Är ju inte aktuell för denna tråd men är så glad för din skull och kommer hålla allt som går framöver
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är ju inte aktuell för denna tråd men är så glad för din skull och kommer hålla allt som går framöver
Blir tokig på folk! Jag är ju hästägare och har så varit sen jag var liten. Dock är jag den typen som alltid varit utan tävlingsambitioner. Mina ponnyer har mest fått skrutta runt i skogen och ibland till och med varit mer promenaddjur än riddjur. Har aldrig tyckt att dom lidigt nämnvärt mycket av det. Dom har stora hagar med bra kompis och blir mycket ompysslad, har dom hemma på gården.
Nu helt plötsligt när det kommit fram till vissa att jag är gravid så har det börjat "vad ska du göra med hästen nu när du inte kommer kunna rida fullt ut?"
Ja jag kommer ju ta lugna turer ett bra tag till och gå mycket promenader, sen har jag väl nån vän som kan sitta upp nån gång ibland. Sen får han väl skrutta några veckor i hagen när jag är som mest fast.
Och det är tydligen väldigt svårt för folk att acceptera
"Men du slösar ju bort hans bästa tid! Hans unghästår tickar ju iväg! Du måste ju i alla fall försöka hitta en medryttare?!"
Är det hans skogsmulleår jag slösar bort då eller? För nån tävlingsbana har ju aldrig planen varit att han ska till Jag känner ju min häst bäst och jag vet att han trivs ypperligt med sitt lugna skogsmulle liv, men jäkligt jobbigt att få påhopp hela tiden att man väljer att göra fel
RUL bokat 21/10. "Du är så smal att det inte ska vara några problem att se i 18+0". Minsann 
Vilken märklig kommentar? Eller gör jag en tankevurpa? Läser något som inte står?
V.16 syntes utmärkt på mig, trots att jag inte är smal, V.18 likaså....
Jisses vilken inskrivning!
90 minuter.
Hb 120 och glukos 3.8.
Blodprov till KUB bokat 26/8, kallelsen till ultraljudet kommer någon vecka innan det är dags.
RUL bokat 21/10. "Du är så smal att det inte ska vara några problem att se i 18+0". Minsann
Men vikten
Meh, jag får vänta till efter 19, här vill de ha minst typ 19+2 eller mer. O då har jag BMI 20 så inte direkt några mängder med fluff
Min inskrivning tog 1h45min o jag trodde det var en evighet, men då är man inte ensam då
Det värsta som kan hända är ju att man får en ny tid någon vecka senare
Kanske därför jag fick tid först v.21...Hon menar att det blir en bra ultraljudsbild när det inte är så mycket fluff emellan
Yep, det är hemskt tråkigt att behöva titta på knodden lite till
Tog både järn, sköldkörtel, inför kub och några andra rör i måndags, bm skulle höra av sig om något var avvikande. Har inte hört nåt än, då borde det väl vara lugnt antar jag?!Doshöjning levaxin och nytt prov om 4 veckor.
Tog både järn, sköldkörtel, inför kub och några andra rör i måndags, bm skulle höra av sig om något var avvikande. Har inte hört nåt än, då borde det väl vara lugnt antar jag?!
Just det var nån blodgrupp också! Men ja, då antar jag att alla svar var ok tog sju rör med gott och blandat hahaJa de svaren är klara på ett par timmar. Jag lämnade fyra rör för gruppering (A+), tsh, ferritin och virusprover inkl rubella. Ferritinet låg på 60 eller 70.