Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
U

Ungefär så jag tolkar det också :D

Nu blir det soffan fram tills sonen ska hämtas i eftermiddag! Lite dåligt samvete för hunden som får klara sig utan långpromenad dock. Tur att han är rätt lugn och tålig.
Ja jag har intagit soffan också. suttit i sytt lite tidigare men måste byta position för man får ont av allt i dagens läge ;) men funderar på att gå och sy lite till.

Onda sammandragningar/förvärkar (vad är egentligen skillnaden?) under natten och ont i framfogen idag. Snorhalt ute också.

Ja du, bra fråga! Som jag uppfattar förvärkar så är de förenade med ett större obehag och tryck nedåt, kommer helt oprovocerat och med viss regelbundenhet.

Jag har fått så mycket energi de senaste dagarna. Antingen för att jag äntligen är frisk från min förkylning eller så är det som sambon säger: att jag ”boar”. Minns att jag fick massor av energi i slutet av förra graviditeten också.

Har börjat göra om i dotterns rum, så det blir lite mer anpassat utifrån fantasilekar som är det som gäller nu. Fyller även upp frysen och funderar på om krukväxterna skulle vilja bli ompysslade.

Känner mig rätt tillfreds med graviditeten för första gången på flera veckor. Dock är jag väldigt opepp på att ha barnvakt boende hos oss i flera veckor, så jag hoppas på att dateringen från KUB (BF 1/4) är den som stämmer bäst och inte 8/4. Men det återstår att se!

Bm-besök avklarat. Alla värden var bra, t o m hb hade gått från 110 till 125, trots att jag totalt glömt bort de där tabletterna när ungarna hade magsjuka. Sf måttet stod still på 38 så magen har sjunkit lite verkar det som.
Men bebis ligger fortfarande högt upp och är rörlig. Fick en liten tjuvtitt på honom också eftersom bm tyckte det var lite svårt att känna ifall det var huvudet eller en rumpa när han låg så högt.
Tillbaka på torsdag nästa vecka för hinnsvepning som jag verkligen hoppas gör nytta. Håller på att bli galen av att vandra runt som en heffaklump

@Shpongle
Vet inte om det är till någon tröst, men man behöver inte känna av några förvärkar innan förlossningen sätter igång ordentligt.
Av de 4 förlossningar jag har gått igenom hittills så har jag inte haft en enda ond förvärk och inte överdrivet mkt sammandragningar heller. Denna graviditet har jag förvisso känt av lite sammandragningar men inga som gjort ont eller ens i närheten av lite mensvärk.
Håller med @Mulles_matte i det hon skriver ovan @Shpongle. Jag hade varken sammandragningar eller förvärkar någon av mina två graviditeter.

(Jag googlade till slut på hur värkar kändes eftersom jag var rädd att missa dem :o:D när jag var gravid första gången)
Tack för era peppande ord!:heart
Man läser överallt att om alla som har känningar hit och dit och så känner man inget speciellt själv. 11 dagar kvar till bf så mycket kan ju hända, vill helst slippa gå över allt för länge.

Bm-besök avklarat. Alla värden var bra, t o m hb hade gått från 110 till 125, trots att jag totalt glömt bort de där tabletterna när ungarna hade magsjuka. Sf måttet stod still på 38 så magen har sjunkit lite verkar det som.
Men bebis ligger fortfarande högt upp och är rörlig. Fick en liten tjuvtitt på honom också eftersom bm tyckte det var lite svårt att känna ifall det var huvudet eller en rumpa när han låg så högt.
Tillbaka på torsdag nästa vecka för hinnsvepning som jag verkligen hoppas gör nytta. Håller på att bli galen av att vandra runt som en heffaklump
Hoppas hinnsvepningen lyckas, då kanske det blir bebis till nästa helg!:D
Är lite osäker om man bm kommer vilja göra en innan bf 25/3. Aurorabarnmorskan tyckte absolut vi skulle prova nästa vecka.

Var på mitt sista aurorasamtal igår, det kändes bra. Nu ska jag bara tanka mig med positiv energi och peppa mig själv så ska det nog gå bra!
Vi pratade även om hinnsvepning, är jag mogen för en hinnsvepning så kanske det eventuellt blir en nästa vecka.
Någon här som har gjort en?

Känns lite galet när man tänker på att man har bf redan nästa vecka :eek:
Och vi har inte ens packat BB-väskan..
Har heller inte boat klart här hemma än.. tycker förlossningen känns så långt bort. :angel:

Hoppar in från annan tråd! Men jag fick en hinnsvepning. Den gjorde kl 13 han är ute 22.04, gjorde inte ont utan var väldigt smidigt :)

Var hos MVC-läkaren i dag och blev heltidssjukskriven tills jag går på föräldraledighet. Detta pga stress och sorg som gett mig mkt sammandragningar och förvärkar (hade noll förra graviditeten). Har ingen aning om vad jag ska roa mig med i fem veckor till BF. Men det kanske ger sig.

Läkaren upptäckte att min BM inte gjort ngr journalanteckningar på mig sedan 8/1. Bara fyllt i livmoderns mått på kurvan typ. Känns ju lite sådär.

Hoppas hinnsvepningen lyckas, då kanske det blir bebis till nästa helg!:D
Är lite osäker om man bm kommer vilja göra en innan bf 25/3. Aurorabarnmorskan tyckte absolut vi skulle prova nästa vecka.
Jag vågar inte hoppas för mycket, men jag tycker verkligen att bebis borde vilja komma då :) Jag var den sista i höstbebisar -15 med att få, så denna gången gör det inget om jag får först.
Tyvärr kommer inte svärmor ner förrän på lördagen, men just nu vill jag bara få ut ungen även om gubben måste vara hemma med de andra barnen.
Frågade faktiskt lite försiktigt om hon inte kunde göra en idag men det tyckte bm var lite för tidigt :D

Här gör de i normala fall inte någon hinnsvepning förrän efter man passerat bf.
Sen beror det nog lite på hur graviditeten har varit, tidigare graviditeter och hur snäll bm man har

Tillhör inte tråden, men jag fick hinnsvepning nästan tre veckor före BF. Men då var min graviditet rätt besvärlig, men inte sådär vansinnigt svår. Om det var hinnsvepningen eller nåt annat vet jag inte, men ongen kom 14 dagar före bf.

Bm besök idag. Har tid varje vecka nu för de vill hålla koll på blodtrycket så det inte skulle skena iväg. Var lite orolig i morse då jag tyckte bebis var lugnare än normalt. men i skrivande stund så gav den mig en rejäl spark så mobilen nästan studsade ur min hand men bebis kom igång rejält när jag hoppade in i bilen och körde storebror till dagis. Brukar alltid reagera när man kör bil så nästa gång man blir orolig så kanske man ska hoppa in i bilen ist ^^

Bm besök idag. Har tid varje vecka nu för de vill hålla koll på blodtrycket så det inte skulle skena iväg. Var lite orolig i morse då jag tyckte bebis var lugnare än normalt. men i skrivande stund så gav den mig en rejäl spark så mobilen nästan studsade ur min hand men bebis kom igång rejält när jag hoppade in i bilen och körde storebror till dagis. Brukar alltid reagera när man kör bil så nästa gång man blir orolig så kanske man ska hoppa in i bilen ist ^^

Har blodtrycket stigit?

Har precis pratat med förlossningen. Tycker det är lite väl lugnt i magen idag. Så länge jag får nån respons och har känt rörelser ett par gånger under dagen tyckte de det var lugnt dock, skulle vara lite uppmärksam bara.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 289
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 777
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 355
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka