande. Värre lär det väl bli ju längre bebis stannar i magen också :/

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 272
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 767
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 347
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
899
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Bästa senskydden?