Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
2 veckor sjukskrivning till.
Det är tur att jag har hundar och hästar som i alla fall får mig att hålla igång lite grann och kämpa mig ut. För det här att fastna inne i tvsoffan för att man mår pyton är verkligen inte bra för varken kropp eller huvud :yuck:O_o

Har justerat Seabanden och slipper det mesta illamåendet när jag tar postafen också.

Men är himla orkeslös och har svårt att hålla blodsockret uppe. Blir en spännande resa det här :D

Idag har jag mått relativt bra och typ gjort mer än på resten av veckan sammantaget. Men blev sjösjuk av att rida :(

Nu mår jag rätt purket men har en hel del kvar att göra :crazy:

Hoppar in på denna listan nu då, efter att för rätt kort tid sedan även gjort ett inhopp i vintertråden som slutade med missfall. Är ju väldigt tidigt ännu men hoppas att den här väljer att stanna :)

Mars

1/3-Fille 26 år första barnet
16 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
23 - lil-sis, 35 år, första

April
1 - _Zacke_, 26år, första barnet
17 - Melisen, 33 år, andra barnet
Maj

Hoppar in på denna listan nu då, efter att för rätt kort tid sedan även gjort ett inhopp i vintertråden som slutade med missfall. Är ju väldigt tidigt ännu men hoppas att den här väljer att stanna :)

Mars

1/3-Fille 26 år första barnet
16 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
23 - lil-sis, 35 år, första

April
1 - _Zacke_, 26år, första barnet
17 - Melisen, 33 år, andra barnet
Maj

Tråkigt på missfallet, håller tummarna! Kul att vårlistan börjar fyllas på lite :)

Själv har ja typ noll matlust, nästan inget är gott! Men har klämt i mig en halv portion kycklingspett med jordnötssås, det var nog vad min gravidkropp behövde, både salt och fett haha! Mår inte direkt illa, men som idag när jag på dagen ätit dålig pga noll matlust så blir jag lätt illamående... Men tror nästan minskade aptiten beror på min kraftiga övervikt, som kroppens självförsvar för att jag inte ska gå upp så mycket! Har bara gått upp knappt ett kilo (pendlar mellan 4 hekto till 9 hekto vecka för vecka) och är 11+2 idag!

Tråkigt på missfallet, håller tummarna! Kul att vårlistan börjar fyllas på lite :)

Själv har ja typ noll matlust, nästan inget är gott! Men har klämt i mig en halv portion kycklingspett med jordnötssås, det var nog vad min gravidkropp behövde, både salt och fett haha! Mår inte direkt illa, men som idag när jag på dagen ätit dålig pga noll matlust så blir jag lätt illamående... Men tror nästan minskade aptiten beror på min kraftiga övervikt, som kroppens självförsvar för att jag inte ska gå upp så mycket! Har bara gått upp knappt ett kilo (pendlar mellan 4 hekto till 9 hekto vecka för vecka) och är 11+2 idag!

Jag har gått upp tre :eek: 8+1 enl VUL.

Har följt er på avstånd men varit för trött för o göra några längre utläggningar (min hjärna går på sparlåga)... Har börjat jobba och det fungerar hyfsat tror jag (jobbat två dagar). I morgon börjar verkligheten på riktigt med barn till dagis/fritids o jobb hela veckan för både mig o mannen. Dagen känns som den går ut på o städa, tvätta o packa väskor. Men först ska jag rida en lång runda :) göra det roliga först omtanke däckar på soffan sedan ;)

Hae även gått i väggen ordentligt för 1 1/2 år sedan så att jobba heltid är inte helt givet (lider fortfarande av hjärntrötthet) så för mig är det viktigt med rutiner o tja, att allt flyter på så jag inte behöver tänka för mycket :angel:

Mitt illamående har börjat lägga sig men trött är jag o har börjat få ont i båda fogarna i skinkorna bak :grin: men, bara o kämpa på. Idag är det 9+2 tror jag. Känner mig dock lite tveksam för det tär att missfallet sist var så sent o att jag inte kommer kunna slappna av förrän runt RUL i v 19-20 någonstans och det är många veckor till.. :( visserligen kan vi inte styra över naturens lagar och gång o tur är väl det eftersom det nog ändå blir som det ska i slutändan, men någonstans gnager det ändå :nailbiting:

Har följt er på avstånd men varit för trött för o göra några längre utläggningar (min hjärna går på sparlåga)... Har börjat jobba och det fungerar hyfsat tror jag (jobbat två dagar). I morgon börjar verkligheten på riktigt med barn till dagis/fritids o jobb hela veckan för både mig o mannen. Dagen känns som den går ut på o städa, tvätta o packa väskor. Men först ska jag rida en lång runda :) göra det roliga först omtanke däckar på soffan sedan ;)

Hae även gått i väggen ordentligt för 1 1/2 år sedan så att jobba heltid är inte helt givet (lider fortfarande av hjärntrötthet) så för mig är det viktigt med rutiner o tja, att allt flyter på så jag inte behöver tänka för mycket :angel:

Mitt illamående har börjat lägga sig men trött är jag o har börjat få ont i båda fogarna i skinkorna bak :grin: men, bara o kämpa på. Idag är det 9+2 tror jag. Känner mig dock lite tveksam för det tär att missfallet sist var så sent o att jag inte kommer kunna slappna av förrän runt RUL i v 19-20 någonstans och det är många veckor till.. :( visserligen kan vi inte styra över naturens lagar och gång o tur är väl det eftersom det nog ändå blir som det ska i slutändan, men någonstans gnager det ändå :nailbiting:

Jag har aldrig varit gravid innan, förrän nu! Har också ont där bak, strax under där rygg och rumpa möts. Men jag har nästan trott det varit en låsning, hade fått för mig att figlossning kändes mer på sidorna än bak, men googlade lite nu när jag läste ditt inlägg och ja, är ju inte omöjligt att det är foglossning hos mig också!

Går in i vecka v.8 idag och har än så länge gått ner 1kg, men det är väl illamåendet och bristen på aptit som styr det. :)

Jag går bäckensmärtor redan runt v5, helt värdelöst. Har ont i båda skinkorna och i fredags efter för mycket mockande och städande gjorde även framfogen ont :eek: Igår kväll var det svårt att hitta bra position i sängen, minsta lilla jag rörde mig fel och det sköt som knivar genom skinkorna :crazy:

Jag går bäckensmärtor redan runt v5, helt värdelöst. Har ont i båda skinkorna och i fredags efter för mycket mockande och städande gjorde även framfogen ont :eek: Igår kväll var det svårt att hitta bra position i sängen, minsta lilla jag rörde mig fel och det sköt som knivar genom skinkorna :crazy:
Sån mjuk kudde är bra man kan ha i sängen när man sover. Påminner om amningskudde

Här har illamåendet slagit till med full fart igen o jag har åter börjat med Lergiganen... Varit lugnt en vecka ca så trodde det lättat :yuck: Har gått upp ett halvt kilo hittills, men har inte gått ner sedan jag var gravid sist så har typ med mig skalade morötter till fika o dricker inget sött, vilket jag iofs mår mest illa av :angel:

Fogarna har gjort hemskt ont men kommer fortsätta rida o träna. Det är enda boten för min del, att behålla musklerna jag har annars går det rent åt fanders. Har en grundsjukdom som gör mig överrörlig så muskler är ett måste här :grin:

Det här är min sista graviditet :yuck::wtf:
Vi har varit inne på 4 barn förut, men NEJ! Jag tänker inte gå igenom det här en gång till.
Detta underliggande illamående till och från (tack och lov så kräks jag inte) kombinerat med mina två befintliga vilda barn med två års mellanrum som driver mig till vansinne till och från :meh::banghead: Men som tur är så går tiden under graviditeten fort när man har andra barn som tar ens uppmärksamhet, jag upplevde min första graviditet som väldigt lång. Den andra gick jätte fort.

Ursäkta för ett gnäll inlägg, men idag är jag inte på topp :down:

Jag hade en gravidkudde från NG baby när jag väntade Bastian. Helt underbar (samma stoppning som en saccosäck). Sedan hade vi den som stöd under armen när man hade honom sovandes i famnen och nu myser han med den i soffan på morgnarna.

Har jag turen att bli gravid igen kommer vi fylla på med lite fler kulor för den har blivit för lös för att använda som gravidkudde nu.

Ett av de bästa köpen jag gjorde under min graviditet och kan varmt rekommenderas.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 561
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama