Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Galet kissnödig men den lilla bulan är så tydlig nu att jag inte vill kissa :love:
(Men den surfar verkligen på blåsan, är rörlig :rofl: )

Det har ju inte riktigt sjunkit in ännu, rent känslomässigt. Det faktiskt mest troligt blir något den här gången.

Jag vill oxå se en bula, men har för mkt fett ivägen tror jag haha!

Vill tipsa om "barnmorskorna" som finns på tv4play, tycker det är ett bra program! Jag har lite förlossningsrädsla men det blir lite som terapi för mig! Ett barns första dag, som finns på svtplay är också bra! Dom åker runt i olika länder och ser hur förslossningar går till i olika länder!

Här syns en rejäl kula redan :cautious:... Jobbigt när man fortfarande inte vill berätta på jobbet.

Idag är en sån där dag som jag hade velat ligga i soffan och kolla på dokumentärer och vältrat mig i choklad. Istället är jag på jobbet i klänning, högklackat och fick äta en hälsotallrik till lunch:wtf:.

Här syns en rejäl kula redan :cautious:... Jobbigt när man fortfarande inte vill berätta på jobbet.

Idag är en sån där dag som jag hade velat ligga i soffan och kolla på dokumentärer och vältrat mig i choklad. Istället är jag på jobbet i klänning, högklackat och fick äta en hälsotallrik till lunch:wtf:.

Haha jag känner nästan igen mig, är visserligen hemma i mjukbyxor och har ätit pizza till lunch, men min sambo är ganska bestämd med min kost, inte för att jag inte får äta vad jag vill eller så, men jag har redan ca 40 kg övervikt och ingen av oss vill att jag ska gå upp för mkt i onödan! Och jag har dålig karaktär... Därav övervikt ;) Men igår var jag sugen på allt, chips, godis, cola, ostkaka osv! Men som tur va fick han mig att inte handla det haha! Dock passade jag på med pizza till lunch, men sambon kör 5:2 och har fastadag, tycker inte det är så shysst att laga nån god mat då ikväll så håller mig nog till yoghurt till kvällsmat, så kalorierna blir nog inte för många i alla fall :p

Jag känner en liten bula längst ner när jag står upp, men den syns inte för ögat och när jag lägger mig ner försvinner den. Men det är svårt att inte gå och känna efter den hela tiden när man är här hemma :p väx nu då!!

Nu har jag varit på ultraljud! :D

Först gjorde hon vanligt UL och då fick vi bilden nedan på knodden. För att se bättre gjorde hon sen VUL men då var det så livat så det gick knappt. Det var händer och fötter och huvud överallt, något party där inne. Men hon lyckades mäta iallafall och har satt 11+4, så det var 2 dagar mer än min gissning bara.
Det kändes fantastiskt att få se lilla livet och veta att det faktiskt är något där inne! :love:

Sedan åkte vi till svärföräldrarna och berättade för dem och det var jätteroligt. Nu längtar jag till nästa ultraljud och hoppas innerligt att allt går vägen.

8yGfhC3YCNFlcOTr7n_KM6qw0G4TEv8CimjH56B0zvM

Tänkte Tradera-fynda lite men kom på att jag nog bör gå igenom vad jag har först. Måste ju inte ha galna mängder kläder när vi har egen maskin. Och jag blir inte förvånad om morsan har en massa gamla kläder i källaren.

Skulle du upptäcka att du saknar nåt är du välkommen hit och botanisera, jag orkar aldrig ta mig för att sälja av det som knubbsälarna växer ur :angel:

Hellu. Plussade idag och bör enligt uträkning vara i vecka 7+0 men som sagt bara räknat efter första sista mensdagen. Enligt appen är de då beräknat 26april.

Vi började säga att vi skulle försöka i maj 2015, men de har tagit tid att få till de på rätt tidpunkt då pojkvännen jobbar borta två veckor i månaden o inte förens årets semester ändrades punkten till o pasaa ägglossning. Inte helt enligt min plan då jag ville få en höstbebis (passade bäst in i min plan ang. Jobb) men ptja de blev ju helsnurrning på de.

Nu är de så att jag jobbar som huvudtränare på ett stort ställe och de enda jag gör hela dagarna är rida, så de kommer bli spännande o se hur länge de funkar, hoppas så länge som möjligt ☺ Är lite stressad över att berätta för chefen då de kommer krångla till hela nästa års visnings och tävlingssäsong, men hae bestämt mig för att vänta tills vecka 12 att berätta om jag får må okey.

Hitills har jag mått fint tills igår och idag har jag mått småilla hela tiden och vill typ inte äta något men vill ändå äta hela tiden Konstig känsla..

Haha ja de var min första uppsats, behövde få babbla av mig när vi nu bestämt att inte säga något förens i början av oktober (nästan 12veckor då)

Om någon har en känsla av vem jag kan vara hippas jag ni håller de för er själva

//Happygirl

Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
9/3 Mayalv 34 år, andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
2/4 - Lime, 26 år, andra barnet
2/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
17/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
(26/4) - Diremone, 29 år, första barnet

Maj

Idag är det bara 200 dagar kvar enligt appen.

Nästan klar liksom :cool:

:rofl:

På onsdag har jag gått 12 hela veckor. Undrar om det kommer kännas någon skillnad?

Jag har bara 180 dagar kvar! Går så himla fort tycker jag, rul om en månad sen får jag börja shoppa ordentligt!! Ja, om allt ser bra ut förstås!
Nu är ju alla olika, men jag kände inget speciellt när jag gick in i v 12 :p

Tycker det är väldigt kul att tråden börjar fyllas på med mera gravida bukefalister!!

Slem i halsen och ett underliggande illamående slutade med att frukosten kom upp :yuck:
Samtidigt som mina två barn 2 och 4 år stod och skulle tvätta sig och borsta tänderna. -mamma kräks du? Varför kräks du? Kan du sätta på vattnet?
Lilla: -borsta tänderna!!!!!!!
-men mamma sätt på vattnet!!!

Love life :turd::meh:

Slem i halsen och ett underliggande illamående slutade med att frukosten kom upp :yuck:
Samtidigt som mina två barn 2 och 4 år stod och skulle tvätta sig och borsta tänderna. -mamma kräks du? Varför kräks du? Kan du sätta på vattnet?
Lilla: -borsta tänderna!!!!!!!
-men mamma sätt på vattnet!!!

Love life :turd::meh:

Fantastiskt med småbarn ;)

Sonen (2,5år) såg ultraljudsbilderna från när vi gjorde kub och undrade vad det var. Jag tänkte att det skadar ju inte att förklara, förstår han så gör han liksom. Så jag förklarade och sa sedan -förstår du vad som är i mammas mage?.. Han sken upp och bekräftade -JA! En nyckelpiga!!:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 566
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama