Jo lite segt men det känns samtidigt tryggt.Bra att de håller koll iaf, även om det är segt med mycket kontroller.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo lite segt men det känns samtidigt tryggt.Bra att de håller koll iaf, även om det är segt med mycket kontroller.
36+2 här. Enl appen kan bebis kika ut när som helst nu. Men får gärna vänta till april ^^Tycker också det kan dra igång nu. 38+0 idag. Börjar se slutet på eländet nu när det är max 4 veckor kvar, men så länge har jag verkligen ingen lust att vänta.
Så spännande nu då flera bebisar kan kika ut när som helst. tänkte starta en tävling på min fb. Gissa när bebis kikar ut och den som vinner bjuder jag på en pizza ^^ ska bli kul höhöFrom idag räknas jag som fullgången så nu kan det ju få ta och dra igång snart
Bebis är igång och rör sig idag i alla fall.
Jobbigt! Någon sa att det är kroppens sätt att förbereda en på sömnlösa nätter i början. Minns när lillen var nyfödd, då sov jag oftast 30-60 min sammanhängande de första veckorna. Började räkna sammanlagd sovtid, dvs alla halv- och heltimmar sammanlagt.
Jag har haft en hel del sammandragningar/förvärkar dagtid i dag och i går. Känns mer i dag. Men förstår att det är helt normalt. Ngn som vet när man ska ringa förlossningen för kontroll? Jag är ”bara” i v 35 (34+5), så då kanske man inte ska vänta tills det är två värkar på 10 min (andra barnets rekommendation).
Jo, det är nog normalt. Om förmiddagarna får jag dock ont bara av att resa mig ur soffan och gå till köket. Gå uppför trappan till övervåningen känns ocksånrejält. Och när jag lämnat lillen på förskolan (300m promenad med vagnen, plus påklädningen som är ett halvt träningspass) måste jag sitta i soffan en halvtimme så det släpper. Som tur är så är det ngt bättre på eftermiddagarna. Men det känns som många långa veckor till BF! *gnäll*Haha känner inte att jag är så peppad på att "förberedas" inför sömnlösa nätter, känns onödigt
Ang sammandragningar/förvärkar sa bm till mig att man ska kontakta fl om de blir regelbundna, men att det är normalt att ha lite förvärkar i v35.
Jag har sparat ihop en del pengar just till föräldraledigheten. Och har inte så mkt utgifter. Så jag kommer, liksom förra ledigheten, börja ta ut 0 dagar och se hur länge mina pengar räcker. Är ju många utgifter som försvunnit (vi åt rätt mkt ute före barn t ex).Tog i princip inte ut så mkt dagar alls första året för lillen. Ser fram emot långa lov och att kunna gå ner i tid med skyddad SGI.
Vill du förklara mer?
Hur tar du dagar sen när du jobbar, hur många procent arbetar du och hur länge?
Skydda SGIn, måste man jobba heltid mellan barn 1 och 2 för att skydda den? Jag trodde man kunde gå ner till 75% utan att den påverkades.
Vad händer med SGIn om man får barnen tätt? (Inte hinner börja jobba emellan)
Om man blir gravid innan första barnet är 21 mån får man behålla samma föräldrapenning, men tror Sgi för vab och sjukskrivning påverkas.
Jo, det är nog normalt. Om förmiddagarna får jag dock ont bara av att resa mig ur soffan och gå till köket. Gå uppför trappan till övervåningen känns ocksånrejält. Och när jag lämnat lillen på förskolan (300m promenad med vagnen, plus påklädningen som är ett halvt träningspass) måste jag sitta i soffan en halvtimme så det släpper. Som tur är så är det ngt bättre på eftermiddagarna. Men det känns som många långa veckor till BF! *gnäll*
Du har fått bra svar av andra redan. Om man inte jobbar och inte tar ut föräldraledighet minst fem dgr/v från ettårsdagen så tror jag SGI nollas. Dvs man får inget om man t ex får ryggskott och inte kan ta hand om bebis (och sambon måste ta ut föräldraledighet/VAB när man är sjukskriven.Vill du förklara mer?
Hur tar du dagar sen när du jobbar, hur många procent arbetar du och hur länge?
Skydda SGIn, måste man jobba heltid mellan barn 1 och 2 för att skydda den? Jag trodde man kunde gå ner till 75% utan att den påverkades.
Vad händer med SGIn om man får barnen tätt? (Inte hinner börja jobba emellan)
Vädermässigt en fantastisk dag här med! Förmiddagsfikade ute och stora tjejen lekte länge med spade i snön.
Kroppsligt inte så bra. Ont i bråcket, fogar, ryggen, och ilande känsla i ljumskarna förmodligen för att barnet skallar/sparkar på nerver i bäckenet. Plus ont i huvud, hals och nacke pga förkylning. Dock feberfri fortfarande så hoppas att det går över fort! Men känner mig helt slut på energi och som att jag aldrig mer vill va gravid!
Tack för jag fick skriva av mig. Känns redan lite bättre
Det var ingen kort lista med krämpor men det lät trevlig med en fika i solen iaf. Hur lång tid har du kvar?
Det är bra att ha tråden för att ventilera lite!
Är så himla trött idag, men sitter på balkongen och njuter av solen så ska inte klaga. Har bara linne på överdelen och känner mig för en gångs skull lagom varm trots minusgrader i vinden. Resten av tiden som ägnas inomhus känns det som att jag ska smälta bort! Verkar bara bli varmare o varmare för var dag. Sambon får frysa på nätterna för jag måste ha öppet fönster Vanligtvis är det jag som fryser så det här är verkligen annorlunda.
Längtar så himla mkt efter bebis nu! Snart kommer ju de första i våran tråd!!