Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ingen koll egentligen men det låter lite sent med v 39 maop att vissa bebisar faktiskt tittar ut redan då. Men annars får de väl kika igenom den långa versionen på fl om det behövs, för den borde de väl komma åt också? Skönt att du har en annan gjord redan iaf:)
Har ingen koll egentligen men det låter lite sent med v 39 maop att vissa bebisar faktiskt tittar ut redan då. Men annars får de väl kika igenom den långa versionen på fl om det behövs, för den borde de väl komma åt också? Skönt att du har en annan gjord redan iaf:)

Ja vi har ju gjort en plan med läkare och bm på förlossningen pga förlossningsrädsla. Den kommer de åt(även om vi skulle bli hänvisade) och jag har den utskriven. Skriver ev ett eget brev också har jag tänkt så jag trodde bm hade struntat i det eftersom en del redan är gjort. Som du säger kan den ju lika gärna ha kommit om två veckor (hoppas kan man ju).

Undra om min lilla har fixerat sig... tryck neråt och sticker och gör ont mellan benen lixom. kommer inte ihpgnhur det var första gången

Har ni fixat skötväska än? Behöver köpa en men vet inte vilken. Är ju ännu större djungel än vagnköpet haha
Använde använde aldrig skötväska till ettan. En påse under vagnen m blöja, underlägg, våtservetter, tvättlappar, extrakläder och blöjpåsar. Helammade och lillen tog aldrig napp. Så jag behövde inget mer de första sex-sju månaderna. Sedan har det även tillkommit Klämmisar och bananer i påsen.

Hade en skötväska som jag fått av min mamma. Men använde den bara precis i början. Jag bar en hel del i sjal och sele också, och då åkte påsen ner i en rygga istället när vi var ute.

Undra om min lilla har fixerat sig... tryck neråt och sticker och gör ont mellan benen lixom. kommer inte ihpgnhur det var första gången
Låter ju lite som att bebis har fixerat sig :D

Har ni fixat skötväska än? Behöver köpa en men vet inte vilken. Är ju ännu större djungel än vagnköpet haha
Jag har köpt en sån här:
Tänkte att jag kunde börja med något billigt för att se vad man gillar och behöver. Väskan är vinröd, tyckte det blev helt okej till vår gråmelerade vagn:up:

Bifogade filer

• image.webp
    image.webp
    44,7 KB · Visningar: 19
Angående nappar i förlossningsväskan vill jag inflika att Amningshjälpen rekommenderar napp från tidigast två veckors ålder. När barnet vänt i vikt och passerat födelsevikten. Detta då hungersignalerna kan döljas av nappsugandet i början, och därmed försämra viktuppgången. En nyfödd brukar gå ber i vikt i början, ner ca 10% av födelsevikten är helt ok. Helst ska de nått födelsevikten igen på två veckor. Men tre veckor är också ”normalt”. Tar det längre tid bör man fundera på extra tillmatning. Eller om barnet t ex har gulsot. Bra att känna till tänker jag. Själv hade jag ingen aning med ettan, men DS BB svar jätteduktiga på amning (tyvärr inte alla BB som är det).

Vi gjorde det enkelt för oss och köpte en britax skötväska samtidigt som vi köpte vagnen (också britax). Har ingen aning om vi kommer vara nöjda med den i längden men hittills verkar den bra! Rymdes en hel del trots att den inte är någon jätteväska. Har packat den inför BB redan:p

Vi gjorde det enkelt för oss och köpte en britax skötväska samtidigt som vi köpte vagnen (också britax). Har ingen aning om vi kommer vara nöjda med den i längden men hittills verkar den bra! Rymdes en hel del trots att den inte är någon jätteväska. Har packat den inför BB redan:p
+1 på den! ;)
Ingen britax dock men samma märke som vagnen och den är packad för att åka med till BB :p

Ajj! Ikväll är vi inte helt sams, jag och bebis. Det knökas neråt och både ilar och rör ont. Får ju gärna betyda att nånting förbereds i alla fall (jaja, jag vet att det är tre veckor kvar).

Ang skötväska har jag köpt en från Belotte. Har tjuvstartat användandet och är jättenöjd! Rymlig, snygg, lätt att hitta i tack vare mindre fickor i stora facket, innehåller även en skötdyna och har fack för flaskor också om det skulle bli aktuellt.

Jag har verkligen inga känningar på att bf närmar sig. Hade mer sammandragningar och förvärkar förut än vad jag har nu. Eller så känner jag bara inte av dom?
Känns lite tungt! :(

@Shpongle
Vet inte om det är till någon tröst, men man behöver inte känna av några förvärkar innan förlossningen sätter igång ordentligt.
Av de 4 förlossningar jag har gått igenom hittills så har jag inte haft en enda ond förvärk och inte överdrivet mkt sammandragningar heller. Denna graviditet har jag förvisso känt av lite sammandragningar men inga som gjort ont eller ens i närheten av lite mensvärk.

Håller med @Mulles_matte i det hon skriver ovan @Shpongle. Jag hade varken sammandragningar eller förvärkar någon av mina två graviditeter.

(Jag googlade till slut på hur värkar kändes eftersom jag var rädd att missa dem :o:D när jag var gravid första gången)

Onda sammandragningar/förvärkar (vad är egentligen skillnaden?) under natten och ont i framfogen idag. Snorhalt ute också.

@Jenka
Det är väl egentligen ingen större skillnad. Om sammandragningarna börjar göra mer ont och kommer lite oftare så är det väl förvärkar. Om det är sammandragningar någon gång ibland som gör lite ont så är det onda sammandragningar. Om jag fattat det rätt.

U
@Jenka
Det är väl egentligen ingen större skillnad. Om sammandragningarna börjar göra mer ont och kommer lite oftare så är det väl förvärkar. Om det är sammandragningar någon gång ibland som gör lite ont så är det onda sammandragningar. Om jag fattat det rätt.
Ungefär så jag tolkar det också :D

Nu blir det soffan fram tills sonen ska hämtas i eftermiddag! Lite dåligt samvete för hunden som får klara sig utan långpromenad dock. Tur att han är rätt lugn och tålig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 289
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 779
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 355
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka