Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den känns som en kant när den kryper uppåt om det är den enda klara gränsen:D På mej kändes det jättetydligt!

Hm ja det kommer väl. Hur tidigt beror säkert på hur livmodern ligger också, jag vet att min lutar bakåt och jag har både djupt och brett bäcken så det dröjer väl lite innan grapefrukten känner av friheten :angel:

Hm ja det kommer väl. Hur tidigt beror säkert på hur livmodern ligger också, jag vet att min lutar bakåt och jag har både djupt och brett bäcken så det dröjer väl lite innan grapefrukten känner av friheten :angel:

Kan vara lättast att hitta symfysen, ofta ömt och så en liten upphöjning på mitten av blygdbenet. Ligg på rygg med handflatorna mot magen och för fingertopparna uppifrån och ner mot fiffi och lite upp och ner på vägen ner så ska du nog hitta det. Har aldrig misslyckats med att hitta det på någon, oavsett storlek på magen faktiskt. Jobbar inom vården om någon undrar varför jag klämmer i de regionerna på folk.

Var på apoteket igår, pratade med en gullig tjej där som blev sur på läkaren som kag pratade med i förrgår, som i princip sa att jag inte fick ta någon hostmedicin alls. Hon kollade cocilana, står att det är okey för gravida att ta det, så vet inte vad läkaren snackade om, han sa ju att man inte får ta det som gravid?!
Apotekaren ville inte rekomendera mig att överdosera men hon tyckte mycket väl att jag kunde ta en shott att sova på! Så tog cocilana och snodde en dos av sambons bricanyl igår. Så idag är jag mycket piggare, igår var jag död hela dagen... Låg i soffan och halvsov i princip från morgon till kväll!

Var på apoteket igår, pratade med en gullig tjej där som blev sur på läkaren som kag pratade med i förrgår, som i princip sa att jag inte fick ta någon hostmedicin alls. Hon kollade cocilana, står att det är okey för gravida att ta det, så vet inte vad läkaren snackade om, han sa ju att man inte får ta det som gravid?!
Apotekaren ville inte rekomendera mig att överdosera men hon tyckte mycket väl att jag kunde ta en shott att sova på! Så tog cocilana och snodde en dos av sambons bricanyl igår. Så idag är jag mycket piggare, igår var jag död hela dagen... Låg i soffan och halvsov i princip från morgon till kväll!

Du får tipsa honom om Janusinfo.se ;)

Alltså @lil-sis glöm Greta och Viktor. Bebisen måste ju heta Buke (könsneutralt och allt :p). Det kommer ju bli hela Bukes bebis. :D

Vi hade en liten vi kan kalla det sammanstötning här hemma förra helgen. Innan sambon drog iväg på sin (planerade) motorcykeltur så sade han "Viktor".
(Hade sagt i veckan att han inte gillade Viktor för han hade en kontrovers med just en Viktor. Men det är lätt så, det första man kommer på är det som fastnar.)

:rofl:

Buke är nog som upplagt för mobbing :eek:

Vi hade en liten vi kan kalla det sammanstötning här hemma förra helgen. Innan sambon drog iväg på sin (planerade) motorcykeltur så sade han "Viktor".
(Hade sagt i veckan att han inte gillade Viktor för han hade en kontrovers med just en Viktor. Men det är lätt så, det första man kommer på är det som fastnar.)

:rofl:

Buke är nog som upplagt för mobbing :eek:
Äh då blir den unik. Jag kollade och det finns inte någon med Buke varken som tilltalsnamn eller efternamn. :p

Ibland förstår jag mig inte på gravidkroppen... Rensade kylskåpet och slängde gammal mat/ost/sylt i komposten. Ingenting luktade direkt illa eller så, men var ändå påväg att kräkas så fick ge upp. Jag har knappt varit illamående under min graviditet. Har kommit nåt liknande fall. Men varför tycker kroppen det är så äckligt att slänga mat i komposten för? Helt plötsligt sådär i v15!

Ibland förstår jag mig inte på gravidkroppen... Rensade kylskåpet och slängde gammal mat/ost/sylt i komposten. Ingenting luktade direkt illa eller så, men var ändå påväg att kräkas så fick ge upp. Jag har knappt varit illamående under min graviditet. Har kommit nåt liknande fall. Men varför tycker kroppen det är så äckligt att slänga mat i komposten för? Helt plötsligt sådär i v15!

Jag är inte känslig för särskilda lukter men däremot luktar allt skarpare och det är inte alltid så skoj :crazy:

(Och så storbölar jag för minsta lilla känslosamma scen på TV. Typ när kompisarna hjälper till att betala den för dyra brudklänningen :rofl: )

Jag är inte känslig för särskilda lukter men däremot luktar allt skarpare och det är inte alltid så skoj :crazy:

(Och så storbölar jag för minsta lilla känslosamma scen på TV. Typ när kompisarna hjälper till att betala den för dyra brudklänningen :rofl: )

Jag är ju förkyld och täppt i näsan så lukten i detta fall borde inte vara problemet :p

Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
9/3 Mayalv 34 år, andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
2/4 - Lime, 26 år, andra barnet
2/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
17/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
(26/4) - Diremone, 29 år, första barnet

Maj
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet

Väldigt tidigt ännu men fick ett plus idag! Håller tummar och tår på att liten vill stanna i magen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 573
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 046
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama