Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
21 - lil-sis, 35 år, första

April
1 - _Zacke_, 26år, första barnet
2 - Lime, 26 år, andra barnet
2- Imnir, 24 år, tredje barnet
17 - Melisen, 33 år, andra barnet

Maj

Nu har jag varit på ultraljud och jag är som jag misstänkte i v.9 (8+3) :love:

Så var inskrivningen gjord och jag trodde jag skulle vända och gå när jag möts av den bm som förstörde hela förra grav. Det är brist på bm hos oss och i brist på folk så jobbar den... :banghead:
Jaja, bara prat idag och prover om 1.5 vecka...sen dröjer det till efter RUL innan det är dags att åka dit igen och förhoppningsvis är det löst med personalbristen då och det finns en vettig människa där igen.

Å jag skulle, denna gång också, hålla min totala viktuppgång under grav till 6 kilo eftersom jag är överviktig. (som om att det är fullt så enkelt att bestämma..) Väger dock tio kilo mindre nu än vid förra inskrivningen :up:

Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
9/3 Mayalv 34 år, andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
21 - lil-sis, 35 år, första

April
1 - _Zacke_, 26år, första barnet
2 - Lime, 26 år, andra barnet
2- Imnir, 24 år, tredje barnet
17 - Melisen, 33 år, andra barnet

Maj

Nu smyger jag också in här. Gjort kub idag och äntligen fått se vårt lilla pyre!

Jag gjorde som sagt Kub idag och fick låg risk (1 på 20000). Jag var sedan en sväng på gymmet och passade på att ställa mig på den vågen de har... Insåg då att min våg hemma nog dessvärre är en "lyckovåg" och att jag väger typ 5kg mer :o... Tror ni att det kan ha påverkat resultatet på kub att hon fick fel vikt? Jag är inte överviktig (trots de extra 5kg som jag tydligen väger :cautious:).

Jag gjorde som sagt Kub idag och fick låg risk (1 på 20000). Jag var sedan en sväng på gymmet och passade på att ställa mig på den vågen de har... Insåg då att min våg hemma nog dessvärre är en "lyckovåg" och att jag väger typ 5kg mer :o... Tror ni att det kan ha påverkat resultatet på kub att hon fick fel vikt? Jag är inte överviktig (trots de extra 5kg som jag tydligen väger :cautious:).
Vikten har inget med resultatet på kub att göra. Tror inte ens att jag har uppgett vikt när jag har gjort kub.

Försäkringskassan alltså...
Åh...dom har jag förträngt att jag måste dra några varv igen.
Hoppas det går enkelt för dig.

......

Fick höra att en av de få som känner till vår graviditet har pratat bredvid mun. Det har sedan gått vidare till en med stora svårigheter att vara tyst så nu är det fler än jag känner mig bekväm med som vet det såhär tidigt... :down:

Vikten har inget med resultatet på kub att göra. Tror inte ens att jag har uppgett vikt när jag har gjort kub.
Fast såhär står det i pappren jag har framför mig om kub "För att räkna ut den förväntade risken för kromosomavvikelser tas även kvinnans ålder och kroppsvikt med i beräkningen."

......

Fick höra att en av de få som känner till vår graviditet har pratat bredvid mun. Det har sedan gått vidare till en med stora svårigheter att vara tyst så nu är det fler än jag känner mig bekväm med som vet det såhär tidigt... :down:

Vad tråkigt att fler än du vill fått veta. Det är nog lite så här med, men jag försöker trösta mig med att vi iaf är i v 12 och har sett liten på ultraljud. Även om det inte är ngn garanti så känns det iaf lite bättre.

Hepp, har visst tid för NUPP 15/9. Det är v 13+1. Inga marginaler här direkt. De lär ju ha fått blodprovsvaret då iaf eftersom det lämnas idag.

Detta är fånigt... Jag ser ut som en badboll o har typ gått upp ingenting (men magen står rakt ut), är bara 11+0 idag. Hur länge går detta o dölja? Känner att livmodern kommit upp o ploppat ut när jag böjer mig ner.
Får åka till staden i morgon.

Har inte tecknat någon försäkring alls. Har för mig att de inte börjar gälla förrän runt v.20. Har haft trygghansa med tilläggsförsäkring alla gånger.

Nu är det fredag :banana::bump::banana::bump::)

Har ni tecknat någon gravidförsäkring och isf vilken?

Det är ju dags att betala IOM att KUB närmar sig.
Jag har läst att dom inte börjar gälla förrän typ v22? Men har tänkt sätta mig ner för att jämföra! Skulle vilja ha LF men fattat det som att trygg hansa är bättre, men som sagt har inget läst...

Jag har läst att dom inte börjar gälla förrän typ v22? Men har tänkt sätta mig ner för att jämföra! Skulle vilja ha LF men fattat det som att trygg hansa är bättre, men som sagt har inget läst...

Jo men du får inte ersättning för Downs, LKG etc om den inte är betald innan upptäckt, dvs före KUB och RUL.

En del betalar också för missfall före v22/23 (med efter v10) och då måste den vara betald.

Jo men du får inte ersättning för Downs, LKG etc om den inte är betald innan upptäckt, dvs före KUB och RUL.

En del betalar också för missfall före v22/23 (med efter v10) och då måste den vara betald.
Aha hmm då ska vi nog sätta oss ner o läsa i helgen! Som tur va såg det bra ut på kub i alla fall!

Tycker det är spännande med vikten, är överviktig och brukar ha väldigt lätt för att lägga på mig, har som mest (sen jag blev gravid) vägt två kg mer än startvikten, men oftast går jag ner igen och brukar ligga 5-9 hekto plus, idag låg jag bara 3 hekto plus. Trodde att jag skulle gå upp mycket mer! Så ändå skönt om jag kan ligga kvar här så länge som möjligt.

Jag har inte gått upp nånting på vågen. Men jag går nog upp och ner samtidigt iom att jag tappar vikt när jag inte äter skräp längre och rör mig mer. Men det är ganska skönt. Magen känns dock mer uppblåst och större.

När kommer livmodern upp mer? Är det efter första trimestern? Då borde det ju synas mer det här.
Längtar så innerligt till ultraljudet på torsdag!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 564
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama