Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag börjar bli hemskt känslosam, började gråta lite när jag såg att Kolmården ska ha jultema under adventshelgerna med julmarknad och massa aktiviteter för barnen, sambon blev lite orolig för mig så han lovade att vi åker dit med barnen och sover på Vildmarkshotellet :p

Vi har också en mus (eller flera) som använder vår soppåse som buffé på natten, känns så sorgligt att vi ska döda dom.

Jag är inte blödig i vanliga fall :cautious:

:rofl:

Jag slänger glatt ut de döda feta mössen från sadelkammaren (de flyttar in i huset när det blir minus).

Just nu är jag lite less på min svårhanterliga kropp. Kommer en vän jag inte träffat på massor av år och vi ska rida ut är det tänkt.

Men nu ligger jag i sängen och hoppas att postafenet ska göra sitt och blodsockret skärpa sig efter banan och päron, skakar i hela kroppen :crazy: Har ändå grundat fint med grovt bröd med mycket ost på med ett par timmars mellanrum.

Det lär väl inte bli lättare med tiden heller...

Bah! Jag hade aldrig gissat att det kunde bli såhär bökigt och jag är väldigt glad att jag inte behöver jobba, det hade nog inte fungerat så bra.

Det är bäst för Greta att hon kommer ut när det är tänkt och inte under hösten :mad:

Jag hoppas du kom överens med kroppen till slut @lil-sis

Efter två veckor av ofrivilligt riduppehåll kravlade jag mig upp på min ena pålle.
Fyfanihelvete vad ont det gjorde i ljumskarna precis när jag satte mig i sadeln, tur sambo var i närheten och kunde hålla i hästen tills jag hade kommit till rätta. Det släppte efter en stund och nu känns det ingenting, däremot var det sjukt jobbigt att sitta ner på "älgen", jag tror jag får rida ponnyn när jag ska göra sådant och ö a på fältsits när jag rider älgen ;)

Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
9/3 Mayalv 34 år, andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
2/4 - Lime, 26 år, andra barnet
2/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
17/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
(26/4) - Diremone, 29 år, första barnet
(26/4) - Happygirl, 27år, första barnet

Maj
15/5 Norrisen, 35 år andra barnet
17/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet

Här kände jag att jag vill vara med. Plussade i veckan så är väldigt nytt än och inte så planerat men väldigt välkommet. Håller tummarna för att allt går vägen.

Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
9/3 Mayalv 34 år, andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
2/4 - Lime, 26 år, andra barnet
2/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
17/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
(26/4) - Diremone, 29 år, första barnet
(26/4) - Happygirl, 27år, första barnet

Maj
15/5 Norrisen, 35 år andra barnet
17/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet

Två dagar för bim kunde jag inte hålla mig och testet visade gravid. Första försökte, otroligt! Med första barnet tog det tre försök innan det tog sig. Sonen är 2 år och 2 månader så det blir knappt 3år emellan om allt går som det ska.

Hittills har jag mycket mer symptom än jag hade förra gången. Hittills har jag haft känsla av ägglossning i livmodern, illamående och ett förstärkt luktsinne. Undrar var det här ska sluta...

Om någon skulle känna mig irl så var snälla och håll det för dig själv, det är inte officiellt ännu.

Jag är så trött på tröttheten, jag önskar att den kunde lämna mig typ nyss. Från att klara mig bra med sex h sömn sover jag med lätthet 21.30 till 7 med ett uppvaknande för att kissa.
Tänk dom dagar som jag måste kliva upp 4.45. Det är döden numer.

Det enda jag är lite nervös för just nu är att jag haft sån brist på Folacin en längre tid. Jag är gastric bypass opererad för drygt ett år sedan och haft problem med mina värden på b12 och Folacin. Men ska ta kontakt med min husläkare imorgon och höra vad hon säger. Fick höjd dos av just Folacin förra veckan och när man läser om det så är just Folacin viktigt vid cellbildandet i tidigt skede av graviditeten. Annars känner jag inte av något alls men är väl tidigt än.

Det enda jag är lite nervös för just nu är att jag haft sån brist på Folacin en längre tid. Jag är gastric bypass opererad för drygt ett år sedan och haft problem med mina värden på b12 och Folacin. Men ska ta kontakt med min husläkare imorgon och höra vad hon säger. Fick höjd dos av just Folacin förra veckan och när man läser om det så är just Folacin viktigt vid cellbildandet i tidigt skede av graviditeten. Annars känner jag inte av något alls men är väl tidigt än.

Får du inte B12 i spruta om du har problem? Jag har gått över till tabletter då värdet förra året tangerade övre referensvärdet med sprutor.

Folsyra var 33 sist och äter på fertilitetsklinikens inrådan dubbel dos (fast det blir mer eftersom jag både äter folsyratbletter och multivitaminer/mineraler med folsyra i).

Jag hoppas du kom överens med kroppen till slut @lil-sis

Efter två veckor av ofrivilligt riduppehåll kravlade jag mig upp på min ena pålle.
Fyfanihelvete vad ont det gjorde i ljumskarna precis när jag satte mig i sadeln, tur sambo var i närheten och kunde hålla i hästen tills jag hade kommit till rätta. Det släppte efter en stund och nu känns det ingenting, däremot var det sjukt jobbigt att sitta ner på "älgen", jag tror jag får rida ponnyn när jag ska göra sådant och ö a på fältsits när jag rider älgen ;)

Jag försöker bli bättre på att äta typ hela tiden. Inte jättelätt eftersom det tar emot psykiskt. Ska testa att lägga till en naturdiet shake varje dag också. Just nu äter vi mycket färdig gulasch för jag ids inte laga mat, det tar emot.

Det löser sig nog, jag måste planera bättre bara.

Får du inte B12 i spruta om du har problem? Jag har gått över till tabletter då värdet förra året tangerade övre referensvärdet med sprutor.

Folsyra var 33 sist och äter på fertilitetsklinikens inrådan dubbel dos (fast det blir mer eftersom jag både äter folsyratbletter och multivitaminer/mineraler med folsyra i).

Jo jag får b12 i spruta var 6:e vecka och det verkar stabiliserat sig nu. Folsyra låg på 5 nu när jag var på ett årskollen så fick 5 mg tabletter utskrivna istället för 1 mg. I våras låg folsyra på 8 så det har sjunkit mer sedan dess. Men hoppas det också blir bättre nu.

Jag är så trött på tröttheten, jag önskar att den kunde lämna mig typ nyss. Från att klara mig bra med sex h sömn sover jag med lätthet 21.30 till 7 med ett uppvaknande för att kissa.
Tänk dom dagar som jag måste kliva upp 4.45. Det är döden numer.

Å så glömde jag min ökade värme. Jag tror jag har svettats sen midsommar :grin:

För er som inte har varit gravida förut så kan jag med bitterhet säga att det är en befrielse att föda ut barnet sen :D Att vara gravid är överskattat!:o
Kan nog inte riktigt hålla med. Tycker graviditet (trots 17v av kräkningar med vår änglaflicka) är en "Walk in the park" i jämförelse. Då har jag iofs en traumatisk förlossning i bagaget.

För er som inte har varit gravida förut så kan jag med bitterhet säga att det är en befrielse att föda ut barnet sen :D Att vara gravid är överskattat!:o

Haha än mår jag ganska så bra, i v15+3 idag tror ja! Det värsta är fogarna, som började göra ont redan i v9 eller nåt, men har problematik med smärta sen innan så är lixom van vid att ha ont..!

För mig var förra graviditeten en mardröm, förlossningen inga konstigheter alls (kvaddlar var det bästa som hänt typ :up:) men smärtan vid amningen hade ingen förvarnat mig om :nailbiting:

Hur tänker ni andra med att berätta för kolleger?
Förra gången fick jag ha mammabyxor i v.8 och hade hinken som en ständig följeslagare från V.6 så om det blir likadant denna gång lär de ju märka ganska fort. :o

Men om det inte blir så så vill jag gärna vänta så länge som möjligt. Problemet är att en av kollegerna i vår lilla grupp slutar siste september och ska ha fest för gruppen.

Vi kommer åka gemensamt dit (kollektivt) för att alla ska kunna dricka vin så om jag helt plötsligt inte ska ha något så lär mina kolleger fatta vad som är i görningen på 5sek. :eek::nailbiting:

Bättre att förekomma än att förekommande kanske? Och isf berätta tidigare samma dag (med krav på att det stannar inom gruppen)? Kommer vara i V.8 då..

Förra gången fick jag ha mammabyxor i v.8 och hade hinken som en ständig följeslagare från V.6 så om det blir likadant denna gång lär de ju märka ganska fort. :o

Men om det inte blir så så vill jag gärna vänta så länge som möjligt. Problemet är att en av kollegerna i vår lilla grupp slutar siste september och ska ha fest för gruppen.

Vi kommer åka gemensamt dit (kollektivt) för att alla ska kunna dricka vin så om jag helt plötsligt inte ska ha något så lär mina kolleger fatta vad som är i görningen på 5sek. :eek::nailbiting:

Bättre att förekomma än att förekommande kanske? Och isf berätta tidigare samma dag (med krav på att det stannar inom gruppen)? Kommer vara i V.8 då..

Jag har mailat två av mina chefer och berättat efter att ha kräkts lite hastigt på ett möte. Eftersom jag mår så pass illa att det riskerar att påverka min arbetsinsats på vissa områden vill jag att de vet hellre än tycker jag oförklarligt underpresterar.

Jag kommer nog berätta ganska snart. Bytte chef för 3 veckor sedan och min nya chef och jag har en privat relation och ses ibland utanför jobbet. Vi har dock inte setts på ett tag sådant varit läge ännu men berättar så fort jag får tillfälle. Går in i v 10 på tisdag och det börjar bli lite svårt att dölja men går det väntar jag gärna med att berätta för fler på jobbet till efter KUB.

Nu jobbar ju inte jag men jag hade mest troligt berättat för längesedan.

(Men alkohol drack jag inte förr heller, praktiskt ;) ).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 573
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 046
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama