Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Magsjukan verkar jag tack o lov ha sluppit undan. Ingen av barnen har haft symptom sen i fredags förmiddag så jag tror att vi är av med eländet nu.
Tanden lär jag tyvärr gå till tandläkaren med då det är ett hål. Har funnits ett liitet hål i den tanden tidigare men som inte gett symptom. Folktandvården har inte direkt mkt tider i den här hålan så sist jag var nere sa tandläkaren att jag kunde vänta till efter förlossningen (fick en tid i slutet på april) om jag inte får problem med tanden. Men nu lär jag väl ringa o ta en akuttid :(

Säg inte för mycket... (eller ta i trä om du är vidskeplig! :D ) Dotra hade kräksjuka natten onsdag till torsdag för ett par veckor sedan och jag andades ut och trodde att jag hade klarat mig när det blev måndag utan något. På måndag förmiddag åkte jag på det... :yuck: Att ha någon som krälar omkring och sparkar mitt i illamåendet var en rätt omysig upplevelse :wtf:

Magsjukan verkar jag tack o lov ha sluppit undan. Ingen av barnen har haft symptom sen i fredags förmiddag så jag tror att vi är av med eländet nu.
Tanden lär jag tyvärr gå till tandläkaren med då det är ett hål. Har funnits ett liitet hål i den tanden tidigare men som inte gett symptom. Folktandvården har inte direkt mkt tider i den här hålan så sist jag var nere sa tandläkaren att jag kunde vänta till efter förlossningen (fick en tid i slutet på april) om jag inte får problem med tanden. Men nu lär jag väl ringa o ta en akuttid :(

Aha ja då hjälper inte lite extra tandborstning. Håller tummarna för att du får hjälp snabbt.

Säg inte för mycket... (eller ta i trä om du är vidskeplig! :D ) Dotra hade kräksjuka natten onsdag till torsdag för ett par veckor sedan och jag andades ut och trodde att jag hade klarat mig när det blev måndag utan något. På måndag förmiddag åkte jag på det... :yuck: Att ha någon som krälar omkring och sparkar mitt i illamåendet var en rätt omysig upplevelse :wtf:
Åh säg inte så. Jag är inte det minsta sugen på att ligga magsjuk nu. Även om jag faktiskt brukar slippa undan vinterkräksjukan. Men nån gång ska ju vara den första, så det skulle inte förvåna mig alls om det sker när man är höggravid

Vi har aldrig haft kräksjuka än. Hoppas att vi har den där immun-genen vilket jag tror och att den har blivit ärvd vidare.

Däremot så va förra helgen en dunderförkylningshelg. Sen efter två friska fick hon vad som visade sig vara tredagarsfeber. Så nu har vi gjort den! Febern försvann natten till söndag och utslagen kom där mitt på dagen. Tror att det blir förskola imorgon igen och hoppas på friskt barn länge nu!

Hoppas alla era magsjukor går över fort!! :)

Jag va också på mvc idag, min bebis sitter, men hon sa att jag inte ska va orolig alls att den kan snurra runt länge till om den vill hos en omföderska.:cautious: V33...

Jag har de senaste dagarna sovit fruktansvärt dåligt.. Innan sov jag dåligt men nu har det tagit sig till en helt annan nivå.. Har inga problem att somna men sover inte mer än 2-3 timmar i sträck och sen vaknar och är pigg. Ligger vaken någon timma och lyckas somna om i två timmar sen är det kört :cry:
Blir galen på denna pigghetskänsla :mad:

Var på mitt sista aurorasamtal igår, det kändes bra. Nu ska jag bara tanka mig med positiv energi och peppa mig själv så ska det nog gå bra!
Vi pratade även om hinnsvepning, är jag mogen för en hinnsvepning så kanske det eventuellt blir en nästa vecka.
Någon här som har gjort en?

Känns lite galet när man tänker på att man har bf redan nästa vecka :eek:
Och vi har inte ens packat BB-väskan..
Har heller inte boat klart här hemma än.. tycker förlossningen känns så långt bort. :angel:

Var på mitt sista aurorasamtal igår, det kändes bra. Nu ska jag bara tanka mig med positiv energi och peppa mig själv så ska det nog gå bra!
Vi pratade även om hinnsvepning, är jag mogen för en hinnsvepning så kanske det eventuellt blir en nästa vecka.

Känns lite galet när man tänker på att man har bf redan nästa vecka :eek:
Och vi har inte ens packat BB-väskan..
Har heller inte boat klart här hemma än.. tycker förlossningen känns så långt bort. :angel:
Har gjort några hinnsvepningar i tidigare graviditeter. Något speciellt du undrar över?
Har inte heller packat den där bb-väskan än. Kanske är dags att göra det snart

Gjorde en förra gången, då jag fastnade i en lång latensfas. Barnmorskan var övertygad om att en hinnsvepning skulle fungera som en knuff över kanten, då tappen var utplånad och jag var öppen 3-4 cm. Gjorde dessvärre ingen skillnad alls. Men det var värt ett försök. Minns det inte som speciellt obehagligt.

Rutinbesök hos bm idag, allt verkar fortlöpa som det ska:up: Är en liten promenad dit och tillbaka som stökar till det för min framfog men det funkar. Nästa gång ska vi skriva ihop sammanfattning inför fl, sen hinns det bara med ett besök innan det är dags för bf!

Igår beställde jag en sån där fyll-i-bok om bebis första tid. Bestämde mig efter mycket om och men för en med illustrationer från Elsa Beskows sagor. Det finns så många fina att välja mellan, men det föll på den eftersom de andra hade så rackarns mkt att fylla i. Tänkte hellre lite mindre så att det blir gjort. Nästa steg på att-göra-listan är koka flaskor/nappar/mjölkbehållare samt komma iväg och köpa virke till skötbordet. Skönt att ha allt klart i god tid:) Har gjort en checklista för BB-väskan men avvaktar ett tag innan vi packar ihop den.

Jag var också på besök hos barnmorskan idag! Allt verkar flyta på som det ska. Blodtryck, blodsocker, hjärtljud, SF-mått och HB såg bra ut! Idag tog hon dessutom fram ultraljudsapparaten för att kolla hur han låg där inne. Var så kul att få se honom igen :love: Han log och snuttade så gott där inne:up: Så det som återstår nu är att han ska sjunka ner mer i bäckenet, vilket hon hoppas på att han gjort tills nästa gång. BM sa att det är lättare för kroppen att öva sig inför förlossningen om huvudet ligger på plats speciellt när man får sammandragningar. Sen vore det super om min halsbränna kanske försvinner om han sjunker ner lite mer också :angel:

Bm här också. Ruckbar bebis (är väl ett steg framåt i alla fall) och alla värden såg bra ut.
Vi ska också sammanfatta och skriva ihop önskemål inför förlossningen nästa gång. Är då i v 39, känns sent? Tur att det är gjort ihop med förlossningen redan, både pga sent och för att min bm inte känns så förstående. Poängterade att det var bra att vara öppen för att det inte blir som man tänkt sig osv. Klart det är men som sagt, förståelse? Eller så är det bara jag som är grinig.

Passade på att klippa mig efteråt, skönt att slippa försöka ta sig iväg med nyfödd sen pga panik på slitet hår (så blev det förra gången :p).

Bm här också. Ruckbar bebis (är väl ett steg framåt i alla fall) och alla värden såg bra ut.
Vi ska också sammanfatta och skriva ihop önskemål inför förlossningen nästa gång. Är då i v 39, känns sent? Tur att det är gjort ihop med förlossningen redan, både pga sent och för att min bm inte känns så förstående. Poängterade att det var bra att vara öppen för att det inte blir som man tänkt sig osv. Klart det är men som sagt, förståelse? Eller så är det bara jag som är grinig.

Passade på att klippa mig efteråt, skönt att slippa försöka ta sig iväg med nyfödd sen pga panik på slitet hår (så blev det förra gången :p).

Har ingen koll egentligen men det låter lite sent med v 39 maop att vissa bebisar faktiskt tittar ut redan då. Men annars får de väl kika igenom den långa versionen på fl om det behövs, för den borde de väl komma åt också? Skönt att du har en annan gjord redan iaf:)

Gjorde en förra gången, då jag fastnade i en lång latensfas. Barnmorskan var övertygad om att en hinnsvepning skulle fungera som en knuff över kanten, då tappen var utplånad och jag var öppen 3-4 cm. Gjorde dessvärre ingen skillnad alls. Men det var värt ett försök. Minns det inte som speciellt obehagligt.
Hon sa det att det är inte alltid det fungerar. Men kanske värt att prova.

Alltså jag har fått ont mellan benen, började igår och har eskalerat idag. Vet inte om det är foglossning eller om det är bebis som trycker på.
Känns framförallt när jag står och går.
Det känns lite som träningsvärk eller man har ridit i en obekväm sadel alldeles för länge..Det är inte blygdbenet som ömmar.
Någon som känner/ har känt liknande?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 289
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 779
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 355
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka