Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åå längtar jättemycket efter att få bebismage, evigheter kvar ju :yuck: känns som att det kommer bli mer verkligt både för mig och gubben då.

Nu är jag förövrigt trött på ljugerierna. Från och med nu så får alla som undrar vad det är veta sanningen. Det är inget som jag egentligen vill för jag vill inte behöva berätta om eventuellt missfall för hela världen. Men att ljuga, knappt våga gå utanför dörren för att man är rädd att träffa på en granne som ska undra och allt sånt tar alldeles för mycket energi :( hade livet rullat på som vanligt och jag jobbat och så hade det ju varit betydligt lättare..

Tror inte att vi tar reda på kön fast det kanske vore bra eftersom jag inte har några pojknamn på lager ;):p

Hamnade i en situation i dag där kroppen reagerade på reflex, efter det skar det som en kniv nere vid svanskotan och nu har jag en obehaglig känsla i ljumskarna.
Det blir långa veckor tills barnet är ute om kroppen ska börja spöka redan nu... :grin:

Inte specifikt men blir det NIPT ser man kön på svaret. Syns det på RUL får de säga.

Sambon har tre söner så mest troligt är Greta en Viktor.
Får man inte en kod som man loggar in med för att se kön?

Vi gjorde fostervattenprov och då fick vi själva provsvaret i brev hem. Ville vi sedan ta reda på kön så kunde vi logga in.

Mvh Miks

Får man inte en kod som man loggar in med för att se kön?

Vi gjorde fostervattenprov och då fick vi själva provsvaret i brev hem. Ville vi sedan ta reda på kön så kunde vi logga in.

Mvh Miks

Ingen aning, vi har inte kommit så långt ännu. Men NIPT är ju inte under landstingets försorg här, får betala själva på en privat VC (gör inte om risken efter KUB är låg).

Ingen aning, vi har inte kommit så långt ännu. Men NIPT är ju inte under landstingets försorg här, får betala själva på en privat VC (gör inte om risken efter KUB är låg).
Då förstår jag! Då kanske det inte är samma process med svaret!

Hopas ni får en bra siffra och att ni slipper gå vidare!

Mvh Miks

Tycker tiden går så himla fort, nyss plussade vi och idag går jag in i v14!!

Älskar att sova på mage, hade tänkt sova på mage så länge den inte är ivägen, hade inte räknat med att det skulle vara brösten som är ivägen! Dom är inte så stora men fy det gör ont! Förut kände jag bara lite ömhet i tuttarna och det gick hyffsat att ignorera men inatt har jag försökt på alla möjliga sätt att ligga ner och det ändå ska vara behagligt...

Tycker tiden går så himla fort, nyss plussade vi och idag går jag in i v14!!
Ja, det går verkligen jättefort! Jag vill att det ska gå fort till rutinultraljudet så att allt känns säkrare och sådär. Sen kan det lugna ner sig lite så jag får något gjort också.
Jag ska även göra ultraljud nästa torsdag så det känns bra, efter det måste vi nog berätta för svärmor ändå, trots att jag hade tänkt vänta. Hon kommer garanterat börja misstänka annars och det är roligare om vi berättar än att hon börjar fråga. :p

Om man är överviktig, som jag, kommer gravidmagen skjuta fram fettet då så magen blir större, eller växer den som in i det och omsluts av det? :D Jag vill inte bara se tjock ut längre fram, utan jag vill såklart se gravid ut.

Ja, det går verkligen jättefort! Jag vill att det ska gå fort till rutinultraljudet så att allt känns säkrare och sådär. Sen kan det lugna ner sig lite så jag får något gjort också.
Jag ska även göra ultraljud nästa torsdag så det känns bra, efter det måste vi nog berätta för svärmor ändå, trots att jag hade tänkt vänta. Hon kommer garanterat börja misstänka annars och det är roligare om vi berättar än att hon börjar fråga. :p

Om man är överviktig, som jag, kommer gravidmagen skjuta fram fettet då så magen blir större, eller växer den som in i det och omsluts av det? :D Jag vill inte bara se tjock ut längre fram, utan jag vill såklart se gravid ut.

Det är nog högst individuellt hur magen beter sig skulle jag tro.

Jag har bara egen teori, men inbillar mig att speciellt i början om man är överviktig så ser man bara tjockare ut, tror inte det blir samma gravidkula som när man är smal. Men till slut ser nog de flesta gravida ut om man inte är extremt överviktig förstås!

Jag har bara egen teori, men inbillar mig att speciellt i början om man är överviktig så ser man bara tjockare ut, tror inte det blir samma gravidkula som när man är smal. Men till slut ser nog de flesta gravida ut om man inte är extremt överviktig förstås!

Min mamma var fet med både mig och bror men det syntes ändå att det var en gravidmage.

Ja, det syns säkert längre fram oavsett :) Jag går ju sakta men säkert ner i vikt nu också så då hoppas jag att en del av fläsket försvinner.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 564
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama