Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kan ju ha en tendens att vända sej.. Jag fixar inget fett/sött i några större mängder just nu, tar tvärstopp direkt och sen mår jag pyton efteråt:crazy:
Heja havregrynsgröt..
Sött (typ choklad) är läskigt, fett är lite beroende av sort. Det går bra med bregott på mackan men fet mat bäddar för illamående.

Hur tänker ni om att folk tar på era magar? Alltså inte främmande människor (jag skulle tycka beteendet var märkligt om en främmande människa kom fram och tog mig på magen-eller kramade mig eller annan kroppslig kontakt) utan bekanta, vänner och familj.
Min mage är en del av min kropp och den rör bara jag, min sambo och mitt barn.
Vissa situationer blir ju lite annat, skulle tex kompisens brukare komma fram och klappa magen skulle jag ha överseende även om jag har svårt för beröring av okända, skulle kompisen klappa på magen skulle jag säga att det inte är ok. Visst att jag kramar någon jag inte sett på länge men sen backar jag.

Jag klarade ett tag bara av fett och salt! Åt annat med men med dålig aptit, men en pizza klämde jag glatt i mig! Så smörgåstårta hade passat perfekt haha!
Jag gillar smörgåstårta i normala fall om den är med skaldjur, då blir det bara en enorm, kladdig, räkmacka. I skrivande stund känns det som att det skulle komma på retur. Skulle det dessutom råka vara en med mimosasallad eller ärtor och morötter så får jag nog gå ut, i alla fall som jag mår nu :p

Smörgåstårta är alltid äckligt. :yuck:
:D det tycker inte jag :p

På tal om mat så har jag precis ätit en halv fetaost, en halv burk pesto och massa god påläggsskinka som kvällsfika :d

Jag upptäckte igår att fetaost gjorde mig :yuck:
Förra gången var det kyckling.

Men har iaf hittat att lakrits hjälper litegrann för stunden, sen råka jag googla o då ska man visst inte äta så mycket lakrits som gravid.... Första grejjer som jag gillar som är på en sån lista,allt annat sånt där man inte bör(undvika) som gravid tycker jag iaf är äkligt

I övrigt börjat läsa på om bilstolar o vagnar... Vilken djungel!!!!

Jag älskar lakrits, hårda, mjuka, helst riktigt salta :love:. Det blir till att öva lite på självbehärskningen alltså. Nu äter jag inga enorma mängder men hade inte reflekterat över att man skulle ha koll på sitt intag :o

Med tanke på hundar etc. Planerar du att bära? (sele/sjal?) Finns gott om jackor för både graviditet och senare bärande.
(/inhopp från vinter16)
Jag tror att det blir mest vagn, jag har lite problem med ryggen så jag vill inte bära förrän bebis kan åka på ryggen i en riktig bärstol. Men vi har en bärsele men den blir nog mest använd för korta turer i så fall.

God morgon alla :)

Detta är fånigt eller dumt. Jag älskar normalt sett mat, och tårta och allt annat... Lagar gärna o äter gärna. Tidigare graviditeter har jag ätit semlor i massa, ostbågar o diverse dillen o gått upp 13-14kg...

Denna graviditeten har jag gått ner O_o klarar knappt att se mat, något sött eller what ever... Mår skit illa..... Förmår mig inte äta o hade kunnat leva på typ nyponsoppa. Kräks inte men mår bara konstant väldigt illa. Annars hade jag tvivlat på att någon bodde där :grin: Mannen börjar bli orolig o försöker hitta på mat jag brukar älska. I fredags kom han hem med en bit tårta, den står fortfarande kvar i kylen :yuck: lika så rabarberpajen från i måndags. Är det inte meningen att det ska vända snart? 12+5. Igår tog jag till och med Lergiganen fast jag får ont i magen.

Pratade med bm igår och hon tyckte det var normalt att det kunde vara så. Det komiska är att även om jag gått ner står det en hård bula ut på magen. Får nog berätta efter kub ul på onsdag (bara en vecka kvar). Vi kommer göra det denna gången för då vet alla också att det funnits ett syskon om något går fel. Ytterst få vet ju att det finns en lillebror i himlen.

Dottern 4 år undrar om jag snart inte ska gå till doktorn så han kan titta in i magen med en kamera om där bor en bebis. Hon vidhåller att jag blivit tjock på magen så det kanske faktiskt har flyttat in någon. :D:love:

Med tanke på hundar etc. Planerar du att bära? (sele/sjal?) Finns gott om jackor för både graviditet och senare bärande.
(/inhopp från vinter16)

Jag tänker sjala eftersom min plan är att hålla igång connemaran då jag hoppas hon orkar LA till sommaren. Mest hoppas jag kunna tömköra med Greta/Viktor i vagn på utsidan av ridbanan men skogspromenader vore trevligt (ponny är supersnäll och ffa orädd men det känns vettigare med sjal och så släppa ponnyn om något mot förmodan skulle ske än rodda med vagn och ponny :eek: ).

Så tipsa gärna om jackor :D

Sött (typ choklad) är läskigt, fett är lite beroende av sort. Det går bra med bregott på mackan men fet mat bäddar för illamående.

Min mage är en del av min kropp och den rör bara jag, min sambo och mitt barn.
Vissa situationer blir ju lite annat, skulle tex kompisens brukare komma fram och klappa magen skulle jag ha överseende även om jag har svårt för beröring av okända, skulle kompisen klappa på magen skulle jag säga att det inte är ok. Visst att jag kramar någon jag inte sett på länge men sen backar jag.

Jag gillar smörgåstårta i normala fall om den är med skaldjur, då blir det bara en enorm, kladdig, räkmacka. I skrivande stund känns det som att det skulle komma på retur. Skulle det dessutom råka vara en med mimosasallad eller ärtor och morötter så får jag nog gå ut, i alla fall som jag mår nu :p

:D det tycker inte jag :p

Jag upptäckte igår att fetaost gjorde mig :yuck:
Förra gången var det kyckling.

Jag älskar lakrits, hårda, mjuka, helst riktigt salta :love:. Det blir till att öva lite på självbehärskningen alltså. Nu äter jag inga enorma mängder men hade inte reflekterat över att man skulle ha koll på sitt intag :o

Det är runt 50g/dag, lakrits. Så äter man inte varje dag borde man ju kunna äta lite mer de dagarna man äter. Eller nåt. 50g tycker jag är en underlig rekommendation hur som helst eftersom olika sorters lakrits innehåller olika mycket "rålakrits".

Det är runt 50g/dag, lakrits. Så äter man inte varje dag borde man ju kunna äta lite mer de dagarna man äter. Eller nåt. 50g tycker jag är en underlig rekommendation hur som helst eftersom olika sorters lakrits innehåller olika mycket "rålakrits".

Jag brukar köpa en påse lakrits någon eller några dag i veckan, i måndags köpte jag en på 70 gram, nån annan gång kan det bli 150 gram osv, men ser till att jag max köper 2 ggr i veckan, men när jag köper äter jag i princip upp det på en gång, är galen i lakrits!!! Sen om det är rätt, det vet jag inte, ibland tror jag inte att man kan vara exakt på grammet, oavsett vad det gäller, jämt...

Min jäkla hosta har kommit tillbaka, blir galen!! Har varit på både astma och allergiutredning, men det är inget fel på mig... Förra året hostade jag mer eller mindre från maj tills det blev vinter på riktigt... Iår hostade jag fem v i somras, haft uppehåll och nu börjar det om... Har hostat till och från i hela mitt liv...

Jag tänker sjala eftersom min plan är att hålla igång connemaran då jag hoppas hon orkar LA till sommaren. Mest hoppas jag kunna tömköra med Greta/Viktor i vagn på utsidan av ridbanan men skogspromenader vore trevligt (ponny är supersnäll och ffa orädd men det känns vettigare med sjal och så släppa ponnyn om något mot förmodan skulle ske än rodda med vagn och ponny :eek: ).

http://www.mamalicious.com/se/sv/mm...wvar_colorPattern=20003129_NavyBlazer#start=1

Lite dyrt o lyxigt men användbart

Jag kikar främst på angelwings, har inte köpt nån än. Bonprix har billiga om man nöjer sig med magbärande. Mam har också en och finns i svensk butik.

Jag brukar köpa en påse lakrits någon eller några dag i veckan, i måndags köpte jag en på 70 gram, nån annan gång kan det bli 150 gram osv, men ser till att jag max köper 2 ggr i veckan, men när jag köper äter jag i princip upp det på en gång, är galen i lakrits!!! Sen om det är rätt, det vet jag inte, ibland tror jag inte att man kan vara exakt på grammet, oavsett vad det gäller, jämt...

Nä på grammet är bara fånigt men man har något att förhålla sig till. Och jag gissar att 50g/dag är just när man äter varje dag :)

Jag har en Bamsetapet till barnrummet som är grå med figurer på. Men vad har man för gardiner och matta? Jag antar att jag bör fånga upp en eller Max två andra färger från figurerna (de har ju kläder och halsband) men jag och inredning är inte kompatibla...

Pratade med läkare precis som jobbar på mvc, ang hostan. Han var seg och velig. Han ville inte rekomendera någon hostmedicin då han menade på att de flesta vanliga hade låg (men ändå en risk) risk att skada fostret. Han ville att det skulle stå "ingen risk". Suck, skulle dricka mkt vatten!

Jag har en Bamsetapet till barnrummet som är grå med figurer på. Men vad har man för gardiner och matta? Jag antar att jag bör fånga upp en eller Max två andra färger från figurerna (de har ju kläder och halsband) men jag och inredning är inte kompatibla...

Vad har dom för färger på kläderna?

12+0 och fick halv hjärtinfarkt när jag vaknade för det var liksom inte torrt "där nere" direkt.

Inget blod iaf :D

Nu ska jag sova ett par timmar till och sedan konsultera vågen :eek:

Idag skippar jag min tidiga frukostmacka, är mätt sen middagen :d

Kan ju glädja dig med att de inte blir bättre :p Jag är som en vandrande snigel och får byta trosor en gång mitt på dagen :p Har missfall i bagaget och visst blir jag fortfarande lite nervös när de rinner. Men nu har man börjat vänja sig.
Pratade med läkare precis som jobbar på mvc, ang hostan. Han var seg och velig. Han ville inte rekomendera någon hostmedicin då han menade på att de flesta vanliga hade låg (men ändå en risk) risk att skada fostret. Han ville att det skulle stå "ingen risk". Suck, skulle dricka mkt vatten!

Jag skar en lök, hällde varmt vatten på och sen satt jag och djupandades in skiten. Man blir lite tårögd men det hjälper faktiskt om än tillfälligt :)

Jag tror att det blir mest vagn, jag har lite problem med ryggen så jag vill inte bära förrän bebis kan åka på ryggen i en riktig bärstol. Men vi har en bärsele men den blir nog mest använd för korta turer i så fall.

Bara för att jag är supernördig på bärande i både sjal och sele så måste jag fråga vilken sele du har? Det gör verkligen underverk för bärkomforten med en bra sele! Bärstol kommer vara myclet tyngre att bära i för ryggen än sele på ryggen. Från barnet kan sitta själv kan man slänga upp dom på ryggen i selen och använder man vävd sjal kan man sjala på rygg från start (även fast man kanske bör bli bekväm med att sjala på mage först, krävs lite övning att få till det). Du behöver såklart inte svara om du inte vill :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 568
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 046
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama