Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner mig sned... När man vill sitta i soffan och äta sen middag och tror att magen ska börja sjunka så är den utanpå revbenen och spänner.

Bifogade filer

• IMG_20180318_205618685.webp
    IMG_20180318_205618685.webp
    132,4 KB · Visningar: 48
Jag vågar inte hoppas för mycket, men jag tycker verkligen att bebis borde vilja komma då :) Jag var den sista i höstbebisar -15 med att få, så denna gången gör det inget om jag får först.
Tyvärr kommer inte svärmor ner förrän på lördagen, men just nu vill jag bara få ut ungen även om gubben måste vara hemma med de andra barnen.
Frågade faktiskt lite försiktigt om hon inte kunde göra en idag men det tyckte bm var lite för tidigt :D
Håll oss uppdaterade med hur det går :D

Vem är det som fått bebis? :)

Alltså, jag måste gnälla lite.
Mina fötter ser ut som bollar på kvällarna, känns som jag samlat på mig hur mkt vatten som helst. Senaste veckan har allting dessutom blivit så mycket jobbigare. Det är tungt att andas, vilket förvisso kan bero på att jag är täppt i näsan, att hitta en vettig sovställning är hopplöst och karpaltunnlarna driver mig till vansinne. Gubben här hemma säger dessutom att jag andas väldigt tungt/ansträngt när jag sover :(
Dum som man är så googlade jag på symptomen och fick upp allt från graviditetsrelaterad hjärtsvikt till havandeskapsförgiftning :S
Tur det snart är torsdag så man kanske kanske kaaanske får träffa bebis snart.

Besök hos BM i fredags gick ju sådär. Jag har ju problem med andningen sen en tid tillbaka och ibland får jag känslan av att kroppen inte orkar bära sig och att jag ska falla ihop. Så vi gick igenom lite prover för att se. Hade lite lite högre blodtryck än vad jag brukar ha men fortfarande lågt, +2 på protein på urinstickan och bebisens hjärtljud låg högre än vad det brukar. Hjärtljuden låg strax över 160 så inget alarmerande högt, brukar ligga mellan 140-150.
Men bm ringde iaf förlossningen för att rådfråga läkaren men han verkade inte tycka att det var någon fara, fick mollipect utskrivet för att vidga luftrören.
Ska tillbaka till BM imorgon så får vi se.
Så det blev inte så mycket prat om hinnsvepning.

Mina fötter ser ut som bollar på kvällarna, känns som jag samlat på mig hur mkt vatten som helst. Senaste veckan har allting dessutom blivit så mycket jobbigare. Det är tungt att andas, vilket förvisso kan bero på att jag är täppt i näsan, att hitta en vettig sovställning är hopplöst och karpaltunnlarna driver mig till vansinne. Gubben här hemma säger dessutom att jag andas väldigt tungt/ansträngt när jag sover :(
Dum som man är så googlade jag på symptomen och fick upp allt från graviditetsrelaterad hjärtsvikt till havandeskapsförgiftning :S
Jag har också svårt med andningen, är riktigt jobbigt :(
Men nu blir jag lite nojig när du skriver havandeskapsförgiftning.. På bm besöket i fredags så hade jag +2 i protein på urinstickan. :nailbiting:

Jag har också svårt med andningen, är riktigt jobbigt :(
Men nu blir jag lite nojig när du skriver havandeskapsförgiftning.. På bm besöket i fredags så hade jag +2 i protein på urinstickan. :nailbiting:
Var absolut inte meningen att oroa någon! Tror inte du behöver oroa dig om blodtrycket var bra och du inte har några andra symptom på hf. Det är tungt på slutet och livmodern trycker ju undan alla inre organ så att det är jobbigt att andas är väl mer regel än undantag såhär i slutet :)
Hade det inte varit för mina uppsvällda fötter, vänsterfoten värre än den högra, och att svullnaden inte gick ner över natten som gjorde att jag googlade från första början, annars hade jag nog aldrig haft en tanke på varken hf eller annat

Jag har också lite problem med andningen ibland. Känns som man får dåligt med luft och får andas tungt, var ju hos BM förra veckan och då såg allt bra ut så antar att det börjar bli trångt.

Är det vanligt att bebisarna byter sida från och till i magen? När jag var hos barnmorskan sist låg han på vänstersidan och tittade åt höger. Nu känner jag dock tydligt att han ligger på högersidan (helt tomt på vänstersidan). Men börjar bli nojig att han kanske snurrat runt och ligger med huvudet upp nu? Försökt känna lite men kan inte avgöra om det är huvud eller rumpa jag känner :/

Jag har också lite problem med andningen ibland. Känns som man får dåligt med luft och får andas tungt, var ju hos BM förra veckan och då såg allt bra ut så antar att det börjar bli trångt.

Är det vanligt att bebisarna byter sida från och till i magen? När jag var hos barnmorskan sist låg han på vänstersidan och tittade åt höger. Nu känner jag dock tydligt att han ligger på högersidan (helt tomt på vänstersidan). Men börjar bli nojig att han kanske snurrat runt och ligger med huvudet upp nu? Försökt känna lite men kan inte avgöra om det är huvud eller rumpa jag känner :/
Min växlar sida men ligger kvar med huvudet nedåt. Lät på bm som att det är helt normalt iaf

Kan också känna att det är jobbigt med andningen. Blir lite flåsig bara av att gå runt i huset och stönar typ alltid till när jag väl sätter mig i soffan på kvällarna.. Men det är ju tungt att va gravid! Och bebis ger inte mycket plats åt lungorna! Jag kan sova bäst i framstupa sidoläge så magen vilar mot madrassen.

Har börjat snarka en del på sistone enligt sambon, men de tror jag är delvis pga förkylningen också. Så vi lider båda två på nätterna :angel:

Har du fått handledsstöd för karpaltunnlarna? Det fick jag i förra grav då jag hade väldigt jobbigt så jag sov med dom på för att hålla rakt. Har dock inte behövt använda dom än den här gången för är inte riktigt lika vätskefylld som då då det va sommar..

Min bebis byter sida varje gång jag byter sida (då jag ligger ner) men huvudet har varit ner sen typ v29. Har antagit att det är normalt. Hon var fortf lite ruckbar förra veckan, så får se om hon slutar skifta sida när hon sjunkit ner.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 279
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 769
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 355
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
903
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka