Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad skönt @MinIan !

Jag är lite fundersam över att det kommer gå 10 dagar mellan vägningarna här men det verkar ingen annan vara så :p hon äter som en häst i alla fall.

@Tingeling84 hur känns det, skönt att ha en plan? Jag blev rädd några gånger under min förlossning men både bm och min sambo lyckades "få tillbaka" mig riktigt bra.

Vad skönt @MinIan !

Jag är lite fundersam över att det kommer gå 10 dagar mellan vägningarna här men det verkar ingen annan vara så :p hon äter som en häst i alla fall.

@Tingeling84 hur känns det, skönt att ha en plan? Jag blev rädd några gånger under min förlossning men både bm och min sambo lyckades "få tillbaka" mig riktigt bra.

Känns skönt att de lyssnat på mig! Glad att jag kontaktade Amandamottagningen.Känns både nervöst och pirrigt på en gång men snart är det över!!

72A74828-6389-496C-A76F-6136CB51E8E6.webp

Bjuder på en magbild med! Tycker inte den växt så mycket men sist låg sf-måttet på 32 cm och idag på 35 cm så nånting hade hänt iaf :)

Efter första förlossningen kände jag mig stolt att jag klarade det,så var andra förlossningen som skrämt upp mig men på pappret ser allt bra ut. Sitter helt enkelt i mitt huvud. Ska peppa mig själv och försöka att se målet!
Förstår dig. Tyckte andra var jobbigare/läskigare då värkarna var långa och intensiva och kom väldigt tätt. Tror jag hade värkar dom var 90-120 sek långa och paus på 20-30 sek oftast. Och otrolig kraft i värkarna. Barnmorskan tyckte det var bra. Men jag hade gärna hållit på dubbelt så länge och hälften så intensivt. Känner att jag är klar nu. Men inte alls säkert att en tredje förlossning skulle bli lika dan. Men jag skulle oroa mig för det.

[QUOTE="]@Tingeling84 hur känns det, skönt att ha en plan? Jag blev rädd några gånger under min förlossning men både bm och min sambo lyckades "få tillbaka" mig riktigt bra.[/QUOTE]
Känner likadant. Superbra barnmorskor och en klippa till man var guld när självförtroendet dippade och de negativa tankarna började komma.

Alltså, jag slutar aldrig förvånas över hur mkt de växer första tiden. Oskar känns helt plötsligt jättestor när man träffar nyfödda bebisar. Och då är han ändå bara 3,5 vecka.

Men.. Jag är så sjukt less på frågan om han är snäll.. Jag hade ingen aning om att bebisar kan vara elaka :crazy:

Vi var också iväg och vägde idag. Nästan 100 g upp från födelsevikten men vi matar ju med ersättning så då är det ju lättare att se hur mycket de får i sig. I går var jag och lilleman i stallet för första gången också :) Mamma var med och fixade för hästen så vi gjorde inget mer än att visa upp oss i princip ;)
Ni som fött barn tidigare, när började ni rida igen? Förstår att det är väldigt individuellt hur ont man har och så men kunde vara kul att höra på ett ungefär.

Vi var också iväg och vägde idag. Nästan 100 g upp från födelsevikten men vi matar ju med ersättning så då är det ju lättare att se hur mycket de får i sig. I går var jag och lilleman i stallet för första gången också :) Mamma var med och fixade för hästen så vi gjorde inget mer än att visa upp oss i princip ;)
Ni som fött barn tidigare, när började ni rida igen? Förstår att det är väldigt individuellt hur ont man har och så men kunde vara kul att höra på ett ungefär.

Hade häst förut och med första barnet åkte jag lite häst ca 2 v efter, satte dit ett fårskinnsfluff på sadeln först :p Var dock väldigt lugn ridning i början. Kommer inte ihåg när jag red mer på riktigt, typ 9 år sen :angel: Andra barnet var hästen utlånad och nu är jag hästlös.

Hade häst förut och med första barnet åkte jag lite häst ca 2 v efter, satte dit ett fårskinnsfluff på sadeln först :p Var dock väldigt lugn ridning i början. Kommer inte ihåg när jag red mer på riktigt, typ 9 år sen :angel: Andra barnet var hästen utlånad och nu är jag hästlös.

Härligt då kanske man snart är igång igen 😀 är ju sydd nu då de gjorde ett klipp under förlossningen, stygnen skulle försvinna om 2-3 veckor så kanske man kan ”åka” lite häst då! Känner mig pigg redan och tycker inte det gör speciellt ont alls där ”nere”! Många i stallet verkade förvånade när jag kom idag och tömkörde hästen! ;)

Åh vad bra! Kommer ni gå över till ersättning sedan, eller tänker du börja amma mer nu när funkar funkar bra?
Amningen fungerar inte helt. Han får inte i sig tillräckligt med napp och vill inte amma alls utan. Så kommer nog börja kombinera med ersättning. Kommer inte sluta ge han bröstmjölk. Han kommer få använda napp och jag kommer pumpa men inte i samma utsträckning som nu. Blir lixom fast hemma med pumpen i princip. Jobbigt när man är sj också

Alltså, jag slutar aldrig förvånas över hur mkt de växer första tiden. Oskar känns helt plötsligt jättestor när man träffar nyfödda bebisar. Och då är han ändå bara 3,5 vecka.

Men.. Jag är så sjukt less på frågan om han är snäll.. Jag hade ingen aning om att bebisar kan vara elaka :crazy:

Noah har blivit 1cm länge sen förlossningen. Han kommer väl bli mer knubbig från och med nu för kollar man på bilder så ser man tydligt att han tappat en del. Så jag vet inte om Noah skulle se stor ut jämfört med en nyfödd ^^
2 veckor idag

Noah har blivit 1cm länge sen förlossningen. Han kommer väl bli mer knubbig från och med nu för kollar man på bilder så ser man tydligt att han tappat en del. Så jag vet inte om Noah skulle se stor ut jämfört med en nyfödd ^^
2 veckor idag
Om en - två veckor så kommer han nog se rätt stor ut i jämförelse med en nyfödd :)

Amningen fungerar inte helt. Han får inte i sig tillräckligt med napp och vill inte amma alls utan. Så kommer nog börja kombinera med ersättning. Kommer inte sluta ge han bröstmjölk. Han kommer få använda napp och jag kommer pumpa men inte i samma utsträckning som nu. Blir lixom fast hemma med pumpen i princip. Jobbigt när man är sj också
Ersättningen nu för tiden är så bra så det är onödigt att stressa med pump. Annat förr när man fick blanda egen på mjöl och komjölk. Huvudsaken är att det funkar för familjen.

Nu är det helg igen, så nu tycker jag det är dags för lite nya bebisar! :D
Dock är det lite tråkigt att vi sitter här o väntar på bebisarna men man får aldrig se dom (nej jag förväntar mig inte att folk ska lägga ut bilder på ett allmänt forum) men det det hade varit lite roligt :)

Funderar på att beställa en pump på helgens rea... Nån input gällande bra/dålig? Tänker att manuell får räcka.

Ersättningen nu för tiden är så bra så det är onödigt att stressa med pump. Annat förr när man fick blanda egen på mjöl och komjölk. Huvudsaken är att det funkar för familjen.
Jo.. ser dock det som ett misslyckande att inte kunna amma fullt ut. Hade ersättning till första barnet och mjölk. Denna gången hade jag hoppats att slippa köra med ersättning. Men kommer nog pumpa ett tag till. Får se hur länge jag orkar. Och fortsätta kämpa på med amningen helt klart. Även om det inte fungerar helt ut så tror jag det är positivt för Noah ändå. Närheten lixom.

Funderar på att beställa en pump på helgens rea... Nån input gällande bra/dålig? Tänker att manuell får räcka.
Aha. Tänkte säga medela swing direkt. Har bara erfarenhet av elektrisk :p o medelas har fungerat och fungerar bra nu. Min syrra hade något annat billigare märke o det fungerade inte alls. hon hann dock aldrig testa swingen så vet ej om det hade fungerat bättre

Jag kör på meddela harmony. Fick med en calmanapp i lådan. Tycker den fungerar bra, misstänker att de flesta kanske fungerar hyfsat likadant men vill iaf påstå att den är lätt att använda:)

Här har vi beslutat om att ge 1 flaska ersättning per dag för att jag ska få lite bättre sömn (pappan får ge). Känns sådär, är orolig att hon inte ska vilja ta bröstet sen men bvc sa att när det handlar om så lite så ska det vars ok. Får hoppas att de har rätt.

Har beställt två amningsvänliga plagg idag. Hoppas på att hitta ett par byxor sen också, alla mina sitter precis i fel höjd för snittet så jag går omkring i pyjamas hela dagarna. Längtar efter något att känna mig lite normalklädd i:p

Aha. Tänkte säga medela swing direkt. Har bara erfarenhet av elektrisk :p o medelas har fungerat och fungerar bra nu. Min syrra hade något annat billigare märke o det fungerade inte alls. hon hann dock aldrig testa swingen så vet ej om det hade fungerat bättre
Funderade över det men tanken är att pumpa såpass lite att det känns onödigt dyrt. Mest för att förhoppningsvis kunna komma ifrån lite så småningom vid enstaka tillfällen (men inte än).

@anonymApril jag har också ont om byxor... Får se imorgon om jag får på mig de gamla än :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
59 60 61
Svar
1 208
· Visningar
38 605
Senast: Lyan
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 557
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 160
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama