Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag brukar oftast trycka i mig alvedon och jobba, men var sådär genomförkyld i somras o då kändes det inte värt det när jag inte bara hade mig själv! Så du var jag faktiskt sjukskriven en vecka, bättre att vila o bli frisk :)

Börjar luta åt det hållet med för fy vad tradigt detta är. Blev genomsvettig av o byta hästarnas vatten. Det är rätt snällt jämfört med en dags jobb mellan 7:30-16:30, någonstans hoppas jag vakna pigg i morgon bitti, någon gång ska det ju vända?...
Känner att ingen tackar mig om jag kommer genomförkyld med massa snor i bihålorna heller

En Emmaljunga Mondial Del Luxe Duo. Med lufthjul, det hade jag inte tänkt men varför inte testa :) Enda minuset är att den är vit :rofl: Leatherette så förhoppningsvis lätt att torka av...
Åh... Tittade lite på en sådan begagnad men avskräcktes av det vita. Verkar den lättavtorkad? Vad gav du för den?

Återigen så tacksam över att jobba hemifrån när jag läser om er andra som också är förkylda som får sjukskriva er och greja. Hostan är lite bättre idag iallafall, hostar lika mycket men den är inte så plågsam och det rosslar inte när jag andas djupt. Försöker att ta det lugnt men det är svårt med alla djur som vill ha uppmärksamhet.

Har börjat måla lite tavlor till barnrummet :o

Mys :love:
Tradigt med hostan, skönt att den vänt!

Jag är också "ta en alvedon och åka till jobbet" om jag är förkyld men jag brukar köra ensamuppgifter och undvika möten av hänsyn till de andra och det brukar inte vara några problem.

I morgon är det dags för provtagning hos bm (och jag vill inte åka till den jävla skatan! Jag hoppas det börjat någon ny till nästa besök så att hon kan vara pensionär istället). Jag måste dessutom ringa ut veterinären till min ena häst så jag får väl hoppas att veterinären kan komma på en tid när jag inte ska till bm... Tror ni hon kan ta proverna på sambon istället om tiderna skulle kollidera? :p

Skönt med ensamjobb! Hoppas det löser sig med veternärtiden. Tradigt när det behövs, men tror helt klart barnmorskan kan ta din sambo i stället :angel::D

3000kr :D Hämtar imorgon (bilen full med hästsajer idag). Den såg fräsch ut så jag hoppas den är lätt att torka av :)

Åh, inväntar resultat :)
var det heltkomplett med ligg o sittdel? Hur gammal? Vilket chassi? Tusen frågor :angel: kanske ska ta fram vår o kolla läget. Men den är som sagt väl använd.. Kanske kostar det mer med reserv delar än o köpa fin begagnad...

Svärmor pratade om att hon hade kvar vagn från när sambon var liten och svärfar inflikade något om "4 generationer gammal". Det här är väl ungefär vad jag får för bild i huvudet... :angel:
8703733-origpic-f23cb2.jpg

Tror nog ändå vi ska hitta en nyare begagnad faktiskt ;)

Åh, inväntar resultat :)
var det heltkomplett med ligg o sittdel? Hur gammal? Vilket chassi? Tusen frågor :angel: kanske ska ta fram vår o kolla läget. Men den är som sagt väl använd.. Kanske kostar det mer med reserv delar än o köpa fin begagnad...

Jepp både ligg och sittdel. Tror den är typ 2-3 år, hade instruktionsbok etc kvar. De som sålde hade fått den och kommit fram till att de vill ha med svängbara hjul.

Jag tror chassit heter Classic, inte de största hjulen.

Jepp både ligg och sittdel. Tror den är typ 2-3 år, hade instruktionsbok etc kvar. De som sålde hade fått den och kommit fram till att de vill ha med svängbara hjul.

Jag tror chassit heter Classic, inte de största hjulen.

Vi har sportchassi nu, det är inte alls bra... Haft det på lagning. Har väldigt bra hjul men teleskophandtag o det släpper av sig själv o blir längre o längre när man går. Som sagt bytt mojängerna en gång o får se om det kan göras igen. Även vår suflett är lite knixig så den behöver också fixas ev. bytas (vet dock inte hur det är med färgen på resten om det är mycket blekt)

Ett nytt chassi verkar kosta 3600:-

De säljer inte det chassi vi har längre. Varnar alla som letar begagnad vagn för det tidigare sportchassit med vridbara tuber man kan vrida för att ställa in längden på handtaget med!

Plötsligt händer det!
Jag har mått bra idag för första gången på 2 veckor :bow:
Ritch sa det så var hela huset städat, kaninerna och marsvinen har fått det fint och barnen har fått nya skor till hösten/vintern.
Jag går in i v.11 imorgon och börjar jobba på schema på riktigt för första gången på 4 år. Det känns lite galet men otroligt skönt att få komma hemifrån :D

Då var sjukanmälan för i morgon o tisdag gjord. Cocilana inmundigad och sängen intagen. I morgon ska jag bara ligga i soffan till det är dags för barnhämtning klockan 13 :banana:

Cocillana är guld värt, det tar jag också nu innan jag ska sova. Så har jag lagt stora kuddar under huvuddelen på min madrass också så att jag halvsitter när jag ska sova.. :cautious: Det hjälper mot hostan.

Jag trodde det va slut med kissandet på natten för ett tag framöver, har klarat mig i flera veckor nu! Men imorse va det dags igen, kl fyra vaknade jag, kunde inte somna om, jobbar inte så mkt eftersom jag pluggar men idag åker jag strax och är inte hemma förrän nio ikväll! Visst klockan skulle ha ringt fem, men den timnan hade jag verkligen behövt med tanke på hur många timmar jag kommer att vara hemifrån... Är inne i en tröttperiod så det räcker ändå!

Nä begagnad :) Men det syns inte mer än att hjulen ser använda ut.

Vi har det chassit, nya däck och slang (om det nu är de som är slitna) så var det inte alls dyrt att köpa nya. Vi tänkte köpa iaf ett ex att ha hemma om olyckan är framme och det blir punktering så frågade i butiken när vi köpte vagnen men minns såklart inte summan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 568
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 046
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama