Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är nog härdad.. Jag bryr mig mindre om bf, den kommer ju när den gör... I mitten av mars :p inte ens det får man bestämma :angel:

Jag är nog härdad.. Jag bryr mig mindre om bf, den kommer ju när den gör... I mitten av mars :p inte ens det får man bestämma :angel:

När man ska göra KUB så spelar de där dagarna roll eftersom blodprov och NUPP ska göras vid rätt tidpunkt.

NUPP görs optimalt i v 12+2/3 och nu vet jag inte om jag fick tid i v 13+1 för att de använt BMs sista-mens-BF eller om det är för att de hade tid först då.

Illamåendet verkar ha lagt sig igen. Åt frukost vid 05 och sedan inget förrän vid 15 pga tandläkarbesök och mådde bra.

Sedan när jag kom hem och åt straffade kroppen mig med ett blodsockerfall och sedan en dumping. Men inget illamående :D Tandis gick bra också.

När man ska göra KUB så spelar de där dagarna roll eftersom blodprov och NUPP ska göras vid rätt tidpunkt.

NUPP görs optimalt i v 12+2/3 och nu vet jag inte om jag fick tid i v 13+1 för att de använt BMs sista-mens-BF eller om det är för att de hade tid först då.

Är lite smått bekymrad över det där... Fick tid för KUB ul enl senaste mens 13+5 (!) och jag vet att jag brukar få bf några dagar tidigare än enligt senaste mens. Men bm ville inte lyssna på det örat. Annars så ja vid fosterdiagnostik eller komplikationer /snitt så spelar bf roll men annars njae... De kommer när de kommer :love:

Igår kom världens dunderförkylning smygandes för att på kvällen vara helt vedervärdig. Hostade lungorna ur mig hela kvällen men lyckades till slut somna. :meh:
Ska nu alltså kombinera detta med kräkningar och illamående, hurra!

Hormonhäxan här. I går vaknade jag på dåligt humör och det höll i sig hela dagen. Två möten där jag fick bita mig i tungan för att inte fräsa om småsaker.
I dag är jag mer åt det gråtmilda hållet och det är asjobbigt. En statusuppdatering på fb med en kärleksförklaring till en häst, då blev jag tårögd. En bedömning på jobbet med höga förväntningar som inte höll måttet = överdrivet besviken de lux, en annan upptäckt på ett annat ställe och jag blev "buhuintegöraså" som en liten unge.
Tur jag har gått ensam idag ;)

Igår kom världens dunderförkylning smygandes för att på kvällen vara helt vedervärdig. Hostade lungorna ur mig hela kvällen men lyckades till slut somna. :meh:
Ska nu alltså kombinera detta med kräkningar och illamående, hurra!

Usch, låter verkligen inget vidare! :-( Hoppas i alla fall hostan snart ger med sig!

Jag tycker det är jobbigt att jag blivit så ojämn i humöret. Höll en presentation på jobbet idag (jag brukar tycka att det är kul) men idag kände jag mig ledsen, jag fick för mig att alla tittade på min mage (jag har inte sagt ngt på jobbet än) och dessutom tyckte jag att de var dåliga på att lyssna :meh:.... Inget stämde och min chef kom fram efter för att berömma mig för den intressanta presentationen.

Sen har jag ägnat större delen av dagen till att försöka fokusera på budgetsiffror... Men kom hela tiden på mig själv med att ha börjat tänka på sushi istället O_o.

När berättar ni på jobbet?

När berättar ni på jobbet?
Jag jobbar hemifrån men kommer inte berätta för folk, utöver några enstaka, förrän efter rutinultraljudet kring vecka 18-20. Alternativt tidigare om det inte går att dölja innan dess. Känns jobbigt att berätta och så skiter det sig och så måste man berätta det också, så jag väntar så länge som möjligt.

För mig blir det ganska lagom då jag fyller år strax efter rutinultraljudet så kommer helt enkelt berätta på kalaset.

Jag jobbar hemifrån men kommer inte berätta för folk, utöver några enstaka, förrän efter rutinultraljudet kring vecka 18-20. Alternativt tidigare om det inte går att dölja innan dess. Känns jobbigt att berätta och så skiter det sig och så måste man berätta det också, så jag väntar så länge som möjligt.

För mig blir det ganska lagom då jag fyller år strax efter rutinultraljudet så kommer helt enkelt berätta på kalaset.

Skönt att jobba hemifrån i sånna lägen. Med ettan hade jag kunnat vänta till typ v18 att berätta. Men nu med tvåan syns magen ganska rejält redan. Jag får nog säga ngt snart.

Skönt att jobba hemifrån i sånna lägen.
Ja, det underlättar mycket med tanke på hur jag mår också. Kan anpassa det lite till hur jag mår för dagen.
Min mage är redan större, tänker att det kanske kan vara tvillingar. :laugh: Får se på torsdag helt enkelt. Blir glad bara det är något alls där inne, som är friskt och lever.

Har varit ute och gått 8 km i kuperad terräng, trodde jag skulle få ont i "fogarna" då jag fått det tidigare av kuperat underlag, men gick förvånandsvärt bra! Vi tog det ganska lugnt men ändå, var mkt stenar och klättring upp och ner! Kanske får sota för det imorgon haha!

Tycker inte att jag haft några direkta humörsvängningar, har precis som @lil-sis väldigt lätt för att gråta ändå! Än är min graviditet väldigt lätt över huvud taget, men lugn bara, för jag kommer troligen få igen det senare med min otur! Säkert bli sängliggandes sista månaderna pga fogarna eller nåt...

@Mayalv min närmaste chef vet men sen har jag inte sagt till någon mer, vill dra på det så länge som möjligt men kroppen tycker tydligen annorlunda... Det kommer inte gå att vara tyst till efter RUL.

Jag jobbar inte. Väldigt skönt :D
Jag har sommarjobbat, pluggar också på distans men kommer fortfarande jobba en dag i veckan ca men det är nästan bara skönt att få vara social eftersom jag inte har någon häst längee och därmed inte får det sociala därifrån :)

Jag har sommarjobbat, pluggar också på distans men kommer fortfarande jobba en dag i veckan ca men det är nästan bara skönt att få vara social eftersom jag inte har någon häst längee och därmed inte får det sociala därifrån :)

Jag har fyra (snart tre :eek: ) men de är hemma. Jag har pressat mitt psykiska alldeles för hårt i många år med mer social kontakt än vad jag orkar, så det här är en läkningsfas.

Snart ska man ju umgås med föräldrar :o :eek:

Jag har fyra (snart tre :eek: ) men de är hemma. Jag har pressat mitt psykiska alldeles för hårt i många år med mer social kontakt än vad jag orkar, så det här är en läkningsfas.

Snart ska man ju umgås med föräldrar :o :eek:

Det kan man strunta i, jag har nobbat allt vad föräldragrupper heter! Nästa vecka ska vi dock till öppna förskolan :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 565
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama