Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag berättade för chefen när mamma fyllde år, hon fick en bäbismössa i present och chefen var närvarande på kalaset! Ja just, pappa är ju min chef :p är fastanställd sen många år, pluggar nu men jobbade i somras, mådde ju bra så kunde dölja för pappa (och alla andra) på jobbet! Så var nog i v10 när mamma fyllde. Vi hade velat vänta till efter kub, men fick inte tid förrän efter en gotlandsresa, som mamma skulle med på. Och där hade det varit svårt att dölja! Ingen jättestor alkoholkonsument men tar gärna en cider eller två vid fint väder, så mamma skulle förstått direkt när jag på gotland inte drack något :)

Hur tänker ni andra med att berätta för kolleger?
Förra gången fick jag ha mammabyxor i v.8 och hade hinken som en ständig följeslagare från V.6 så om det blir likadant denna gång lär de ju märka ganska fort. :o

Men om det inte blir så så vill jag gärna vänta så länge som möjligt. Problemet är att en av kollegerna i vår lilla grupp slutar siste september och ska ha fest för gruppen.

Vi kommer åka gemensamt dit (kollektivt) för att alla ska kunna dricka vin så om jag helt plötsligt inte ska ha något så lär mina kolleger fatta vad som är i görningen på 5sek. :eek::nailbiting:

Bättre att förekomma än att förekommande kanske? Och isf berätta tidigare samma dag (med krav på att det stannar inom gruppen)? Kommer vara i V.8 då..
Ropar på @Miks, hon är mästare på hur man går på fest och låtsasdricker :D

Annars tänker jag att om bara en person får veta så kan den hjälpa dig smussla med alkoholfritt eller byta glas. Du behöver inte berätta för alla.
/ogravid smygläsare

Hur tänker ni andra med att berätta för kolleger?
Förra gången fick jag ha mammabyxor i v.8 och hade hinken som en ständig följeslagare från V.6 så om det blir likadant denna gång lär de ju märka ganska fort. :o

Men om det inte blir så så vill jag gärna vänta så länge som möjligt. Problemet är att en av kollegerna i vår lilla grupp slutar siste september och ska ha fest för gruppen.

Vi kommer åka gemensamt dit (kollektivt) för att alla ska kunna dricka vin så om jag helt plötsligt inte ska ha något så lär mina kolleger fatta vad som är i görningen på 5sek. :eek::nailbiting:

Bättre att förekomma än att förekommande kanske? Och isf berätta tidigare samma dag (med krav på att det stannar inom gruppen)? Kommer vara i V.8 då..
Jag berättade för cheferna dagen efter jag plussade så dom fick veta tidigt, men jag är väl kanske lite av ett specialfall med tanke på vad som hände i våras.
Arbetskamraterna får väl reda på det när det syns typ, jag varken döljer eller talar om. Det lär ju bli tydligt ändå förr eller senare.
Samma med vänner, dom får ju reda på det tids nog.

Vaknade med huvudvärk igen. Tog två alvedon och fixade frukost till J, fick i mig en yoghurt och kopp te. Sedan lyckads jag somna om och drömde om missfall :crazy:

Nu ligger jag och mår illa och vet inte om jag ska äta bort det eller sova bort det :p

Igår klarade jag hela dagen utan blodsockerfall även om det var nära på kvällen. Hade banan med men ville orka middagen, fungerade ok faktiskt.

Vi var på tvåårskalas och åt tårta så jag mådde illa :rofl:

Jag hade nog berättat för chefen redan nu om det inte vore för att jag har provanställning till mitten av oktober. Är rädd för att det skulle påverka negativt. Hon har sagt att jag inte behöver oroa mig men samtidigt har jag inte fått det nya kontraktet...:cautious:

Vaknade med huvudvärk igen. Tog två alvedon och fixade frukost till J, fick i mig en yoghurt och kopp te. Sedan lyckads jag somna om och drömde om missfall :crazy:

Nu ligger jag och mår illa och vet inte om jag ska äta bort det eller sova bort det :p

Igår klarade jag hela dagen utan blodsockerfall även om det var nära på kvällen. Hade banan med men ville orka middagen, fungerade ok faktiskt.

Vi var på tvåårskalas och åt tårta så jag mådde illa :rofl:
Här blev det till att jobba hemifrån idag. Bara tanken på att åka tåg gjorde mig åksjuk. O_o

Här blev det till att jobba hemifrån idag. Bara tanken på att åka tåg gjorde mig åksjuk. O_o

Jag mådde aldrig så illa trots tvillinggravid, men en period tyckte jag att andra människor luktade fruktansvärt illa :yuck: Alla kroppslukter som svett och andedräkt blev liksom förstärkta, då var det ingen höjdare att tågpendla! :rofl:

(Ja, jag är också här och stalkar :D )

@TeamLundVer Japp @hvala har rätt! Jag är en smusslare av rang! Vi har en rätt avspänd stämning kring alkohol på mitt jobb där det bjuds generöst i tid och otid (sen kanske det är osunt men det är en annan diskussion).
Jag har smusslat en julfest, en 6 dagar lång utlandskonferens, x antal champagne frukostar, min egen födelsedagsfest för vänner, nyår osv.

Hemma är det lätt! Köp ett vin med skruvkork, vaska eller fyll någon annan med innehållet, häll i nytt alkoholfritt vin! Bjud fulla vänner på vinet, de märker inte ett skvatt!

Ute på lokal beställde jag antingen samma som alla andra och drack sedan inget. Alternativt smygbytte glas med den bredvid. Tricket är att glaset alltid ska vara halvfullt annars finns risk att du får det påfyllt. Ett annat trick är att gå på toa precis när dryckesbeställningen tas, oja sig och därefter beställa alkoholfritt i baren eller direkt av servitören. Beställ något de andra inte dricker. Dricker de vin, dricker du drinkar tex.

Jag dricker sällan. Jag tycker om min bil. Min erfarenhet är att så länge man håller i ett glas som antingen är riktigt vin man aldrig dricker eller fejkalkohol så är det aldrig någon som märker. Alla andra är så upptagna av sin egen konsumtion att de inte tänker på mig.

Skulle jag däremot deklarera "nä jah dricker vatten" skulle jag alltid ha en diskussion. Nu är det mer "va ska du köra hem? Du har ju druckit!!!".

På nyår vaskade jag en champagne flaska bara genom att hålla i den. På konferensen beställde jag glatt hela vinpaketet och drack inte en droppe. Skåla kan man göra utan att få i sig något.

Lycka till! Och grattis såklart!

Mvh Miks

Fick berätta för chefen direkt eftersom jag är sjukskriven och det står ju på sjukintyget. Har berättat för ett par arbetskamrater, förra veckan(v.11) råkade den ena dock försäga sig så nu vet typ alla.
I lördags när det gick över på v.12 så berättade vi för vännerna. Det är svårt att dölja när man inte orkar vara med så länge och sitter och är blek :yuck:

Fick berätta för chefen direkt eftersom jag är sjukskriven och det står ju på sjukintyget. Har berättat för ett par arbetskamrater, förra veckan(v.11) råkade den ena dock försäga sig så nu vet typ alla.
I lördags när det gick över på v.12 så berättade vi för vännerna. Det är svårt att dölja när man inte orkar vara med så länge och sitter och är blek :yuck:
Den delen av sjukintyget där det står vad du är sjukskriven för behöver du inte visa för din arbetsgivare. Kan vara bra att veta :)

Den delen av sjukintyget där det står vad du är sjukskriven för behöver du inte visa för din arbetsgivare. Kan vara bra att veta :)

Är det verkligen så? För jag va tvungen att visa alla sidor enligt min chef när jag va sjukskriven för trauma (överfall/våldtäktsförsök) trots att läkare sa att jag kunde hålla det hemligt.

Är det verkligen så? För jag va tvungen att visa alla sidor enligt min chef när jag va sjukskriven för trauma (överfall/våldtäktsförsök) trots att läkare sa att jag kunde hålla det hemligt.
Ja, så är det. Du behöver inte visa varför du är sjukskriven (det är bara första sidan man behöver visa, inte andra sidan), det lärde jag mig när jag pluggade till löneadministratör :)

Ja, så är det. Du behöver inte visa varför du är sjukskriven (det är bara första sidan man behöver visa, inte andra sidan), det lärde jag mig när jag pluggade till löneadministratör :)
Jag blev alltså lutad av min chef, måttligt kul att höra.

Men men inget jag kan göra något åt nu iaf mer än att jag vet det nästa gång.

Ja det är sant men ska åtgärder vidtas av arbetsgivaren behöver de veta konsekvenserna av sjukdom/skada/stress.

Tarmarna har kommit igång. Eller de är fortfarande svullna men flödet fungerar kan vi säga :eek:

Drömde om missfall inatt, det var inte roligt :(

Bra att veta vid något annat tillfälle :) Dock spelade det ingen roll här då jag tyckte det var enklare att säga som det är än att behöva ljuga. Fick betydligt mer förståelse när han fick veta varför.

Jag har känt "främmande rörelser" i magen vid två tillfällen under em, båda när jag suttit lite framåtlutad, det gav en känsla av att minioren låg och gjorde kullerbyttor :love:

Jag tror jag kände i fredags, det var två tillfällen nära varandra, när en känsla jag inte känner igen sen tidigare, dök upp. Jag reagerade på känslan (som jag inte kan förklara) men tog ett par timmar innan jag insåg att det kanske va bäbis!

Imorrn är det tre veckor kvar till RUL!!

Jag har känt "främmande rörelser" i magen vid två tillfällen under em, båda när jag suttit lite framåtlutad, det gav en känsla av att minioren låg och gjorde kullerbyttor :love:

Min tarm har levt rövare med mig idag, den har buffat på magen! Som en knytnäve. Skumt.

Men jag har vid två tillfällen känt ett "gurgel" som inte kommer från tarmen. Det har varit väldigt diskret och väldigt annorlunda. Kan vara Greta/Viktor som vevar runt i vattnet :D

(Och jag tror jag kände livmoderkanten idag en gång.)

Just det. Idag gör tuttarna ont också men det är bra. Om än bökigt. De får snart inte plats ens i mina gamla BH:ar.

Hur ska det sluta?!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 580
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 051
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 552
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama