Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu säger min kropp "dra åt valfri het plats och återkom en annan dag". Två mastodontpass på 14 resp 15 timmar tar ut sin rätt. Det gör ont runt sittben, i höfter och ljumskar. :turd:
Nu är det sista gången dessa pass inträffar för i år så jag hoppas att det onda bara är en tillfällig protest.

Tänkte Tradera-fynda lite men kom på att jag nog bör gå igenom vad jag har först. Måste ju inte ha galna mängder kläder när vi har egen maskin. Och jag blir inte förvånad om morsan har en massa gamla kläder i källaren.

Tänkte Tradera-fynda lite men kom på att jag nog bör gå igenom vad jag har först. Måste ju inte ha galna mängder kläder när vi har egen maskin. Och jag blir inte förvånad om morsan har en massa gamla kläder i källaren.
Jag räknar med att få massor i julklapp :angel: Både jag och sambon är ensambarn så våra föräldrar kommer bli eld och lågor. Men lite vill vi såklart köpa själva också, men barnvagn och sånt vore ju bra att få. :D

Idag gäller det! VUL!

Då ska man väl kissa innan? Det är väl på vanligt UL som det kan vara bra att vara kissnödig.

Spännande med VUL! Dock har jag dålig koll på kisseriet, står det inte i kallelsen? Till kub:en stod det att jag inte skulle ha kissat på minst en timma innan!

Varken jag eller sambon är ensambarn men kommer att bli första barnbarnet för både mina o hans föräldrar, mamma har redan erbjudit sig att betala del (kan nog komma att bli hela) av barnvagn!
Vi har ev köpt en spjälsäng av en jobbkompis som vi får jättebilligt, sen har jag fått lite rosa kläder i storlek 68, nåt plagg i 62. Får lämna vidare om det ploppar ut en kille! Fast vissa av kläderna var ganska diskreta så det kan en kille också ha förstås :) jag är väldigt shoppingsugen, men kommer försöka hålla mig, så långt det går, till efter rul! Hoppas på att kunna ha mina vanliga kläder tills dess också, känns dumt att shoppa för mycket om något skulle vara tokigt...

Har nog bestämt mig för länsförsäkringars betalvariant av gravidförsäkring!

Vid UL är det för att livmodern ska komma upp lite och bli lättare att se men vid VUL har jag inte hört något om detta, då tittar man ju från ett annat håll.

Vi kommer inte heller börja handla något förrän efter RUL och inte berätta för fler förrän efter det heller. Efter VUL idag, om allt ser bra ut, ska vi berätta för svärföräldrarna. Min släkt bor i andra änden av landet så de kommer inte se mig på lääänge, men hans föräldrar träffar vi ju då och då och svärmor kommer börja misstänka när som helst.

Vid UL är det för att livmodern ska komma upp lite och bli lättare att se men vid VUL har jag inte hört något om detta, då tittar man ju från ett annat håll.

Vi kommer inte heller börja handla något förrän efter RUL och inte berätta för fler förrän efter det heller. Efter VUL idag, om allt ser bra ut, ska vi berätta för svärföräldrarna. Min släkt bor i andra änden av landet så de kommer inte se mig på lääänge, men hans föräldrar träffar vi ju då och då och svärmor kommer börja misstänka när som helst.
Du får fråga när du kommer dit, borde ju finnas en toalett där ;)

Ja du ska kissa innan, är man alldeles nördig ser man dåligt :D

Men i värsta fall skickas man ut och får kissa igen :)
Nördig till och med :p

Jag ska kissa precis innan jag går in.
Sa till sambon imorse att vi nog får installera toalett i sovrummet.

Hostan är lite bättre idag tack och lov, däremot så spyr jag alltid när jag hostar på morgonen. :yuck:

Jag har som sagt redan en del kläder och så. Men barnvagn och babyskydd blir det tidigast efter RUL. Babyskydd viktigare än barnvagnen för annars kommer vi ju inte hem :D

Jag är rätt krass, så för mig är det bara att sälja om det skulle skita sig. För mig är det bara saker på det viset.

"Greta" är också mammas och pappas första (och troligen enda) och ber jag om en barnvagn lär den levereras utan knot :p

Jag vill ha en Emmaljunga Mondial med deluxechassit med stora fasta hjul. Vi bor ju på gård och behöver något rejält som tar sig fram. Präktigt dyr men det finns en del begagnat.

Vi kommer troligen också köpa en emmaljunga, helst vill jag ha en mondial de luxe men vi kommer att köpa begagnad, så en city cross eller duo egde kan vi också tänka oss! Vi bor inte på gård men precis bredvid "landet" där vi går mkt, så fasta hjul är ett måste tycker vi :)

Vi kommer också behöva en rejäl barnvagn. Det finns bara grus och skogsvägar häromkring. Kan den ta sig fram på sådant så klarar den ju av asfalt också de få gångerna man är i stan.

Mormor kommer säkert sticka och sy grejer, hon är pysslig. Min mamma kommer köpa saker i fel färger och storlekar, hon är lite lustig men menar väl. Hon har mer än en gång gett mig omaka bordstabletter och tröjor som är flera storlekar för stora. (vadå, jag tyckte du såg rund ut? Har du inte storlek 50? Eh nej, 42..)
Sambons föräldrar får vi se, det är nog mest hans mamma som kommer vara engagerad.

Vi kommer troligen också köpa en emmaljunga, helst vill jag ha en mondial de luxe men vi kommer att köpa begagnad, så en city cross eller duo egde kan vi också tänka oss! Vi bor inte på gård men precis bredvid "landet" där vi går mkt, så fasta hjul är ett måste tycker vi :)

Sambons yngsta barnbarn är här ibland och när han åkte vagn körde de alltid fast på gården med de små, svängbara hjulen.

Jag har som sagt redan en del kläder och så. Men barnvagn och babyskydd blir det tidigast efter RUL. Babyskydd viktigare än barnvagnen för annars kommer vi ju inte hem :D

Jag är rätt krass, så för mig är det bara att sälja om det skulle skita sig. För mig är det bara saker på det viset.

"Greta" är också mammas och pappas första (och troligen enda) och ber jag om en barnvagn lär den levereras utan knot :p

Jag vill ha en Emmaljunga Mondial med deluxechassit med stora fasta hjul. Vi bor ju på gård och behöver något rejält som tar sig fram. Präktigt dyr men det finns en del begagnat.

Sån vagn har jag :) Mamma och pappa sponsrade (tur eftersom den var så jekla dyr!)

Vi har en Citycross och bor på landet. Den har varit jättebra! Men hade nog vart ännu bättre med en due edge pga att den är högre och inte agerar snöplog på samma sätt som citycrossen :D

Vi har en Citycross och bor på landet. Den har varit jättebra! Men hade nog vart ännu bättre med en due edge pga att den är högre och inte agerar snöplog på samma sätt som citycrossen :D

Alltså sambon får ju ploga. Eller köra sin dyra asstora snöslunga. Vi brukar slunga hagen till ponnyerna :D (Inte hela förstås men en väg runtom.)

Alltså sambon får ju ploga. Eller köra sin dyra asstora snöslunga. Vi brukar slunga hagen till ponnyerna :D (Inte hela förstås men en väg runtom.)

Ja just ute på gården så sköter gubben plogningen. Men det går inte alltid så snabbt att få det plogat på grusvägen vi ofta går och den sköter kommunen :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 566
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama