Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är väldigt blandade känslor.. Dels sörjer vi ju fortfarande hårt, jag satt senast igår och storbölade på kyrkogården och dels är jag/vi jätteglada att jag är gravid igen. Men det är fruktansvärt jobbigt, jag är livrädd att behöva vara med om samma sak igen även om oddsen är minimala.
Man får ta det steg för steg och vara lyckliga för det som är just nu.
Vi kan aldrig ersätta Filippa, men vi får en lite helare familj:love::heart Det fanns liksom inga andra alternativ.

Att låta sig känna allt det där samtidigt, sorgen och smärtan och lyckan och förväntan, det är lite av nyckeln till att långsamt börja läka. Nu säger jag inte att du tänker så här, men utifall att (för det är rätt vanligt) så säger jag det ändå: att du är lycklig över den nya graviditeten, att du längtar efter det nya barnet, att du ler och känner hur det kittlar i magen av förväntan, det gör inte att du sörjer och saknar Filippa mindre.

Jag blev oerhört glad när jag såg att ni väntar ytterligare ett barn, jag önskar er all lycka. :heart

Att låta sig känna allt det där samtidigt, sorgen och smärtan och lyckan och förväntan, det är lite av nyckeln till att långsamt börja läka. Nu säger jag inte att du tänker så här, men utifall att (för det är rätt vanligt) så säger jag det ändå: att du är lycklig över den nya graviditeten, att du längtar efter det nya barnet, att du ler och känner hur det kittlar i magen av förväntan, det gör inte att du sörjer och saknar Filippa mindre.

Jag blev oerhört glad när jag såg att ni väntar ytterligare ett barn, jag önskar er all lycka. :heart

Tack:heart
Absolut är det som du skriver, jag kommer ju aldrig glömma eller sluta sörja henne. Det kommer alltid vara en liten person för lite, hon kommer aldrig få nån rosa cykel, plocka blommor eller ha sin första kärlek. Det är ju så det är.
Men hon kommer alltid finnas med oss i själ och hjärta oavsett hur många syskon vi lyckas få.
Jag längtar nåt oerhört efter att få bli mamma åt hennes syskon och det är nog bara bra. Längtan trycker undan rädslan och tar bort lite av de vassaste taggarna i sorgen.

Nu ska vi ha bebis:heart:love:

Idag lyckades jag häva kvällsillamåendet med en upptinad kanelbulle.

Det ska nog helst inte bli en vana.

Funderar på att baka biskvi i långpanna till sambons jobb. Hade egentligen planerat att ligga med honom men han har inte duschat sen i typ söndags så tja. (Ja jag har sagt till, han är trött och somnar typ direkt efter middagen just nu :rofl: ).

Äcklig förkylning på ingång och varje gång som jag hostar eller nyser får jag böja mig framåt/dra upp ett ben för om jag är rak i kroppen känns det som att någon kör in en kniv nere vid livmodern och sedan blir det en känsla av kramp.
Jättejobbigt och väldigt irriterande.
Jaja, det är väl lika normalt som allting annat när man är gravid.

:meh:P
Äcklig förkylning på ingång och varje gång som jag hostar eller nyser får jag böja mig framåt/dra upp ett ben för om jag är rak i kroppen känns det som att någon kör in en kniv nere vid livmodern och sedan blir det en känsla av kramp.
Jättejobbigt och väldigt irriterande.
Jaja, det är väl lika normalt som allting annat när man är gravid.

En annan behöver nog göra mera knipövningar!! Kissade på mig förut när jag hostade...:meh:

Nu försöker jag hitta blygdbenet i stället.

Fattar inget. Eller nåt hårt är det ju nere vid musen men var slutar det?

Hur går det för er andra med mat?

Dom jaf klagat tidigare i tråden så är mat o illamående ingen hitt här men idag peppapeppa var faktiskt helt okey, antingen börjar jag vänja mig eller så avtar de lite granna De mest irriterande jag vet just nu är att illamåendet är stabilare om en äter sånna där jäklars kolhydrater i form av vitt bröd (något jag inte ätit på månader förrutom vis speciella tillfällen, typ smörgåstårta, ciabatta på café osv). O nu vill kroppen gärna äta vitt jäkla formbröd med ost o skinka i grillen...
Kvällsgotta (då illamåendet är som värst) består av gurka idag. Helt plötsligt funkade inte lakrits längre... Suck.

Och de här att jag kan somna (o gör...) före 22 varenda dag (vi ligger 2timmar efter er hemma i Sverige) o sova tills klockan ringer 07.30. Det har inte hänt sen ja aldrig! 00-01 är mer normal läggningstid här. Mycket udda!

Himla kul o läsa om alla efterlängtade graviditer här och faktiskt livsavgörande för att jag ska klara att hålla detta hemligt i en månad till!

Hejja alla er gravida med krämpor och såklart er utan också

Nu försöker jag hitta blygdbenet i stället.

Fattar inget. Eller nåt hårt är det ju nere vid musen men var slutar det?

Jag googlade faktiskt blygdbenet häromdagen (stod i appen att livmodern är ovanför blygdbenet så va tvungen att kolla haha) och fattade jag rätt ska det sluta precis där magen börjar typ, alltså där mus övergår till mage eller hur man ska säga!

Jag googlade faktiskt blygdbenet häromdagen (stod i appen att livmodern är ovanför blygdbenet så va tvungen att kolla haha) och fattade jag rätt ska det sluta precis där magen börjar typ, alltså där mus övergår till mage eller hur man ska säga!

Som om det är en klar gräns :rofl: :D

Dom jaf klagat tidigare i tråden så är mat o illamående ingen hitt här men idag peppapeppa var faktiskt helt okey, antingen börjar jag vänja mig eller så avtar de lite granna De mest irriterande jag vet just nu är att illamåendet är stabilare om en äter sånna där jäklars kolhydrater i form av vitt bröd (något jag inte ätit på månader förrutom vis speciella tillfällen, typ smörgåstårta, ciabatta på café osv). O nu vill kroppen gärna äta vitt jäkla formbröd med ost o skinka i grillen...
Kvällsgotta (då illamåendet är som värst) består av gurka idag. Helt plötsligt funkade inte lakrits längre... Suck.

Och de här att jag kan somna (o gör...) före 22 varenda dag (vi ligger 2timmar efter er hemma i Sverige) o sova tills klockan ringer 07.30. Det har inte hänt sen ja aldrig! 00-01 är mer normal läggningstid här. Mycket udda!

Himla kul o läsa om alla efterlängtade graviditer här och faktiskt livsavgörande för att jag ska klara att hålla detta hemligt i en månad till!

Hejja alla er gravida med krämpor och såklart er utan också

Jag blev så fånigt glad... Idag blev jag sugen på en glass!!! Har inte hänt på typ evighet att jag blivit sugen på något. Har gått ner två kg, 13+0 idag o längtar efter o kunna äta igen. Vitt bröd o frallor fungerar fint liksom knäckebröd, men mat, godis o sött? Nej... Det bara vänder sig i magen :yuck:
Hoppas glassen var ett tecken på att nu vänder det :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 573
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 046
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama