Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
En kompis har folksam, hon berättade nyss att när dom ringde runt för ett år sen (barn född i feb) så var folksam det enda bolag där man får fortsätta ha kvar barner försäkrat i barnförsäkring utan krångel, de andra bolagen kunde tydligen knorra om det är nåt fel på barnen! Men är ingen uppgift jag kollat upp själv!
Vi har så blandade bolag, bil o hus i LF, våra egna förs är trygghansa som vi haft sen vi var små, sen har vi förs hos folksam via facket, även katten är där, så svårt att välja ett haha!

De har ingen hälsodeklaration och går man från den betalda gravidförsäkringen till medlemsbarn så är det ingen karens. Det var ett ganska tungt skäl för mig.

Det är ju lika svårt som med djuren egentligen, försäkringarna är ganska likartade och så är det en del där den ena är bättre än den andra osv.

Jag som inte känt så mycket innan och tänkt att det säkert kommer slita med mf har börjat känna av både trötthet, illamående och yrsel. Illamåendet påverkas inte av lukt- och synintryck ännu vilket är jätteskönt, var rätt problematiskt förra graviditeten. Yrseln är obehaglig men kommer inte så frekvent iaf. Hoppas hoppas att det inte blir värre än så här...

Jag som inte känt så mycket innan och tänkt att det säkert kommer slita med mf har börjat känna av både trötthet, illamående och yrsel. Illamåendet påverkas inte av lukt- och synintryck ännu vilket är jätteskönt, var rätt problematiskt förra graviditeten. Yrseln är obehaglig men kommer inte så frekvent iaf. Hoppas hoppas att det inte blir värre än så här...
Yrseln är hopplös, så länge jag äter regelbundet är det inga problem! Igår var vi på konsert och jag hade slarvat med maten, va jättenära att svimma bland publiken! Som tur är känner jag igen känslan från tidigare så han sätta mig ner innan i alla fall...

Jag har haft en lugn vecka med illamåendet men igår mådde jag illa till och från och idag verkar det bli ännu värre.

Åt ägg och potatis till frukost = nöjd mage.

Årets tre sista ballerinakakor = ingen direkt protest.

Började suga några timmar senare så jag åt en 1.5dl lättfil med en näve cornflakes = kändes ok men inte toppen.

Väntade en timme och nu åt jag en knäcke med ost och nu mår jag jätteilla :yuck:

Så det får nog bli en postafen.

Jag är så trött på attackerna av illamående som kommer och går. Jag kan inte minnas att jag hade det så med ettan förutom runt v 15/16 men det berodde nog på att det blev så eländigt varmt.

Jag mår illa mest hela tiden trots flitigt använde av lergigan comp(vilket förövrigt ger mig hjärtklappning och darrande händer första timmen och när effekten börjar gå ur så däckar jag av trötthet). Blev igår sjukskriven 3 veckor till. Det värsta är att komma på vad man ska äta eftersom allt känns vidrigt :down:

Jag mår inte så farligt illa hela tiden nu utan mer periodvis.. Är trött däremot o har fått en riktig kula. Vet dock inte hur det gått, äter dåligt pga noll matlust o viktuppgång på ett halvt kilo. Är väl väl använd :p

Längtar på att tiden ska gå o rulla förbi vecka 18 så känns det nog bättre. Funderar på o beror extra ul runt v.17 då missfallet inträffade för o känna mig lugnare i själen. Eller köpa doppler, när kan man börja använda en sådan?

Har en fundering.. Har enda sen i vintras planerat att söka en utbildning nu i höst (sista ansökningsdag sista september, startat i januari). Nu känns det ju inte riktigt värt att ansöka eftersom utbildningen börjar ungefär samtidigt som jag ska gå hem. Men så slår det mig, tänk OM det blir missfall nu? Då kanske det ändå hade varit bra att ha sökt? Hoppas innerligt att utbildningen finns kvar när jag har varit mammaledig färdigt :(

Jag hade sökt.
........
Jag kom på i dag att jag missar två fartfyllda dagar i maj med utbildning, tjusig middag och hela baletten. Den är kopplat till mitt arbete och brukar vara väldigt, väldigt bra. Tyvärr är det inte lämpligt att ha med en tvåmånadersbebis och lämna henom med pappa i två dygn är ju inte heller så enkelt om det är så att jag helammar.
Jaja, vad är väl en bal på slottet? Jag ska väl hinna med fortbildningsdagarna i november och januari om jag får må bra.
Ja, jag är lite arbetsnarkoman...

Har en fundering.. Har enda sen i vintras planerat att söka en utbildning nu i höst (sista ansökningsdag sista september, startat i januari). Nu känns det ju inte riktigt värt att ansöka eftersom utbildningen börjar ungefär samtidigt som jag ska gå hem. Men så slår det mig, tänk OM det blir missfall nu? Då kanske det ändå hade varit bra att ha sökt? Hoppas innerligt att utbildningen finns kvar när jag har varit mammaledig färdigt :(
Söka o tacka nej?

Mitt låga blodtryck skapade lite drama idag.

Var på en 4h gård med sonen och sambon. Jag mår lite si å så med mkt illamående och lågt blodtryck, men tycker ändå att det fungerar. Kände att illamåendet var på g att bli värre och gick mot några buskar (skulle inte hinna till ngn toa), men istället för att kräkas föll jag ihop. Minns att marken kom närmare men sen är det svart. Vaknade av att sambon pratade med mig och stackars sonen klappade mig på kinden. Allt gick bra men känner mig lite matt. Så nu blir det till att försöka ta det lite lugnare och inte försöka hinna med precis "allt" de mindre bra dagarna.

Jag hade sökt.
........
Jag kom på i dag att jag missar två fartfyllda dagar i maj med utbildning, tjusig middag och hela baletten. Den är kopplat till mitt arbete och brukar vara väldigt, väldigt bra. Tyvärr är det inte lämpligt att ha med en tvåmånadersbebis och lämna henom med pappa i två dygn är ju inte heller så enkelt om det är så att jag helammar.
Jaja, vad är väl en bal på slottet? Jag ska väl hinna med fortbildningsdagarna i november och januari om jag får må bra.
Ja, jag är lite arbetsnarkoman...
Vi har alltid med de föräldralediga på konferenser (om de vill såklart)! Min yngsta var 3 månader när vi åkte upp till fjällen. Då bjöd jobbet med även resten av min familj. De senaste 4 åren har vi haft en eller 2 bebisar med konferenser och andra gemensamhetsgrejer :) Aldrig något problem! De är med på middagarna och aktiviteterna också även om det är lite begränsat och anpassat!

Mvh Miks

Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
9/3 Mayalv 34 år, andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
21/3 - lil-sis, 35 år, första

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
2/4 - Lime, 26 år, andra barnet
2/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
17/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
(26/4) - Diremone, 29 år, första barnet

Maj

Jag hänger på här också :-)
Har inte varit på inskrivning än så vet inte riktigt BF, men en av apparna säger 26/4 så utgår från det preliminärt :-)

Mitt låga blodtryck skapade lite drama idag.

Var på en 4h gård med sonen och sambon. Jag mår lite si å så med mkt illamående och lågt blodtryck, men tycker ändå att det fungerar. Kände att illamåendet var på g att bli värre och gick mot några buskar (skulle inte hinna till ngn toa), men istället för att kräkas föll jag ihop. Minns att marken kom närmare men sen är det svart. Vaknade av att sambon pratade med mig och stackars sonen klappade mig på kinden. Allt gick bra men känner mig lite matt. Så nu blir det till att försöka ta det lite lugnare och inte försöka hinna med precis "allt" de mindre bra dagarna.

Usch så otäckt... Hoppas du kan ta det lite lugnare om dagarna!

Räknar ni vecka 12 när ni är 11+1 eller när ni är 12+0?

Jag går enligt gissningen i appen in i 11+0 imorgon. Men på ultraljudet på torsdag får jag veta vad som stämmer, hoppas såklart att det är lite mer än så.

Vaknade av illamående och fick rusa till toaletten för att spy idag. Det har varit väldigt oregelbundet men aldrig så här tidigt eller så akut. :yuck:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 564
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama