Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min mage har börjat synas lite säger min sambo och kompis, jag tycker att den syns uppifrån men inte från sidan! Tror livmodern är inne i en växtperiod, har lätt mensvärk! Får ni ont i brösten nåt efter att ha sovit under natten? Mina är alltid väldigt ömma precis när jag ska resa mig ur sängen, men sen går det oftast över!

Jag har hittat fina jackor som har två blixtlås fram, när bebis kommer kan man ta bort kilen och då blir det som en vanlig jacka. Faktiskt lite sugen :) ute mycket, men känns lyxigt :angel:
Det tyckte jag också det gjorde förra vintern. Men då hade vi i och för sej massor av andra utgifter inför Filippa, nu finns ju allt så..

Jag är också ute mycket, 2hundar som behöver röra sej och även jag! Så i år blir det en. Har också sett dom med kil, tycker det verkar praktiskt:up:

Det tyckte jag också det gjorde förra vintern. Men då hade vi i och för sej massor av andra utgifter inför Filippa, nu finns ju allt så..

Jag är också ute mycket, 2hundar som behöver röra sej och även jag! Så i år blir det en. Har också sett dom med kil, tycker det verkar praktiskt:up:

Funderar faktiskt på gravidtermobyxor med.... Det hade nog varit bra om man hittat några bra...

Köpte skitdyrt foder den här gången, det i närheten kräver massa tillskott och jag orkar inte med det :p Små silagebalar. Men har gräs gram till snön lägger sig, ger lite proteiner extra bara.

Annars ligger vi på typ 7.000kr/år med fyra ponnyer, nu är de ju tre. Halmen hämtar vi varannan vecka så den kostnaden struntar jag i.
Bra med små silagebalar! Jag har ju bara två hästar men de får småbal. Hinner inte göra slut på storbal silage o ej hittat små i närheten. Men toppenkvalite o fina värden så det får bli så. Blandar upp med vetehalm när det är som mest vinter.
Vet bara inte vad jag ska ströa med i år. Får se...

Funderar faktiskt på gravidtermobyxor med.... Det hade nog varit bra om man hittat några bra...
Det hade varit toppen! Å snyggt:D Ser framför mej hur jag kommer som en jätteskogssnigel:rofl: Förra vintern hade jag mina vanliga, är hängslen på dem så det gick att ha dem öppna. Men det är ju inte så bekvämt.

Förresten har det gått 30% av tiden idag. Snart är det 50% :o

Och imorgon har vi (jag och Greta) passerat de där 12 första veckorna. Som det känns idag kommer nog inte nervositeten släppa än på ett dag. Och då byter den nog bara skepnad :D

Men nu måste jag äta, blodsockret är på väg ner, igen :grin:

Och imorgon har vi (jag och Greta) passerat de där 12 första veckorna. Som det känns idag kommer nog inte nervositeten släppa än på ett dag. Och då byter den nog bara skepnad :D

Min son närmar sig 2år (december) och jag väntar fortfarande på att den där gnagande oron ska försvinna.. ;)

Min son närmar sig 2år (december) och jag väntar fortfarande på att den där gnagande oron ska försvinna.. ;)

Min unge är snart 17 månader och jag väntar fortfarande på att den där omtalade oron ska infinna sig. :D Eller, väntar är väl fel ord, bara skönt om den håller sig borta.

Min unge är snart 17 månader och jag väntar fortfarande på att den där omtalade oron ska infinna sig. :D Eller, väntar är väl fel ord, bara skönt om den håller sig borta.

Jag har den i mig för andras barn (alltså inte random på stan utan typ de jag var barnflicka åt osv) så jag vet att den kommer. Men det är ju upp till mig att hantera den och inte begränsa barnet för att jag är nervös :p

Jösses, alla pratar om barnvagnar (och verkar ha skaffat också), hos mig har det inte ens sjunkt in att jag är gravid än. Jag vaknar på morgonen och undrar varför brösten gör ont och varför jag mår lite illa... :-P Att köpa nånting över huvud taget känns inte aktuellt alls än.. Jag fasar över att behöva besluta om vilken vagn och vilket babyskydd man ska ha.. Känns som om det är en lika snårig djungel som när man ska köpa bil - och när man köper bil har man ju i alla fall en uppfattning om vilka egenskaper bilen behöver ha för att passa ens behov.
Hu.. :-(

Min mage har börjat synas lite säger min sambo och kompis, jag tycker att den syns uppifrån men inte från sidan! Tror livmodern är inne i en växtperiod, har lätt mensvärk! Får ni ont i brösten nåt efter att ha sovit under natten? Mina är alltid väldigt ömma precis när jag ska resa mig ur sängen, men sen går det oftast över!

Jag har hade väldigt ömma bröst hela förra graviditeten och det börjar ömma rätt bra denna gången med. Men om det är värre när jag legat kan jag inte tycka.

Jag oroar mej dock för att jag kommer få foglossning tidigt.. Har riktigt ont i höfterna och ryggen redan, så jag är rädd att kroppen kommer ta mycket stryk denna graviditeten.
Men samtidigt är det rätt väntat, är ju bara 4,5månad sedan jag födde barn så om det inte sliter så vore det rätt otroligt.
Tror kroppen behöver en paus efter detta.

Jösses, alla pratar om barnvagnar (och verkar ha skaffat också), hos mig har det inte ens sjunkt in att jag är gravid än. Jag vaknar på morgonen och undrar varför brösten gör ont och varför jag mår lite illa... :-P Att köpa nånting över huvud taget känns inte aktuellt alls än.. Jag fasar över att behöva besluta om vilken vagn och vilket babyskydd man ska ha.. Känns som om det är en lika snårig djungel som när man ska köpa bil - och när man köper bil har man ju i alla fall en uppfattning om vilka egenskaper bilen behöver ha för att passa ens behov.

Vi fick hem vår barnvagn samma månad som ettan föddes så det är ingen panik. (stallvagnen hade jag köpt någon månad innan). Ett bra tips är att gå in och prata på barnvagnsaffärer, kläm och känn, provdra och fråga allt du kan komma på. Då kan du känna vad som passar för er och vet vad du ska leta efter om ni ska handla begagnat.
Babyskydd hyrde vi och kommer göra denna gång också.
Ta det lugnt, du hinner :)

Gårdagens besök hos barnmorskan gick bra, tanten var riktigt trevlig och berättade att det ska börja en ny bm i oktober :up:
Järn, bltr och socker var bra. Bm var lite bekymrad kring vissa situationer som kan uppstå i mitt arbete men jag delar inte den oron. Att vissa moment kan bli lite svårare när magen blir större, ja det får vi väl lösa när det sker :).

Senast ändrad:

Det är ingen panik. Jag har väntat länge på det här så ligger ju långt fram i tankarna och därmed handling.

Sedan vet jag hur besvärligt väglaget kan bli här ute på vintern och då är det skönt att ha mycket klart. Jag vet inte vad jag har för bil i vinter, går firman bra kan vi köpa en bättre begagnad större fyrhjulsdriven och då är det lugnt men just nu åker jag gammal golf (kombi).

Gårdagens besök hos barnmorskan gick bra, tanten var riktigt trevlig och berättade att det ska börja en ny bm i oktober :up:
Järn, bltr och socker var bra. Bm var lite bekymrad kring vissa situationer som kan uppstå i mitt arbete men jag delar inte den oron. Att vissa moment kan bli lite svårare när magen blir större, ja det får vi väl lösa när det sker :).

Vid min första graviditet ville BM sjukskriva nästans bums eftersom hon ansåg det farligt att köra buss :rofl: Det finns bälten på förarplats numer.

Vi fick hem vår barnvagn samma månad som ettan föddes så det är ingen panik. (stallvagnen hade jag köpt någon månad innan). Ett bra tips är att gå in och prata på barnvagnsaffärer, kläm och känn, provdra och fråga allt du kan komma på. Då kan du känna vad som passar för er och vet vad du ska leta efter om ni ska handla begagnat.
Babyskydd hyrde vi och kommer göra denna gång också.
Ta det lugnt, du hinner :)

Ja affärer är bra! Det är typ omöjligt att läsa sig till hur olika vagnarna är, man (jag) behöver klämma och känna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 568
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 046
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama