Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jisses vad jag är trött... vila middag blev två timmars djupsömn. Blir nog vila resten av dagen, möjligtvis planera några lektioner.. Måste jag. Hästen hon får stå idag. Jag kommer fortfarande i mina byxor även om det är precis i ett par. Gått upp 0,5 kg men kroppen har omformats så det är nu en liten bula på magen (eller i fläsket ;)) Fick igår byta säkerhetsväst.. Köpte en billigare modell storleken större förra graviditeten. Inte så skön som min vanliga snordyra men gud vad skönt tuttarna tyckte det var :angel::D

Har gått upp ett kg till på tio dagar men nu blir det portionskontroll. Lär ju behöva äta typ hela tiden men begränsa mängden och göra bättre val kommer nog hjälpa dels mot viktskenandet och dels mot tröttheten. Man orkar ju mer när man äter bättre :)

Idag börjar eg skolan eller den började förra veckan men då var vi ju inte hemma. Missar hela dagen idag pga VUL på förmiddagen hos reproduktionscentrum. Känner mig inte så motiverad längre, tänkte ju ta mig in på Uni via "en annan väg" och ingen av kurserna jag läser nu är något jag behöver.

Ska be om att få läsa svenska 2 och samhälle 1 på distans i början av nästa år, då är jag "klar". Ev börjar jag med de i år, beror på hur jag mår och orkar med vanliga lektionerna.

Sedan blir det högskoleprov på längden och tvären :p

Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
21 - lil-sis, 35 år, första

April
1 - _Zacke_, 26år, första barnet
2 - Lime, 26 år, andra barnet
17 - Melisen, 33 år, andra barnet

Maj

Greta är tillbaka på "rätt dag" enl insättning.

Någon som har cravings efter någon särskild mat osv?

Jag har börjat dricka mjölk igen, efter ungefär 5 år utan.. Det är helt plötsligt gott men jag kan inte kalla det för craving riktigt. Det är nog snarare så att vatten och allt annat smakar äckligt men något måste jag ju dricka. :sneaky:

Jag har börjat dricka mjölk igen, efter ungefär 5 år utan.. Det är helt plötsligt gott men jag kan inte kalla det för craving riktigt. Det är nog snarare så att vatten och allt annat smakar äckligt men något måste jag ju dricka. :sneaky:

Jag har varit väldigt sugen på melon, har ju haft dålig matlust länge o då har bara melon och lite chips ibland dugit!

Jag har varit väldigt sugen på melon, har ju haft dålig matlust länge o då har bara melon och lite chips ibland dugit!
Vattenmelon har varit min räddning mot illamåendet :P Men nu har det gått över till morötter, men det när nog för att det har vuxit så bra av dem i grönsakslandet och de är riktigt goda.

Vattenmelon har varit min räddning mot illamåendet :P Men nu har det gått över till morötter, men det när nog för att det har vuxit så bra av dem i grönsakslandet och de är riktigt goda.

Kan tänka mig att morötter funkar bra också speciellt om man odlat dom själv :)

Inte egentligen men har jag fått span på en maträtt/bulle/whatever så ligger den kvar och gnager tills jag ätit vad det nu var. Men inte så att jag skulle sätta mig i bilen eller anstränga mig för att få just det.

Idag har jag tex ätit den kanelbulle jag velat ha sedan typ i måndags förra veckan. Så nu är jag inte sugen på det längre. Och så köpte jag massor av frukt.

Jag vill väldigt gärna ha gurka om jag äter ost. Det är väl mitt sug just nu.
Längtar iofs efter vegetariska vårrullar också...
Med ettan åt jag mängder av pepparkakor och popcorn, inte tillsammans dock ;)

Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
21 - lil-sis, 35 år, första

April
1 - _Zacke_, 26år, första barnet
2 - Lime, 26 år, andra barnet
17 - Melisen, 33 år, andra barnet

Maj

Greta är tillbaka på "rätt dag" enl insättning.
Vilken liten sötis :love:

Vilken skillnad i utvecklingen från förra bilden.

Vilken liten sötis :love:

Vilken skillnad i utvecklingen från förra bilden.

Ja, på bara två veckor, det går verkligen snabbt i början!

Men CRL skiljer det 16 dagar på, frågan är om hon den första mätte slarvigt? Greta är nästan 3cm (eller nu är hon väl det :rofl: ).

Ja, på bara två veckor, det går verkligen snabbt i början!

Men CRL skiljer det 16 dagar på, frågan är om hon den första mätte slarvigt? Greta är nästan 3cm (eller nu är hon väl det :rofl: ).
Bättre maskin? Blir ju lättare att mäta exakt ju större dom blir :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 564
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama