Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kommer nog börja shoppa om jag ser nått jag vill ha. Skulle det hända nått denna gången så får vi ge oss på det igen.

Så gör jag med. Ser jag nåt fint eller väldigt billigt så köper jag. Köpte ett par body + byxa på ICA efter andra VULet, 25kr/set och just då kändes det ju bra :)

Aldrig hört så är nog en skröna! Tror dock inte man behöver shoppa hur mkt som helst i förväg, är ju oftast väldigt lätt att komplettera efteråt! Jag tänkte tex inte köpa nåt i storlek 50, tror inte jag får ett barn i den storleken. Men skulle det vara så att jag får det, ja då får väl sambon eller mamma svänga förbi stan (som är i samband med sjukhuset) och köpa några plagg i storlek 50 tex!

Jag köper också 56 i första hand eller 50/56. Kommer kalva i Uppsala och där finns affärer. Dessutom tänkte jag träffa mamma och pappa innan vi åker hem eftersom det är ett ställe utan djur (mamma är allergisk) och de lär inte säga nej om jag ber de komplettera lite :p

Äh haha!
Jag har visst 6 omlottbodys och 6 med knappar i halsen i strl 50 :rofl:

Och 4 pyjamaser i 50 eller 50/56.

Kanske inte behöver handla :angel:

Och minst lika mkt i 56 och 62, fler lådor vågade jag inte öppna :eek:

Från att ha varit bättre med illaåendet i några dagar så eskalerade det igen igår och idag. :(
Och så den här äckliga förkylningen så jag rosslar och väser när jag andas, och hostar mycket. Nu smakar inget gott alls och jag har äcklig smak i mun och hals hela tiden! Har någon något tips? Hoppas inte det ska vara såhär i flera månader :cry:

Från att ha varit bättre med illaåendet i några dagar så eskalerade det igen igår och idag. :(
Och så den här äckliga förkylningen så jag rosslar och väser när jag andas, och hostar mycket. Nu smakar inget gott alls och jag har äcklig smak i mun och hals hela tiden! Har någon något tips? Hoppas inte det ska vara såhär i flera månader :cry:

Jag skulle boka läkartid. Du kanske behöver hjälp med lite mediciner.

Hihi. Idag syns en liten liten liten bula även utan att jag är kissnödig. Och trycker man lite på den trycker det på ändtarmen = det är livmodern för det som händer när jag trycker på livmodern är att myomet trycks mer än vanligt mot ändtarmen.

Sjuk känsla men häftig :D

Kliver in och joinar tråden efter att ha varit rätt inaktiv i flera år på buke, men vart vänder man sig annars? ;)

15 april är sagt, får se vart vi hamnar.. Mår sjukt illa, har provat nästan allt, har svinont i ligament och diverse.:yuck:
Kan inte ha byxor eller nåt som vidrör magen, bylsiga kjolar funkar, flåsar som en gnu av minsta ansträngning... Det var inte såhär med nån av mina pojkar, känns rätt dumt när det är så tidigt?.. :D

(om nån vet vem jag är så håll det för er själva, vi är INTE offentliga med det än så jobbet vet inget)

Mars

1/3-Fille 26 år första barnet
9/3 Mayalv 34 år, andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
2/4 - Lime, 26 år, andra barnet
2/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
15/4-Lynxlady, 34 år, tredje barnet
17/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
(26/4) - Diremone, 29 år, första barnet

Maj

Hihi. Idag syns en liten liten liten bula även utan att jag är kissnödig. Och trycker man lite på den trycker det på ändtarmen = det är livmodern för det som händer när jag trycker på livmodern är att myomet trycks mer än vanligt mot ändtarmen.

Sjuk känsla men häftig :D
Känns lite skumt att trycka på gilla-knappen för sådant :laugh:

Mars

April
(26/4) - Happygirl, 27år, första barnet

Maj

Mars

April
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.

Maj

Hade egentligen inte tänkt lägga till mej i fler föräldratrådar, men nu är vi äntligen gravida efter att ha förlorat vår älskade Filippa i våras. Bf är egentligen i maj men kommer snittas 2-3v före. Endast släkt och familj vet så ni som känner mej.. Ja ni förstår säkert:heart

Kul att det fler som ansluter sig till tråden :)

Jag har kikat lite på tradera, främst gravidbyxor och kläder till ettan, knyttet känns som hen har det allra mesta klart för att allt är kvar sen ettan, men vad är det med folk och frakt? :confused: Jag får känslan att ganska många tar för ut rejält frakten för att kläder utan särskilda märken ger så dåligt betalt?
Någon säljare frågade jag om det stämde med frakten och denne blev väldigt otrevlig tillbaka... Det blev inget handlat där.

Mars

April
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.

Maj

Hade egentligen inte tänkt lägga till mej i fler föräldratrådar, men nu är vi äntligen gravida efter att ha förlorat vår älskade Filippa i våras. Bf är egentligen i maj men kommer snittas 2-3v före. Endast släkt och familj vet så ni som känner mej.. Ja ni förstår säkert:heart

Åh, vad jag har tänkt på dig hela sommaren.
Åh, vad glad jag blev nu.
Åh, vad jag sitter och bölar i stallet av glädje. Är SÅ glad för er skull. :heart:heart:heart

Kul att det fler som ansluter sig till tråden :)

Jag har kikat lite på tradera, främst gravidbyxor och kläder till ettan, knyttet känns som hen har det allra mesta klart för att allt är kvar sen ettan, men vad är det med folk och frakt? :confused: Jag får känslan att ganska många tar för ut rejält frakten för att kläder utan särskilda märken ger så dåligt betalt?
Någon säljare frågade jag om det stämde med frakten och denne blev väldigt otrevlig tillbaka... Det blev inget handlat där.

Ja många tar ut vinst via frakten.

Jag har ett högsta pris inkl allt och går aldrig över det. Då slipper jag känna mig irriterad :p

Åh, vad jag har tänkt på dig hela sommaren.
Åh, vad glad jag blev nu.
Åh, vad jag sitter och bölar i stallet av glädje. Är SÅ glad för er skull. :heart:heart:heart
Tack:heart:heart:heart Vi har haft en helvetes sommar. Men det kanske är nu det vänder? Men inget officiellt nu, bara familj som vet;)

Mars

April

Maj

Vad glad jag blir för din skull!!! :heart:heart:heart

@Lazy Lady så glad för er! Hoppas verkligen att allt går bra.
Tack:heart Det får man förutsätta att det gör! Vi har ju trots allt inte fler risker än någon annan eftersom Filippa dog av plötslig spädbarnsdöd i magen och inte av nån konstig komplikation.

Vi har redan varit på inskrivning och gjort planering för de första 13-14 veckorna och det känns skönt. Har även stöd ifrån terapeuten jag haft sedan vi förlorade Filippa.
Men så långt som möjligt ska vi försöka få allt så "normalt" som det kan bli när man har förlorat ett barn så som vi gjorde. Det kommer dock bli många extra kontroller.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 567
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 046
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama