Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om jag inte räknat helt galet så går jag in i v 6 i morgon och mår än så länge bra :bump: Både graviditeten som resulterade i hon som nu är 16 månader och sover här bredvid och den senaste som slutade i missfall så mådde jag fruktansvärt dåligt från start. Håller tummarna för mig själv att detta blir en annorlunda graviditet även fast jag har lite konstant ångest och känslan av att "snart drar det igång".

Nån som har koll på hur länge man kan vänta med att höra av sig till MVC? Ska ju göra kub i v 12 men räcker det att höra av sig typ i v 10 eller tjurar dom ihop då? Har ingen lust att gå dit på inskrivning i onödan om det blir missfall igen...

Om jag inte räknat helt galet så går jag in i v 6 i morgon och mår än så länge bra :bump: Både graviditeten som resulterade i hon som nu är 16 månader och sover här bredvid och den senaste som slutade i missfall så mådde jag fruktansvärt dåligt från start. Håller tummarna för mig själv att detta blir en annorlunda graviditet även fast jag har lite konstant ångest och känslan av att "snart drar det igång".

Nån som har koll på hur länge man kan vänta med att höra av sig till MVC? Ska ju göra kub i v 12 men räcker det att höra av sig typ i v 10 eller tjurar dom ihop då? Har ingen lust att gå dit på inskrivning i onödan om det blir missfall igen...

Jag tror man får ringa när man vill :) är ju ingen som kan tvinga dig att gå hos bm överhuvud taget så :) ring när du känner att det passar dig tror jag blir bra :)

Jag hade en gravidkudde från NG baby när jag väntade Bastian. Helt underbar (samma stoppning som en saccosäck). Sedan hade vi den som stöd under armen när man hade honom sovandes i famnen och nu myser han med den i soffan på morgnarna.

Har jag turen att bli gravid igen kommer vi fylla på med lite fler kulor för den har blivit för lös för att använda som gravidkudde nu.

Ett av de bästa köpen jag gjorde under min graviditet och kan varmt rekommenderas.
Deras gravidkudde är det samma som deras största amningskudde?

Jag älskar min jätteamningskudde :love: Den är nog det enda tillbehöret jag inte kunnat klarat mig utan.

Eller den och Baby Björn babysittern.

Deras gravidkudde är det samma som deras största amningskudde?

Jag älskar min jätteamningskudde :love: Den är nog det enda tillbehöret jag inte kunnat klarat mig utan.

Eller den och Baby Björn babysittern.

Vet inte faktiskt. Den är som en cylinder fast nåt smalare i ena änden.

Är det dåligt med tider till kub etc är det osmart att vänta för länge men du kan väl ringa och förklara att du vill göra KUB men skrivas in om ett par veckor?

Nu vet jag inte vilket län du bor i, jag bor i örebro län och kunde lätt boka kub via 1177.se! Jättesmidigt :) jag googlade kub örebro, kom till landstingets hemsida där det stod instruktioner! Kanske funkar för dig med?

Hjälp! Vad ska man egentligen säga till folk som frågar varför man är sjukskriven när det är såna som man inte känner att man vill berätta sanningen för än på ett tag?!

Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
23 - lil-sis, 35 år, första

April
1 - _Zacke_, 26år, första barnet
17 - Melisen, 33 år, andra barnet
Maj

Ul gjorts idag för att datera så jag flyttar in i den här tråden istället :)
Jag hade föredragit en flytt till januari istället för att vara gravid är inte min grej men men, hjärtat slog och det är det viktiga.

Problem med magen? (Illamåendet) :up:

Har iofs haft problem med magen även innan grav men kan tänka mig att det blir följdfrågor på det, typ vad läkarna tror att det är/vad dom har tänkt göra åt det :p usch, jag är värdelös på att ljuga... men känns som att om jag bara säger "det är inget jag vill prata om i nuläget" så kommer folk bara börja spekulera på egen hand :crazy:

Har iofs haft problem med magen även innan grav men kan tänka mig att det blir följdfrågor på det, typ vad läkarna tror att det är/vad dom har tänkt göra åt det :p usch, jag är värdelös på att ljuga... men känns som att om jag bara säger "det är inget jag vill prata om i nuläget" så kommer folk bara börja spekulera på egen hand :crazy:
Jag hade bara sagt "Äh dom vet inte riktigt. Den krånglar som bara den ibland. Skitjobbigt. Bokstavligt!!!"" :laugh:

Kanske du drabbats av magsår och behöver vila (kan ju ge illamående,lågt hb,uppkastningar,orkeslöshet)

Usch... Jag mår illa... Och har ätit som en varg. Fy vad jag är hungrig! Vill inte gå upp mer än nödvändigt. Nu 9+4, +0,5 kg räcker. Har o ta av. Får dåligt samvete när jag äter :(

Går in i vecka v.8 idag och har än så länge gått ner 1kg, men det är väl illamåendet och bristen på aptit som styr det. :)
Jag gick också ner i vikt först, slutade ju tvärt med godsaker och sådant pga illamåendet. Var inte sugen alls trots tidigare beroende. :O Det är ju bra antar jag. Men nu har jag börjat gå upp igen, men då är det iallafall inte fel sorts vikt jag går upp nu. :)

Usch... Jag mår illa... Och har ätit som en varg. Fy vad jag är hungrig! Vill inte gå upp mer än nödvändigt. Nu 9+4, +0,5 kg räcker. Har o ta av. Får dåligt samvete när jag äter :(
Jag är också hungrig hela tiden. Måste småäta så mycket för att stävja illamåendet. Får försöka tänka på vad jag småäter så att det kanske blir grönsaker istället för mackor.

Jag ska göra dateringsultraljud den 1 september!! :D Yay! Blir spännande att se så det verkligen är något där inne och så får jag bokat rätt datum för RUL sen, men det blir troligtvis någon gång i oktober.

Jag var på inskrivning förra veckan och jag vet att jag är överviktig men kan inte tycka att jag lider av fetma! O_o 85kg till 164 cm så visst har jag mycket mage, lår och rumpa men annars syns det inte så värst mycket. Men mitt bmi lägger mig på gränsen över fetma. Jag ska göra glukosbelastning den 1 september också och det kan vara bra antar jag. Men vet inte hur jag ska klara av det iom att jag äter hela tiden.
För er som inte vet så innebär det att jag inte får äta eller dricka något utöver vatten (som smakar py just nu dessutom) efter kl 22 kvällen innan. Sen ska jag vara på vårdcentralen vid 7 och ta blodprov, sen dricka en sockerlösning och ta det lugnt 2 timmar innan de tar ett nytt blodprov. SEN får jag äta..

Jag spydde igår igen, en stund efter frukost. Det är andra gången så det har inte varit regelbundet alls. Illamåendet sviker dock inte, det hänger med varje dag. Igår var jag bortbjuden till en granne på palt och då mådde jag rätt bra faktiskt. När jag sysselsätter mig med tex blåbärsplockning, vänner och djurpyssel så tänker jag inte så mycket på illamåendet.

Brösten har vuxit men är inte ömma direkt. Tröttheten har lättat lite så nu klarar jag av att göra saker :D
Jag hoppas det går bra för er andra också. :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 561
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama