Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har det chassit, nya däck och slang (om det nu är de som är slitna) så var det inte alls dyrt att köpa nya. Vi tänkte köpa iaf ett ex att ha hemma om olyckan är framme och det blir punktering så frågade i butiken när vi köpte vagnen men minns såklart inte summan.

Skulle inte säga slitna utan bara inte nya :)

Konstigt att man kan glömma hur kymigt man kan må i början av graviditeten trots att det bara är 4,5månad sedan jag va gravid. Kaffet smakar urk och kall mat får det att vända sej totalt.
Gröt är det enda som är gott denna gången också, gick nästan en pall havregryn när jag väntade Filippa och det verkar bli samma denna vändan:meh:

Igår vaknade jag för första gången och kände glädje och tänkte på "bönan" det första jag gjorde istället för att bara känna tomhet och sorg.
Känns så otroligt skönt! Jag kanske aldrig blir hel igen, men kanske lär mej leva med att en liten person alltid kommer saknas i familjen:heart

Åh, vad glad jag är för dig @Lazy Lady! Jag har tänkt mycket på vad som hände i årets vårtråd och blev alldeles blöt i ögonen när jag såg att ni väntade barn igen. Jag håller tummarna för Filippas lilla syskon :heart

V.11 här och en vecka kvar till inskrivning. Vi har fortfarande inte riktigt förstått och sambon bara skakade på huvudet i morse när jag visade att 25% av resan redan var avklarad.
Illamåendet den här vändan har vida överstigit det jag hade med dottern och ändå har jag kommit lindrigt undan. Oftast kommer det och går och att vakna om nätterna p.g.a. illamåendet har inte varit något vidare. Igår och idag har måendet inte varit på topp och jag bävar inför veckan som väntar. Mellan tisdag och lördag ska jag iväg med min distansutbildning och åka på exkursioner i hela Sydsverige. Jag är säker på att träffen kommer att bli trevlig och givande, men just nu oroar jag mig för illamående, trötthet och långa dagar. När jag var gravid med dottern var jag dessutom nära att svimma på en av exkursionerna.
Funderar nu på om jag ska köpa seaband eller postafen som back-up eller om jag klarar mig med extra fika i ryggsäcken.

V.11 här och en vecka kvar till inskrivning. Vi har fortfarande inte riktigt förstått och sambon bara skakade på huvudet i morse när jag visade att 25% av resan redan var avklarad.
Illamåendet den här vändan har vida överstigit det jag hade med dottern och ändå har jag kommit lindrigt undan. Oftast kommer det och går och att vakna om nätterna p.g.a. illamåendet har inte varit något vidare. Igår och idag har måendet inte varit på topp och jag bävar inför veckan som väntar. Mellan tisdag och lördag ska jag iväg med min distansutbildning och åka på exkursioner i hela Sydsverige. Jag är säker på att träffen kommer att bli trevlig och givande, men just nu oroar jag mig för illamående, trötthet och långa dagar. När jag var gravid med dottern var jag dessutom nära att svimma på en av exkursionerna.
Funderar nu på om jag ska köpa seaband eller postafen som back-up eller om jag klarar mig med extra fika i ryggsäcken.

Jag skulle köra all in. Dvs Seaband, postafen och alla mellanmål jag orkar bära.

Måste kanske kolla vår :) chassit står på vinden o ligg + sittdel i svärföräldrarnas uppvärmda källarförråd

Emmaljungorna är gigantiska. Men det är ju fördel att det är gott om plats i liggdelen, vi köpte en Mountain buggy terrain när vi väntade Filippa och den är tyvärr rätt liten/smal i liggdelen så den lär inte gå att ha så länge tror jag.

Det fanns smidigare modeller av Emmaljunga också. Typ pyttesmå :D

Det fanns smidigare modeller av Emmaljunga också. Typ pyttesmå :D
Jag såg en sån förra helgen, liten och blå:) Men de flesta jag sett i butik och som kompisar haft har varit smärre stridsvagnar. Går väl an om man bara har bebis och inga hundar som dessutom vill ha sin plats.

För er som kikar på vagn och är mycket och går i lite annan terräng än asfalt kan jag verkligen tipsa om Kronan duo S. Fanns verkligen ingenting vi ogillade med vagnen! Vi råkade bara gilla att bära ännu mer och när vagnen därför såldes fick vi nästan tillbaka det vi gav för den och tog typ tre timmar efter annonsen kom ut tills den var såld. Får jag för mig att jag vill ha en vagn till kommande bebis kommer jag alla gånger köpa samma igen!

Jag såg en sån förra helgen, liten och blå:) Men de flesta jag sett i butik och som kompisar haft har varit smärre stridsvagnar. Går väl an om man bara har bebis och inga hundar som dessutom vill ha sin plats.

Min kompis har en city cross och hundbur i skuffen, kör en kia familjebil men minns inte modellen just nu! :) så det går ;)

Kan hålla med om att liggdelen är stor, det får plats ca två Lykke i liggdelen :p Och jag har problem när jag ska lasta in allt i min lilla Volvo v40 :p Jag har likadana hjul till min, har redan fått punka en gång, men det är sånt som händer :) Jag var ute med Lykke i vagnen i söndags (hade liggdelen på chassit) och det var en dam som stannade mig och sa att det var en riktigt fin vagn :D Jag har Dallas-färgen, dvs grå och vit.

Kan hålla med om att liggdelen är stor, det får plats ca två Lykke i liggdelen :p Och jag har problem när jag ska lasta in allt i min lilla Volvo v40 :p Jag har likadana hjul till min, har redan fått punka en gång, men det är sånt som händer :) Jag var ute med Lykke i vagnen i söndags (hade liggdelen på chassit) och det var en dam som stannade mig och sa att det var en riktigt fin vagn :D Jag har Dallas-färgen, dvs grå och vit.

Det var inga problem att få in i Skodan men det får ju inte plats så mkt mer :p

Vi har hundar men de åker aldrig med, är kvar hemma.

Min kompis har en city cross och hundbur i skuffen, kör en kia familjebil men minns inte modellen just nu! :) så det går ;)

City Cross + hundbur funkar i v70/xc70. Iaf den lite äldre modellen. Jag har för mig att bur och vagn tog ganska exakt halva utrymmet var, dvs runt 60 cm på bredden.

City Cross + hundbur funkar i v70/xc70. Iaf den lite äldre modellen. Jag har för mig att bur och vagn tog ganska exakt halva utrymmet var, dvs runt 60 cm på bredden.
Kruxet är att vi har dubbelbur och hundar som åker med överallt. Så vagnen måste vara smidig att fälla ihop och ta av hjulen på. Mountainbuggyn fyller kriterierna:) Vi har en Mitsubishi outlander och en pick up med dubbelhytt. Takbox till packning;)

Kruxet är att vi har dubbelbur och hundar som åker med överallt. Så vagnen måste vara smidig att fälla ihop och ta av hjulen på. Mountainbuggyn fyller kriterierna:) Vi har en Mitsubishi outlander och en pick up med dubbelhytt. Takbox till packning;)
Sen ville jag ha en joggingvagn också, och då är mountainbuggyn kanon. Och den skulle vara lättstyrd med 1hand. Men jag kommer köpa en "finvagn" också, mest för att fira att vi äntligen får bli föräldrar och för att vi redan har köpt allt förra året. Jag måste ju få slösa på nåt?:cautious:

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 568
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 046
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama