Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har under ca en veckas tid börjat känna en underlig känsla smyga sig på i kroppen. Kanske är det för att jag börjat sova så kasst men man blir ju fundersam. Jag har liksom från ingenstans börjat bli illamående igen, och fått en envis men ganska mild huvudvärk. Börjat se mer o mer svarta prickar o maskar i ljuset. Jag tror samtliga grejer eg kan förklaras av min sömnbrist förutom illamåendet, men blir ju nojig iom att hf ger liknande symptom. Har haft bra tryck hela graviditeten o sist jag kollades var ju bara en vecka sen, då lite högre än tidigare men inte mkt. Har fått en telefontid imorrn till mvc, tänkte att det kunde vara skönt att höra om de tycker att man borde ta bt tidigare än nästa v eller ej..
Någon annan som börjat känna sig illamående såhär framåt slutet av graviditeten?
Tycker hinnsvepning låter så läskigt. Aldrig gjort och är rädd för att det hör ont. Men än så länge är det... 20? Dagar kvar.Hinnsvepning imorgon!
Hoppas bara jag är tillräckligt mogen och hoppas det inte gör allt för ont.
Kanske är dags att packa BB-väskan ifall det skulle dra igång
Jag blir illamående om jag inte äter typ hela tiden känns det som. Kan gå 2h efter mat och mår illa. Går över så fort jag äter men jag har inte tid att äta hela tiden haha
Hehe känner igen det där! Från v6-v15 var jag tvungen att äta varannan h dygnet runt för att inte spy jäkla irriterande!
Ja jag spyr iaf inte. Inte än iaf men kan bli väldigt påverkad av illamåendet men försöker att inte äta mer för det. Vill inte öka drastiskt i vikt såhär på slutet
jag är också lite rädd för smärtan.. Men det ska tydligen gå ganska fort, så hoppas man inte riktigt kommer hinna reagera.8
Tycker hinnsvepning låter så läskigt. Aldrig gjort och är rädd för att det hör ont. Men än så länge är det... 20? Dagar kvar.
Förstår din känsla!Imorgon är det 15 dagar kvar. Känns som en evighet.
Jag måste lätta mitt hjärta och dåliga samvete.,
Känner mig jätte hemsk! Jag har sådant sötsug sen någon gång efter V 20. Jag äter någon sötsak varje dag har cravings på choklad framförallt daim.. Har så himla dålig karaktär . Känner mig hemsk som skadar mitt barn på detta sätt
Tror ni han kommer födas med abstinens? och tagit stor skada av det här?
Här är en till, fast jag har haft på läsk. Ett genomgående tema de tre senaste graviditeterna. Han lär knappast ha tagit skada av det och någon abstinens behöver du nog inte oroa dig för hellerJag måste lätta mitt hjärta och dåliga samvete.,
Känner mig jätte hemsk! Jag har sådant sötsug sen någon gång efter V 20. Jag äter någon sötsak varje dag har cravings på choklad framförallt daim.. Har så himla dålig karaktär . Känner mig hemsk som skadar mitt barn på detta sätt
Samma här. Ville inte alls ha nåt sött fram till typ vecka 20 nånting. Nu äter jag det gärna. Samma sak med tex pizza. Kände avsmak mot det första halvan, nu har vi ätit det flera gånger senaste tiden .Jag har också blivit fruktansvärt sötsugen (eller, chokladsugen rättare sagt)... Första halvan av graviditeten var sötsuget helt borta, men det har tagit igen det nu på slutet Äter också sött flera dagar i veckan - orkar inte riktigt försöka stå emot!