Sött (typ choklad) är läskigt, fett är lite beroende av sort. Det går bra med bregott på mackan men fet mat bäddar för illamående.Det kan ju ha en tendens att vända sej.. Jag fixar inget fett/sött i några större mängder just nu, tar tvärstopp direkt och sen mår jag pyton efteråt
Heja havregrynsgröt..
Min mage är en del av min kropp och den rör bara jag, min sambo och mitt barn.Hur tänker ni om att folk tar på era magar? Alltså inte främmande människor (jag skulle tycka beteendet var märkligt om en främmande människa kom fram och tog mig på magen-eller kramade mig eller annan kroppslig kontakt) utan bekanta, vänner och familj.
Vissa situationer blir ju lite annat, skulle tex kompisens brukare komma fram och klappa magen skulle jag ha överseende även om jag har svårt för beröring av okända, skulle kompisen klappa på magen skulle jag säga att det inte är ok. Visst att jag kramar någon jag inte sett på länge men sen backar jag.
Jag gillar smörgåstårta i normala fall om den är med skaldjur, då blir det bara en enorm, kladdig, räkmacka. I skrivande stund känns det som att det skulle komma på retur. Skulle det dessutom råka vara en med mimosasallad eller ärtor och morötter så får jag nog gå ut, i alla fall som jag mår nuJag klarade ett tag bara av fett och salt! Åt annat med men med dålig aptit, men en pizza klämde jag glatt i mig! Så smörgåstårta hade passat perfekt haha!
det tycker inte jagSmörgåstårta är alltid äckligt.
På tal om mat så har jag precis ätit en halv fetaost, en halv burk pesto och massa god påläggsskinka som kvällsfika
Jag upptäckte igår att fetaost gjorde mig
Förra gången var det kyckling.
Men har iaf hittat att lakrits hjälper litegrann för stunden, sen råka jag googla o då ska man visst inte äta så mycket lakrits som gravid.... Första grejjer som jag gillar som är på en sån lista,allt annat sånt där man inte bör(undvika) som gravid tycker jag iaf är äkligt
I övrigt börjat läsa på om bilstolar o vagnar... Vilken djungel!!!!
Jag älskar lakrits, hårda, mjuka, helst riktigt salta . Det blir till att öva lite på självbehärskningen alltså. Nu äter jag inga enorma mängder men hade inte reflekterat över att man skulle ha koll på sitt intag