Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag får sån gräslig noja. Flytningar i massa:yuck: o varje gång tänker jag blod med stora bokstäver när det rinner till.... Jag kommer bli knäpp på riktigt innan denna ungen kommer ut. Eller expert på o analysera flytningar :banghead: speciellt mörk gula för de kanske eventuellt kan vara någon droppe rött?!?! :banghead:

Har bara såda vita/genomskinliga men de kommer ju som mensen, i omgångar :crazy:

Jag hade också väldigt mycket molvärk med mina första - så mycket att jag var tvungen att avbryta en kurs jag höll på ett företag (i Kiruna) och få skjuts till lasarettet för att göra ett UL. Det var enligt dåtidens analys, ligament och livmoder som töjde/växte

Jag vet ju som sagt rent logiskt att det är fullt rimligt att det molar när livmodern växer men det känslomässiga är ju en annan femma.

Ligamenten hör av sig om jag reser mig för snabbt (men då störtdyker även blodtrycket så det gör jag sällan längre).

Jag är isf glad att jag styr mina dagar så jag kan lägga mig ner när jag blir orolig, stress är ju aldrig bra.

@lil-sis
Jag förstår din oro!
Men! Det är jätte vanligt att man har som mensvärk/växtvärk under graviditeten.
Jag hade en jätte stark riktig värk i v.13 med mitt andra barn.
Det händer så mycket i livmodern och allt runt omkring så det är inte konstigt att det känns :heart
Men kolla om du är orolig!

Jag hoppas att ett fint ultraljud och resultat på KUB nästa vecka ska lätta lite på oron.

Jag hoppas att ett fint ultraljud och resultat på KUB nästa vecka ska lätta lite på oron.
Nej, det är skitjobbigt :( har dessutom haft ont i magen ett par dag men det har lugnat sig med omeprazol så tror det är magkatarr som spökar...
När har du ul nästa vecka? Vi har på onsdag, tiden går för en gångs skull långsamt :nailbiting:

I mars när jag var i 4e månaden blev jag förkyld och fick en hosta from hell.. Jag hostade tills jag kräktes dagligen. Jag fick hostmedicin som inte hjälpte nämnvärt.

Inte förrän jag var i 8e månaden fick jag hjälp när jag blev inlagd för högt blodtryck. Då påtalade jag att jag tyckte att jag hade andningssvårigheter, blev skickad på akuten där de tog EKG, sedan fick jag andas i mask (vilket hjälpte) och fick bricanyl och pulmicort utskrivet.
Efter detta blev hostan markant bättre och försvann helt efter förlossningen.

Jag tog faktiskt lite bricanyl igår, sambon har. Hostan försvann inte men blev lättare att andas i alla fall!

Molvärk idag med. Det är jätteläskigt :(
Jag har mycket molvärk också, är i v6 nu och det hugger och drar mest hela tiden. Men det är nog rätt normalt. Det va likadant när jag väntade Filippa och värst de första 15-16veckorna (sen gick det över i sammandragningar..)
Jag trodde inte jag skulle få så mycket molvärk denna gången eftersom det är så tätt inpå en fullgången graviditet men tji fick jag. Livmodern har uppenbarligen förmåga att dra ihop sej hårt igen.

Tror inte du behöver vara så orolig, om det blir värre av ansträngning så vila istället:heart

Nej, det är skitjobbigt :( har dessutom haft ont i magen ett par dag men det har lugnat sig med omeprazol så tror det är magkatarr som spökar...
När har du ul nästa vecka? Vi har på onsdag, tiden går för en gångs skull långsamt :nailbiting:

Torsdag!
På ett sätt en evighet men samtidigt har det ju gått snart trre(!) veckor sedan senaste VUL och det känns som typ i måndags.

Jag har mycket molvärk också, är i v6 nu och det hugger och drar mest hela tiden. Men det är nog rätt normalt. Det va likadant när jag väntade Filippa och värst de första 15-16veckorna (sen gick det över i sammandragningar..)
Jag trodde inte jag skulle få så mycket molvärk denna gången eftersom det är så tätt inpå en fullgången graviditet men tji fick jag. Livmodern har uppenbarligen förmåga att dra ihop sej hårt igen.

Tror inte du behöver vara så orolig, om det blir värre av ansträngning så vila istället:heart

Det är en ganska lindrig molvärk men jag tror det är förändringen som är jobbig, hade lite värk typ första veckan efter plusset sedan ingenting.

För övrigt tycker jag du är cool som kör på igen på en gång :love: :bow:

Det är en ganska lindrig molvärk men jag tror det är förändringen som är jobbig, hade lite värk typ första veckan efter plusset sedan ingenting.

För övrigt tycker jag du är cool som kör på igen på en gång :love: :bow:

Det är väldigt blandade känslor.. Dels sörjer vi ju fortfarande hårt, jag satt senast igår och storbölade på kyrkogården och dels är jag/vi jätteglada att jag är gravid igen. Men det är fruktansvärt jobbigt, jag är livrädd att behöva vara med om samma sak igen även om oddsen är minimala.
Man får ta det steg för steg och vara lyckliga för det som är just nu.
Vi kan aldrig ersätta Filippa, men vi får en lite helare familj:love::heart Det fanns liksom inga andra alternativ.

Senast ändrad:
Fick plocka fram ett par mammajeans idag, i v6.. Trots att jag gått ner varenda gram och lite till efter förra graviditeten. Magen vill inte alls ha vanliga byxor längre, så nu är det jeans med resår i sidorna som gäller. Jag hade tänkt vara tyst om graviditeten länge till men det lär väl synas rätt snabbt.

Här hemma är det förkylt :down:. Det enda som gör det hela drägligt är nezeril... Jag försöker ta så lite som möjligt men står inte ut när det täpper till helt. Har sämre tålamod än ett litet barn just nu :meh:. Sen får jag för mig att det ska vara farligt för bebisen med nässpray (Trots att jag läst på minst 4 ställen samt pratat med dem på Apoteket och alla sagt att det är ok.). Jag som inte brukar vara nervös eller nojig som person blir tydligen helt överdrivet orolig som gravid:meh:.

Här hemma är det förkylt :down:. Det enda som gör det hela drägligt är nezeril... Jag försöker ta så lite som möjligt men står inte ut när det täpper till helt. Har sämre tålamod än ett litet barn just nu :meh:. Sen får jag för mig att det ska vara farligt för bebisen med nässpray (Trots att jag läst på minst 4 ställen samt pratat med dem på Apoteket och alla sagt att det är ok.). Jag som inte brukar vara nervös eller nojig som person blir tydligen helt överdrivet orolig som gravid:meh:.
Jag hade hemsk gravidtäppa och kunde inte vara utan nässpray sist. Men jag tog det rosa barnnezeril istället, näsan pajade av det för vuxna. Enligt min BM är det helt ok:up:

Jag hade hemsk gravidtäppa och kunde inte vara utan nässpray sist. Men jag tog det rosa barnnezeril istället, näsan pajade av det för vuxna. Enligt min BM är det helt ok:up:
Jag kör på den för vuxna nu (bara sen igår), men får gå över på den för barn om det inte ger sig på några dagar :up:.

Hur går det för er andra med mat? Jag kan bara äta kall mat, absolut inget kött och helst typ bara växla mellan tre saker (fil, sushi, morötter)

Jag kör på den för vuxna nu (bara sen igår), men får gå över på den för barn om det inte ger sig på några dagar :up:.

Hur går det för er andra med mat? Jag kan bara äta kall mat, absolut inget kött och helst typ bara växla mellan tre saker (fil, sushi, morötter)

Jag har kört nezeril nästan varje dag sen i somras, försöker undvika andra mediciner så gott jag kan, men blir väldigt stressad av nästäppa...

Första tolv veckorna hade jag dålig matlust kunde bara äta det jag var sugen på, vilket varierade från dag till dag. Mkt vattenmelon blev det dock! Nu kan jag äta i princip som vanligt igen :)

Kan inte äta kall mat.. Kunde jag inte sist heller och absolut inte kanterna på brödet:yuck: Frukt, gröt och varm mat:up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 573
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 046
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama