Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att se hur jag ligger i riskzonen för graviditetsdiabetes. (Har aldrig haft dåligt blodsocker när jag testat tidigare (jobbat som uska med tillgång till sånt regelbundet )Varför gör man glukosbelastning? Låter ju vidrigt!
Usch... Jag mår illa... Och har ätit som en varg. Fy vad jag är hungrig! Vill inte gå upp mer än nödvändigt. Nu 9+4, +0,5 kg räcker. Har o ta av. Får dåligt samvete när jag äter
Typ alla som är överviktiga får göra glukosbelastnig, jag kommer också att få göra en men inte förrän vecka 24 tror jag! Har tagit glukosblodprov redan, där ser man hyffsat antar jag?!Varför gör man glukosbelastning? Låter ju vidrigt!
De tog prover på mig på inskrivningen, väntar svar denna vecka. Egentligen borde man väl få ett hum där redan? Det är lite tidigt att göra glukosbelastning för mig iom när andra verkar få göra det.Typ alla som är överviktiga får göra glukosbelastnig, jag kommer också att få göra en men inte förrän vecka 24 tror jag! Har tagit glukosblodprov redan, där ser man hyffsat antar jag?!
Intressant. Undrar när de tänker ta upp det med mig.Typ alla som är överviktiga får göra glukosbelastnig, jag kommer också att få göra en men inte förrän vecka 24 tror jag! Har tagit glukosblodprov redan, där ser man hyffsat antar jag?!
I region Skåne är det obligatoriskt med glukosbelastning oavsett vad man väger. Är så i flera landsting.Typ alla som är överviktiga får göra glukosbelastnig, jag kommer också att få göra en men inte förrän vecka 24 tror jag! Har tagit glukosblodprov redan, där ser man hyffsat antar jag?!
Typ alla som är överviktiga får göra glukosbelastnig, jag kommer också att få göra en men inte förrän vecka 24 tror jag! Har tagit glukosblodprov redan, där ser man hyffsat antar jag?!
Man kan ju tycka att det ändå är bra att göra om man blir erbjuden det? Jag tycker det ska bli jobbigt att inte få äta såklart men jag vill ju givetvis veta om det föreligger någon risk för diabetes eftersom det kan orsaka skada.Hoppar in lite och vill bara säga att glukosbelastning är INTE obligatoriskt. All vård är frivillig och vill en inte genomgå en glukosbelastning så behöver en inte.
Det är säkert såklart olika i olika län! Till mig sa som att pga övervikt så ska jag göra glukosbelastning, har också ca 40 kg övervikt! Fick höra det på inskrivningen. Men i vissa län kollar dom ju inte ens sköldkörteln på rutin heller så..Intressant. Undrar när de tänker ta upp det med mig.
/malumbub, vintertråden, vecka 17, 40 kgs övervikt.
På inskrivningen frågade hon bara mig om jag hade haft några problem med sköldkörteln. Inte en aning men jag tror inte det?Men i vissa län kollar dom ju inte ens sköldkörteln på rutin heller så..
Haha ja, tur att mitt län verkar ganska noga med det mesta i alla fall!På inskrivningen frågade hon bara mig om jag hade haft några problem med sköldkörteln. Inte en aning men jag tror inte det?
Man kan ju tycka att det ändå är bra att göra om man blir erbjuden det? Jag tycker det ska bli jobbigt att inte få äta såklart men jag vill ju givetvis veta om det föreligger någon risk för diabetes eftersom det kan orsaka skada.
Har någon tips på en bra ursäkt om jag skulle råka spy när jag umgås med någon som inte får veta än? Jag ska nämligen göra det hela dagen på söndag (inte spy alltså, umgås) samt en sväng nästa vecka (olika personer). Har spytt 2 gånger bara under veckorna så inte alls säkert att jag gör det alls, men OM.
Magsjuka skrämmer ju bort dem så det är lite orimligt, iom att jag ska ut och åka på söndagen.
Finns det någon medicin eller så som kan ge illamående? Eller något annat som inte är smittsamt?
Jag har "urinvägsinfektion" som ursäkt för ett läkarbesök så kanske någon medicin som har med det att göra?
1. Sluta genast med det.
2. Fundera på varför du äter, varje gång du vill äta. Hungrig? Törstig? Uttråkad?
3. Vad äter du? Mycket grönsaker?
Tyvärr fungerar det inte riktigt då jag har en nära relation till personen och jag aldrig nämnt migrän tidigare.Migrän...