Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kräktes nu igen, precis efter min tidiga lunch :mad:
Nästan all dryck är äckligt just nu så jag hade gjort missen att inte dricka så mycket till frukost/lunch vilket gjorde det väldigt otrevligt.
Hoppas inte det här ska bli daglig rutin nu.

Jag ska kolla på åksjuketabletter idag, hemma är det inte hela världen iom att jag mår lite bättre nu överlag men om jag ska träffa folk så..

Hoppar in här jag med nu! Insåg när jag pratade med mvc häromdagen att jag var en vecka längre fram än vad jag trott och går in i v. 9 i helgen. Skönt när tiden tickar åt det hållet :). Är illamående sedan några veckor tillbaka och nyligen gjorde "den stora tröttheten" entré. Ska försöka haka på dotterns eftermiddagssömn framöver :)

Mars

1/3-Fille 26 år första barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
23 - lil-sis, 35 år, första

April
1 - _Zacke_, 26år, första barnet
2 - Lime, 26 år, andra barnet
17 - Melisen, 33 år, andra barnet

Maj

v10 nu. Om allt är som det ska börjar det skvalpa runt fostervatten nu :D

Skönt med VUL på måndag igen, är allt ok då känns det kanske som att man kan andas ut lite.

Hoppas det ser bra ut, själv ska jag på kub på måndag :) gick in i v13 igår! Så nu har missfallsrisken minskat med 65%!

Pratade med min närmaste chef idag och hon blev så glad för vår skull och lite bekymrad för vår verksamhets skull. Hon och jag är ett väldigt bra team och sen funderade hon vem som ska ta över mina specialuppgifter. Nu har vi sådan tur att det finns en yngre tjej med stort driv och intresse i företaget som jag föreslog hon skulle lyftas upp och så tillsätter man någon på hennes plats istället och det tyckte förmannen kändes som en bra lösning.
Jag älskar mitt jobb och vill att det ska bli så bra som möjligt när jag går hem. Jag tänker dock vänta några veckor till innan jag berättar för de övriga.

Åh. En del av mina byxor börjar redan bli för trånga... Vart ska detta sluta? O_o
Med ettan hade jag flera av mina vanliga kläder till ca 1.5 månad innan fl. Det kommer ju inte hända den här gången :p
(ja, jag vet. Det går fortare och så vidare andra gången men det kunde gärna få gå lite långsammare med magens ökade omfång)

Åh. En del av mina byxor börjar redan bli för trånga... Vart ska detta sluta? O_o
Med ettan hade jag flera av mina vanliga kläder till ca 1.5 månad innan fl. Det kommer ju inte hända den här gången :p
(ja, jag vet. Det går fortare och så vidare andra gången men det kunde gärna få gå lite långsammare med magens ökade omfång)
Segt! Min mage har börjat bli spänd, har dock vanliga kläder än, men går mest i leggings och klänning, så är ju inget som sitter åt i vanliga fall! Men lite jobbigt med ridbyxorna/jeans/arbetsbyxor där jag måste ha skärp och det är lite obehagligt!

Hur är det egentligen med missfallrisken, minskar den för varje vecka eller är det lika kritiskt/mer kritiskt vissa veckor enda fram till när då? Usch, är livrädd för det :(
V.9 nu :)

Hur är det egentligen med missfallrisken, minskar den för varje vecka eller är det lika kritiskt/mer kritiskt vissa veckor enda fram till när då? Usch, är livrädd för det :(
V.9 nu :)

När man kommit in i v13 (12+0) har i alla fall risken minskat med 65% enligt min app!

Har kollat på 1177 nu och fått svar på mina prover, har 123 i hb, 36 i ferritin, 1,3 TSH och 5,1 på glukosvärdet så alla värden ok :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 564
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama