Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just det. Idag gör tuttarna ont också men det är bra. Om än bökigt. De får snart inte plats ens i mina gamla BH:ar.

Hur ska det sluta?!
Här har de också börjat värka. Gick från 70F till 90H under förra graviditeten och landade därefter på 75G (alldeles för stort). Jag tycker faktiskt inte de behöver bli större alls under denna graviditeten. :cautious:

Nåväl, det blir en bröstförminskning och ett bröstlyft sedan så jag slipper ha så ont i ryggen hela tiden. Och bli svettig under tuttarna :yuck:

Här har de också börjat värka. Gick från 70F till 90H under förra graviditeten och landade därefter på 75G (alldeles för stort). Jag tycker faktiskt inte de behöver bli större alls under denna graviditeten. :cautious:

Nåväl, det blir en bröstförminskning och ett bröstlyft sedan så jag slipper ha så ont i ryggen hela tiden. Och bli svettig under tuttarna :yuck:

Samma här.. Ser redan ut som Dolly P, fast lite lagom lönnfet:D förra gången gick jag ifrån 75a till 80e.. Nu startade jag på 75d och det har börjat välla ut. Fick tala om för en kompis igår att jag va gravid, hennes blick på mina tuttar och min redan i v7 putande mage sa allt så det va bara att erkänna.

Idag har jag mått gräsligt illa och har fått smyga upp ifrån ryggläge till stående, annars har spyorna bubblat i halsen. Helt lövely! Men men. Det släpper väl fram igenom:up:
Denna veckan får vi hela planen för graviditeten med spec mödravården, läkaren ska ringa den 15:e. Ska bli riktigt skönt att få det gjort så jag slipper känna oro i onödan:)

Ibland undrar jag om jag är gravid när jag läser om era svullna magar, stora tuttar och illamående! Haha! Eller jo jag har symptom men inte alla farligt, mina tuttar växte lite precis i början, men inte till större bh storlek utan kam ha samma! Magen börjar nu börja växa lite, men nån okänd skulle bara tro att jag gått upp lite mera i vikt!

Red i två timmar igår med mina elever, jättehärligt! Fick något ont i magen, men gick över ganska fort efter att jag hoppat av :)

@Fille
Nu när mitt illamående har gått över (minus två kilo på tre veckor) så känner jag knappt av någonting heller. Förutom ökad lust :p Och det är jobbigt när man har två småbarn som gör att man knappt hinner ta på varandra när som är vakna, och när dom sover är vi oftast för trötta :meh: :banghead:

Igår var jag på mvc för att lämna blodprov. FYRA stick blev det innan dom lyckades!!! Två i armvecken och två nere på armen. Nu är det gjort iaf så nu väntar jag på att göra kub den 22/9.

@Fille
Nu när mitt illamående har gått över (minus två kilo på tre veckor) så känner jag knappt av någonting heller. Förutom ökad lust :p Och det är jobbigt när man har två småbarn som gör att man knappt hinner ta på varandra när som är vakna, och när dom sover är vi oftast för trötta :meh: :banghead:

Igår var jag på mvc för att lämna blodprov. FYRA stick blev det innan dom lyckades!!! Två i armvecken och två nere på armen. Nu är det gjort iaf så nu väntar jag på att göra kub den 22/9.
Haha jag har tyvärr ingen lust heller, förut har jag haft ganska mkt lust, innan grav men den är som bortblåst nu!! Jag har ju symptom på grav, det kan jag inte sticka under stolen med, men inga symptom som är jobbiga eller stör son tur är :)

Har börjat fundera lite smått på vagn. :)
Sonen kommer vara 2 år och 5 månader när liten beräknas men det lär nog behövas en syskonvagn ändå om han inte ändrar sig radikalt under vintern. Till och från förskolan (dvs när han är trött) orkar han inte gå en meter utan ska antingen bäras eller åka vagn och är vi ute och promenerar vill han åka efter drygt 100m.

Vi har ju fortfarande sonens vagn så det blir att komplettera med en syskonvagn.

Är väldigt sugen på Emmaljungas 735 i outdoor Timber :love: men skulle vilja ha Kronans varukorg. Vad är det för dumheter att ha en delad varukorg :rage:

Håller rätt tyst här men det är bara för att det enbart blir gnäll.. Men nu får ni stå ut ändå :p
För varje dag som går tycker jag bara att jag blir sämre. I början av sjukskrivningen kunde jag ändå ta mig för att göra något en liten stund varje dag, typ träffa en vän eller åka och handla, inga stora utsvävningar men i alla fall något socialt. Förra veckan och denna vecka har det varit ett stort steg att över huvud taget bara orka gå utanför dörren, har absolut noll ork att sätta mig i bilen och åka nånstans. Totalt orkeslös, yr, illamående och en grym huvudvärk. Dessutom ont i höfter och ländrygg:confused:
Detta sätter sig ju så klart på humöret. Lunkar runt här hemma själv hela veckorna, gubben jobbar rätt långa dagar och jag får därmed jättemycket tid till att grubbla.
Har ju längtat så länge efter den här graviditeten så blir så sur på mig själv att jag kan med att klaga men är så less på att må dåligt och att återigen behöva åka till läkare för att få förlängd sjukskrivning. Hatar att åka dit, bygger upp i mitt huvud att jag inte ska bli trodd, att läkaren (och andra runt omkring) ska tycka att jag är klen som inte klarar av att jobba.
Jag grubblar över att jag inte kommer bli en bra förälder och hur livet ska ändra sig. Kommer man kunna göra samma saker som man gjorde innan man blev förälder?
Mitt enda glädjeämne just nu är min häst, han är så fantastisk och ridningen fungerar så bra, det är det enda som jag i nuläget kan hitta energi till(dock blir det bara korta skogsturer). Men då blir jag ju superdeppig när jag tänker på att det snart kommer vara slut med ridningen för lång tid framåt :( Jag vet att många rider hela graviditeten. Men jag börjar redan känna att det tar imot att sitta upp när jag tänker på vad som kan hända om jag åker av. Han är världens snällaste men är ju trots allt en unghäst och kan ju såklart bli rädd för saker... Jag har ju redan börjat få mage och känner mig livrädd att trilla av och landa på den :crazy: Och tänk om jag inte kan få ihop hästlivet efter grav?
Ja ni hör ju hur jag är...
När gubben kommer hem och jag bara vill vräka ur mig all skit jag grubblat över under dagen så är det inte speciellt lätt då han går omkring på rosa moln och tycker det är helt fantastiskt att vi ska ha barn(det tycker givetvis jag med och visst tycker han synd om mig som mår dåligt) så han verkar inte riktigt förstå hur hårt det tar på mig "äh tänk på bebis så blir du glad" typ :grin:

Så.. Nu har jag gnällt färdigt :D

Nä förresten, är skitsur på mig själv att jag inte bytt bm.. Ska dit igen nu på fredag och det känns verkligen motigt att gå till henne och jag känner absolut inte att jag vill öppna mig och berätta något för henne :grin:

Så, nu kanske ;)

Fortsatt illamående och lite molvärk från livmodern men än har inte brösten börjat ömma. När jag väntade sonen hade jag bara lätt illamående runt v6-7 så det här är nåt helt nytt.

Nio månader känns så sjukt långt med andra barnet, med första behövde jag tiden för att förbereda mig men den här gången (inbillar jag mig) att chocken över att bli förälder inte blir lika stor.

Håller rätt tyst här men det är bara för att det enbart blir gnäll.. Men nu får ni stå ut ändå :p
För varje dag som går tycker jag bara att jag blir sämre. I början av sjukskrivningen kunde jag ändå ta mig för att göra något en liten stund varje dag, typ träffa en vän eller åka och handla, inga stora utsvävningar men i alla fall något socialt. Förra veckan och denna vecka har det varit ett stort steg att över huvud taget bara orka gå utanför dörren, har absolut noll ork att sätta mig i bilen och åka nånstans. Totalt orkeslös, yr, illamående och en grym huvudvärk. Dessutom ont i höfter och ländrygg:confused:
Detta sätter sig ju så klart på humöret. Lunkar runt här hemma själv hela veckorna, gubben jobbar rätt långa dagar och jag får därmed jättemycket tid till att grubbla.
Har ju längtat så länge efter den här graviditeten så blir så sur på mig själv att jag kan med att klaga men är så less på att må dåligt och att återigen behöva åka till läkare för att få förlängd sjukskrivning. Hatar att åka dit, bygger upp i mitt huvud att jag inte ska bli trodd, att läkaren (och andra runt omkring) ska tycka att jag är klen som inte klarar av att jobba.
Jag grubblar över att jag inte kommer bli en bra förälder och hur livet ska ändra sig. Kommer man kunna göra samma saker som man gjorde innan man blev förälder?
Mitt enda glädjeämne just nu är min häst, han är så fantastisk och ridningen fungerar så bra, det är det enda som jag i nuläget kan hitta energi till(dock blir det bara korta skogsturer). Men då blir jag ju superdeppig när jag tänker på att det snart kommer vara slut med ridningen för lång tid framåt :( Jag vet att många rider hela graviditeten. Men jag börjar redan känna att det tar imot att sitta upp när jag tänker på vad som kan hända om jag åker av. Han är världens snällaste men är ju trots allt en unghäst och kan ju såklart bli rädd för saker... Jag har ju redan börjat få mage och känner mig livrädd att trilla av och landa på den :crazy: Och tänk om jag inte kan få ihop hästlivet efter grav?
När gubben kommer hem och jag bara vill vräka ur mig all skit jag grubblat över under dagen så är det inte speciellt lätt då han går omkring på rosa moln och tycker det är helt fantastiskt att vi ska ha barn(det tycker givetvis jag med och visst tycker han synd om mig som mår dåligt) så han verkar inte riktigt förstå hur hårt det tar på mig "äh tänk på bebis så blir du glad" typ :grin:

Nä förresten, är skitsur på mig själv att jag inte bytt bm.. Ska dit igen nu på fredag och det känns verkligen motigt att gå till henne och jag känner absolut inte att jag vill öppna mig och berätta något för henne :grin:

Så, nu kanske ;)

Men du, så fantastiskt att din man redan tagit till sig faktum :love: En del greppar ju inte läget förrän ungen är ute.

Det är jobbigt att må piss hela tiden oavsett orsak. Och hästlivet får du till igen, kanske inte på en gång men förr eller senare. Om du vill.

Men du, så fantastiskt att din man redan tagit till sig faktum :love: En del greppar ju inte läget förrän ungen är ute.

Det är jobbigt att må piss hela tiden oavsett orsak. Och hästlivet får du till igen, kanske inte på en gång men förr eller senare. Om du vill.

Ja du har väl rätt.. Men blir osäker på mitt beslut att låta pålle ta det lugnt tills jag kan rida igen. Det är inte lätt att hitta medryttare till skogsmulleponny här ute och jag har alldeles för stort kontrollbehov för att släppa iväg någon annan med honom. Har kämpat i två år för att få honom precis så som jag vill ha honom, vill inte att någon annan rider bort det :( granntösa kan rida honom lite då och då men det blir i så fall under min bevakning, antingen på ridbanan eller att jag följer med ur på cykel eller kör shettisen. Förövrigt kommer det bara bli promenader för hand. Han trivs ju väldigt bra i sin hage som tur är.
Kommer du ha medryttare till din?

Ja du har väl rätt.. Men blir osäker på mitt beslut att låta pålle ta det lugnt tills jag kan rida igen. Det är inte lätt att hitta medryttare till skogsmulleponny här ute och jag har alldeles för stort kontrollbehov för att släppa iväg någon annan med honom. Har kämpat i två år för att få honom precis så som jag vill ha honom, vill inte att någon annan rider bort det :( granntösa kan rida honom lite då och då men det blir i så fall under min bevakning, antingen på ridbanan eller att jag följer med ur på cykel eller kör shettisen. Förövrigt kommer det bara bli promenader för hand. Han trivs ju väldigt bra i sin hage som tur är.
Kommer du ha medryttare till din?

Vi bor mitt ute i ingenstans :p Nä hon kommer ridas så länge jag orkar och sedan hoppas jag orka tömköra. Annars får hon vila, det tar hon ingen skada av :)

Så, nu kanske ;)

Byt bm och gnäll av dig till mig ;) Allt det som du tar upp och känner är helt naturligt och normalt (jag vet, ordet normalt är inte omtyckt när man är gravid) men jag har känt precis allt det du skriver.

Att man har frågetecken inför hur livet kommer bli efter att barnet kommit är ju ganska självklart, det är ju en stor omställning. Dock är det få saker man inte kan göra med ett barn :)

Så, nu kanske ;)
Det kunde ha varit jag som skrev detta under min förra graviditet.
Började kräkas i v.6 (vi pratar hinken under armen), kunde knappt hålla ögonen öppna, fick foglossning i v.14 och hade världens i särklass sämsta BM som tokvägrade hjälp mig.

Var uppsagd från jobbet och låg i soffan hela dagarna medan mannen var på jobb. Ifrågasatte starkt mig själv, min graviditet och att bli förälder även om det var planerat.

Men vet du vad? Jag blev väl kompenserad av världen underbaraste son som alltid log (kallades smajlgrodan), aldrig var ledsen och sov hela nätter från 3 veckors ålder. :love: Att vara mamma kändes helt rätt från första stund. :heart

Dock kommer jag byta BM direkt denna gång om jag inte är nöjd. Ina jäkla 50-tals fasoner här inte :rage:

Problemet med bm löste sig faktiskt lite av sig självt nu för dom ringde och sa att hon var sjuk och undrade om vi ville komma till deras andra istället som jag hört ska vara jättebra! :banana:

Men just nu är jag livrädd! Har fått en liten brun blödning i kombination med molvärk :eek:

Problemet med bm löste sig faktiskt lite av sig självt nu för dom ringde och sa att hon var sjuk och undrade om vi ville komma till deras andra istället som jag hört ska vara jättebra! :banana:

Men just nu är jag livrädd! Har fått en liten brun blödning i kombination med molvärk :eek:
Gillar på byte av BM
Håller tummarna för att blödningen inte betyder ngt

Vi bor mitt ute i ingenstans :p Nä hon kommer ridas så länge jag orkar och sedan hoppas jag orka tömköra. Annars får hon vila, det tar hon ingen skada av :)

Skönt att höra att jag inte är ensam om att låta hästen vila :) vi har ju i alla fall rätt årstid att vara höggravida på, januari-mars är det ju ingen höjdare att rida ändå :p

Åh jag hade också varit rädd!

Men brunt blod är gammalt blod och det är oftast en blödning som redan slutat men kommer ut nu. (Nä det skulle inte hjälpa mig heller att läsa...)

Skönt att höra att jag inte är ensam om att låta hästen vila :) vi har ju i alla fall rätt årstid att vara höggravida på, januari-mars är det ju ingen höjdare att rida ändå :p

:p

Det är möjligt att det inte blir något ungponnychampionat nästa år heller men det är liksom enda nackdelen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 580
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 051
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 552
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama