Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hade väldigt ömma bröst hela förra graviditeten och det börjar ömma rätt bra denna gången med. Men om det är värre när jag legat kan jag inte tycka.

Jag oroar mej dock för att jag kommer få foglossning tidigt.. Har riktigt ont i höfterna och ryggen redan, så jag är rädd att kroppen kommer ta mycket stryk denna graviditeten.
Men samtidigt är det rätt väntat, är ju bara 4,5månad sedan jag födde barn så om det inte sliter så vore det rätt otroligt.
Tror kroppen behöver en paus efter detta.

Jag är ganska tung och fogarna började knaka redan kanske i v8, inget allvarligt än men får ont vid ansträngning, även ganska lätt ansträngning men försvinner under natten!

Úff. Idag berättade vi för min chef att jag är gravid. Han tog de som alltid med allt jättebra. Planen var ju o vänta tills 12veckor med o berätta men jag mår som ett as. Hade verkligen hoppats slippa illamående (min mamma mådde prima alla graviditer, blev dock "tjock" som en flodhäst) men sen i onsdags så är jag död efter klockan 15.00 o jag jobbar till 17.00 och är i vanliga fall en sprudlande och glad människa. Så jag kände att jag var tvungen att säga varför jag är så grinig, svårt o vad glad när man vill spy hela tiden
Var dock konstigt o berätta när jag knappt fattat de själv att jag är gravid, förrutom på illamåendet då.

Och alla andra stora beslut vi måste ta som vi skjutit på framtiden, djissus. Men ser så framemot att min mamma kommer på besök når vi är runt 11veckor så jag kan få berätta de personligen, vi bor i olika länder så de är helt otroligt egentligen att hon just i år kommer just den perioden vilket hon aldrig gjort innan

De är himla roligt o läsa allt som ni skriver om allt, hoppas alla ni får må prima o att allt går kanoners!!

Efter att precis ha återhämtat mig från magsjukan from hell (sjukt obehaglig kombination med gravidillamåendet), har kunnat äta hyfsat i två dagar nu, så kom magen fram :cautious: Jag vill kunna vänta med att berätta på jobbet men det är nog kört... särskilt i kombination med att jag är väldigt selektiv i mitt val av mat och får kväljningar i tid och otid... skit också

Företagsledningen har kallat till frukostmöte i morgon. Jag hoppas det inte står något kväljningsframkallande på bordet, jag hade ju inte tänkt berätta än.
Nu vet jag att den ena i ledningen är otroligt förtjust i smörgåstårta, jag hoppas att det inte är denne som fått bestämma "frukost" för det kan bli lite övermäktigt.

Företagsledningen har kallat till frukostmöte i morgon. Jag hoppas det inte står något kväljningsframkallande på bordet, jag hade ju inte tänkt berätta än.
Nu vet jag att den ena i ledningen är otroligt förtjust i smörgåstårta, jag hoppas att det inte är denne som fått bestämma "frukost" för det kan bli lite övermäktigt.
Det kan ju ha en tendens att vända sej.. Jag fixar inget fett/sött i några större mängder just nu, tar tvärstopp direkt och sen mår jag pyton efteråt:crazy:
Heja havregrynsgröt..

Hur tänker ni om att folk tar på era magar? Alltså inte främmande människor (jag skulle tycka beteendet var märkligt om en främmande människa kom fram och tog mig på magen-eller kramade mig eller annan kroppslig kontakt) utan bekanta, vänner och familj.
Igår var det två som tog på min mage "oinbjudna", två elever på ridskolan där jag jobbar. Ena eleven har autism, kom fram, tog på magen och sa "gravid, bäbis men känner inget" och log. Kände att henom kan jag ju inte bli irriterad på, hen är väldigt rar! Den andra eleven är äldre och jobbar som bm, berättade att jag var gravid och tyckte att hen skulle jobba extra på förlossningen i mars (hen har annat jobb på vc men hoppar in ibland) och då tog eleven på mig mage o "klämde" lite samt frågade i vilken vecka jag var i. Finns säkert många bra bm på förlossning men skulle verkligen vilja ha eleven, en sån där fantastisk människa som är helt genomsnäll, trygg och lugn men ändå bestämd! Så henom kunde jag inte heller känna mig irriterad på!
Efter det funderade jag på i vilka situationer jag skulle bli arg/irriterad. Kommer inte på någon direkt, förutom helt främmande människor. Eller jo finns en som jag skulle tycka kännas konstigt om hen tog på min mage, för ogillar personen. Men det är nog inte så stor risk att det händer :)

Det kan ju ha en tendens att vända sej.. Jag fixar inget fett/sött i några större mängder just nu, tar tvärstopp direkt och sen mår jag pyton efteråt:crazy:
Heja havregrynsgröt..

Jag klarade ett tag bara av fett och salt! Åt annat med men med dålig aptit, men en pizza klämde jag glatt i mig! Så smörgåstårta hade passat perfekt haha!

Hur tänker ni om att folk tar på era magar? Alltså inte främmande människor (jag skulle tycka beteendet var märkligt om en främmande människa kom fram och tog mig på magen-eller kramade mig eller annan kroppslig kontakt) utan bekanta, vänner och familj.
Igår var det två som tog på min mage "oinbjudna", två elever på ridskolan där jag jobbar. Ena eleven har autism, kom fram, tog på magen och sa "gravid, bäbis men känner inget" och log. Kände att henom kan jag ju inte bli irriterad på, hen är väldigt rar! Den andra eleven är äldre och jobbar som bm, berättade att jag var gravid och tyckte att hen skulle jobba extra på förlossningen i mars (hen har annat jobb på vc men hoppar in ibland) och då tog eleven på mig mage o "klämde" lite samt frågade i vilken vecka jag var i. Finns säkert många bra bm på förlossning men skulle verkligen vilja ha eleven, en sån där fantastisk människa som är helt genomsnäll, trygg och lugn men ändå bestämd! Så henom kunde jag inte heller känna mig irriterad på!
Efter det funderade jag på i vilka situationer jag skulle bli arg/irriterad. Kommer inte på någon direkt, förutom helt främmande människor. Eller jo finns en som jag skulle tycka kännas konstigt om hen tog på min mage, för ogillar personen. Men det är nog inte så stor risk att det händer :)

Jag tror hur det görs kommer vara helt avgörande.

Jag uppskattar det inte men är nog rätt överseende överlag och tänker att ingen gör det av illvilja utan förmodligen för att dom blir exalterade och glada för min skull. I förra graviditeten hände det med flera kollegor, vi känner varandra väl men inte privat, jag tog det då som ett klumpigt visat ömhetsbevis.

På tal om mat så har jag precis ätit en halv fetaost, en halv burk pesto och massa god påläggsskinka som kvällsfika :d

Sambon var ytterst tveksam när vi storhandlade idag och det ballade ur lite, han är fortfarande skadad efter förra graviditeten. Vi kunde vara och handla, komma hem och nån timme senare kunde jag inte ens se sakerna jag nyss valde att köpa i kylskåpet så vi fick slänga massa mat. Rå kyckling kunde jag inte se någonstans utan var tvungen att gå omvägar i affären. Vi har rätt mycket kycklingfärs i frysen nu, törs inte testa att öppna den lådan :nailbiting:

Vi fick hem vår barnvagn samma månad som ettan föddes så det är ingen panik. (stallvagnen hade jag köpt någon månad innan). Ett bra tips är att gå in och prata på barnvagnsaffärer, kläm och känn, provdra och fråga allt du kan komma på. Då kan du känna vad som passar för er och vet vad du ska leta efter om ni ska handla begagnat.
Babyskydd hyrde vi och kommer göra denna gång också.
Ta det lugnt, du hinner :)

Jo, man får väll göra så.. Men inte än på länge! Kanske börjar fundera på det efter årsskiftet, det känns som sagt alldeles för tidigt att fundera över sådant nu.
Och jag får väll konsultera min syster, hon har två barn och gillar att sälja och köpa saker så jag vet inte hur många vagnar hon har avverkat hittills :-P

Jag uppskattade inte att folk tog på eller kommenterade min mage som om jag va nån slags allmänt gods när jag väntade Filippa:wtf: Och jag va rätt nog att påtala det.. Jag går inte fram och tallar på folk och kommenterar deras "rondör"? Ååååå!! Vad tjock du är!! Får jag kännaO_o
Tror dock det blir ett ickeproblem denna graviditeten, den blir ju lite mer "laddad" om man säger så. Att familj tar på den är en annan sak.

Úff. Idag berättade vi för min chef att jag är gravid. Han tog de som alltid med allt jättebra. Planen var ju o vänta tills 12veckor med o berätta men jag mår som ett as. Hade verkligen hoppats slippa illamående (min mamma mådde prima alla graviditer, blev dock "tjock" som en flodhäst) men sen i onsdags så är jag död efter klockan 15.00 o jag jobbar till 17.00 och är i vanliga fall en sprudlande och glad människa. Så jag kände att jag var tvungen att säga varför jag är så grinig, svårt o vad glad när man vill spy hela tiden
Var dock konstigt o berätta när jag knappt fattat de själv att jag är gravid, förrutom på illamåendet då.

Och alla andra stora beslut vi måste ta som vi skjutit på framtiden, djissus. Men ser så framemot att min mamma kommer på besök når vi är runt 11veckor så jag kan få berätta de personligen, vi bor i olika länder så de är helt otroligt egentligen att hon just i år kommer just den perioden vilket hon aldrig gjort innan

De är himla roligt o läsa allt som ni skriver om allt, hoppas alla ni får må prima o att allt går kanoners!!

Va skönt att chefen tog det bra i alla fall, men synd att du mår så dåligt..

För mig är det tvärt om, mår som sämst på morgonen och förmiddagen men bättre å bättre under eftermiddagen och när jag väl kommit till stallet efter jobbet så brukar jag må riktigt bra sen resten av kvällen :-)

Uff, kan inte va skönt o vakna o må uberilla. Illamåendet som är på morgonen o förmiddagen är helt okey här liksom, mår illa men kan glömmas bort, eftermiddagen, kvällen o att vakna mitt i natten, då är de tufft. Tror pojkvännen saknar sin mystjej som han just nu knappt får peta på efter klockan tre Turligt nog är han superglad över fröet i magen så han tar de med ro och ser positivt på de hela tiden (vilket gör mig galen ibland), de är säkert över imorgon

Men har iaf hittat att lakrits hjälper litegrann för stunden, sen råka jag googla o då ska man visst inte äta så mycket lakrits som gravid.... Första grejjer som jag gillar som är på en sån lista,allt annat sånt där man inte bör(undvika) som gravid tycker jag iaf är äkligt

I övrigt börjat läsa på om bilstolar o vagnar... Vilken djungel!!!!

Uff, kan inte va skönt o vakna o må uberilla. Illamåendet som är på morgonen o förmiddagen är helt okey här liksom, mår illa men kan glömmas bort, eftermiddagen, kvällen o att vakna mitt i natten, då är de tufft. Tror pojkvännen saknar sin mystjej som han just nu knappt får peta på efter klockan tre Turligt nog är han superglad över fröet i magen så han tar de med ro och ser positivt på de hela tiden (vilket gör mig galen ibland), de är säkert över imorgon

Men har iaf hittat att lakrits hjälper litegrann för stunden, sen råka jag googla o då ska man visst inte äta så mycket lakrits som gravid.... Första grejjer som jag gillar som är på en sån lista,allt annat sånt där man inte bör(undvika) som gravid tycker jag iaf är äkligt

Som tur är mår jag inte überilla - inte än i alla fall men det kanske kommer... Men tillräckligt illa för att det ska påverka mig och jag blir väldigt lättäcklad.. Är jag i stallet på förmiddagen (typ på helgen) så mår jag riktigt illa av lukten om hästen skulle bajsa i närheten av mig, och det är ju inget man ens reflekterar över i vanliga fall.. x'D
Men för mig hjälper det att äta när jag mår illa, men det är lite svårt för jag är ju inte direkt sugen på att ät något..

Min sambo är också superglad, han är den som mest vill ha barn och det är något som han verkligen har saknat. Och nu är han rädd att något ska gå fel så han oroar sig en massa. Inte så konstigt kanske eftersom vi hade börjat tro att vi kanske inte kunde bli gravida och påbörjat en utredning..
Idag dillade han om att han inte ville att jag skulle äta massa E-nummer om han kunde undvika det och han köper typ bara nyckelhålsmärkt mat (han står för det mesta av matlagningen). Innan jag vet ordet av så får jag väll inte rida heller =P

Hu, vagnar och bilbarnstolar får vänta ett tag!
Har bara bestämt att vagnen blir en begagnad och bilstolen blir en ny av välkänt märke som man känner sig trygg med.

Det tyckte jag också det gjorde förra vintern. Men då hade vi i och för sej massor av andra utgifter inför Filippa, nu finns ju allt så..

Jag är också ute mycket, 2hundar som behöver röra sej och även jag! Så i år blir det en. Har också sett dom med kil, tycker det verkar praktiskt:up:
Med tanke på hundar etc. Planerar du att bära? (sele/sjal?) Finns gott om jackor för både graviditet och senare bärande.
(/inhopp från vinter16)

Väg upp 50g av din favoritlakrits och "smutta" på den.

Lakrits är mitt favoritgodis så nu när man bara får äta lite (vilket är bra ändå :p ) så köper jag dyrare bitar (typ Desserter utan Gränsers lakritskola) och äter som en mus :D

(Då slipper jag dessutom må illa av sockret som är en bieffekt av gastric bypassoperationen. Bökig men bra bieffekt!)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 568
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 046
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama