Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
9/3 Mayalv 34 år, andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
2/4 - Lime, 26 år, andra barnet
2/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
17/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
(26/4) - Diremone, 29 år, första barnet
(26/4) - Happygirl, 27år, första barnet

Maj

Hade egentligen inte tänkt lägga till mej i fler föräldratrådar, men nu är vi äntligen gravida efter att ha förlorat vår älskade Filippa i våras. Bf är egentligen i maj men kommer snittas 2-3v före. Endast släkt och familj vet så ni som känner mej.. Ja ni förstår säkert:heart

Åh vad glad jag blev av att läsa detta! Följde dig i våras och har tänkt mycket på er!

Hela familjen har legat däckade i magsjuka och att inte få behålla nån mat har ju knappast gjort gravidillamåendet bättre heller. Har varit jobbiga dagar :yuck: hoppas det vänder nu!

Dottern som är 16 månader nu var planerad 16 april och liten i magen bör vara beräknad 17 april så gällande kläder har vi ju allt vi behöver för alla säsonger :up: vagn hade vi en som vi sålde för den blev aldrig använd då både vi föräldrar och dottern trivdes bäst med bärsjal och sele så vi struntar i att skaffa vagn denna gången. Vi har en sån löparvagn som dottern åker ibland så jag hoppas att bebisen trivs att bli buren så får stora åka vagn. Eller så får en sitta på magen och en på ryggen om båda vill bli burna :)

Tack:heart:heart:heart Vi har haft en helvetes sommar. Men det kanske är nu det vänder? Men inget officiellt nu, bara familj som vet;)

:heart Förstår det. Och jag fattar att man aldrig kan verkligen, på riktigt, förstå vad ni gått och fortfarande går igenom utan att själv ha gjort det.
Du kan lita på mig. :D

Låter bra;)

Nej, det vi gått igenom är en sån fruktansvärd chock, först märka att hon inte levde och sedan traumat med att föda henne med allt vad det innebär och sedan ordna begravning. Helt genomjävligt:cry:

Vi kan bara hålla tummarna att det går vägen denna gången:heart

Låter bra;)

Nej, det vi gått igenom är en sån fruktansvärd chock, först märka att hon inte levde och sedan traumat med att föda henne med allt vad det innebär och sedan ordna begravning. Helt genomjävligt:cry:

Vi kan bara hålla tummarna att det går vägen denna gången:heart

Håller alla tummar jag har! har tänkt mycket på er och det ni gått igenom <3. Det är er tur nu!

Bowlade 1,5 h igår med jobbet, brukar alltid få ont i ryggen men igår gick det väldigt bra för ryggen! Vaknar idag och har en del ont i fogarna istället :/ tji fick ja!

Bowlade 1,5 h igår med jobbet, brukar alltid få ont i ryggen men igår gick det väldigt bra för ryggen! Vaknar idag och har en del ont i fogarna istället :/ tji fick ja!

Segt med fogarna. Hoppas det blir bättre!

Här hemma har det varit en lite jobbig morgon. Mår gräsligt illa och är ensam med sonen och hunden. När jag sprang in på toaletten nyss och mådde illa, smög sig sonen med och när jag mådde som sämst (läs kräks) får jag en liten hand på ryggen och ett peppande "det gick bra mamma! Kraaaam!" Så gulligt mitt i eländet

Segt med fogarna. Hoppas det blir bättre!

Här hemma har det varit en lite jobbig morgon. Mår gräsligt illa och är ensam med sonen och hunden. När jag sprang in på toaletten nyss och mådde illa, smög sig sonen med och när jag mådde som sämst (läs kräks) får jag en liten hand på ryggen och ett peppande "det gick bra mamma! Kraaaam!" Så gulligt mitt i eländet
:love:

Jag är riktigt riktigt genomförkyld. Så tradigt o toppa illamåendet med detta. Hoppas jag orkar masa mig igenom kommande vecka (föräldramöte på jobbet, sämsta tiden o bli sjuk... Förutom utvecklingssamtalen)... Gick in i väggen för 1 1/2 år sedan o har bara arbetat 100% några veckor i vår och nu sedan terminen började igen. Har kontakt med vårdcentralen och ev. sjukskriver de mig igen på 25 eller 50%. Har även en bindvävssjukdom och fibro i botten. Tycker bara för mycket om mitt jobb O_o men tänker att jag lärt mig att jag faktiskt måste sjukskriva mig om jag inte pallar. Passar sig inte o jobba fulltryckt med alvedon. Den tiden är förbi :up: så idag blir det ryggläge och vila hela dagen. Önskar mig en liten tv för då hade jag kunnat ligga o titta på "mammatv" när ungarna pillar med sitt :)

Jag är riktigt riktigt genomförkyld. Så tradigt o toppa illamåendet med detta. Hoppas jag orkar masa mig igenom kommande vecka (föräldramöte på jobbet, sämsta tiden o bli sjuk... Förutom utvecklingssamtalen)... Gick in i väggen för 1 1/2 år sedan o har bara arbetat 100% några veckor i vår och nu sedan terminen började igen. Har kontakt med vårdcentralen och ev. sjukskriver de mig igen på 25 eller 50%. Har även en bindvävssjukdom och fibro i botten. Tycker bara för mycket om mitt jobb O_o men tänker att jag lärt mig att jag faktiskt måste sjukskriva mig om jag inte pallar. Passar sig inte o jobba fulltryckt med alvedon. Den tiden är förbi :up: så idag blir det ryggläge och vila hela dagen. Önskar mig en liten tv för då hade jag kunnat ligga o titta på "mammatv" när ungarna pillar med sitt :)

Jag brukar oftast trycka i mig alvedon och jobba, men var sådär genomförkyld i somras o då kändes det inte värt det när jag inte bara hade mig själv! Så du var jag faktiskt sjukskriven en vecka, bättre att vila o bli frisk :)

Återigen så tacksam över att jobba hemifrån när jag läser om er andra som också är förkylda som får sjukskriva er och greja. Hostan är lite bättre idag iallafall, hostar lika mycket men den är inte så plågsam och det rosslar inte när jag andas djupt. Försöker att ta det lugnt men det är svårt med alla djur som vill ha uppmärksamhet.

Har börjat måla lite tavlor till barnrummet :o

Jag är också "ta en alvedon och åka till jobbet" om jag är förkyld men jag brukar köra ensamuppgifter och undvika möten av hänsyn till de andra och det brukar inte vara några problem.

I morgon är det dags för provtagning hos bm (och jag vill inte åka till den jävla skatan! Jag hoppas det börjat någon ny till nästa besök så att hon kan vara pensionär istället). Jag måste dessutom ringa ut veterinären till min ena häst så jag får väl hoppas att veterinären kan komma på en tid när jag inte ska till bm... Tror ni hon kan ta proverna på sambon istället om tiderna skulle kollidera? :p

Jag är också "ta en alvedon och åka till jobbet" om jag är förkyld men jag brukar köra ensamuppgifter och undvika möten av hänsyn till de andra och det brukar inte vara några problem.

I morgon är det dags för provtagning hos bm (och jag vill inte åka till den jävla skatan! Jag hoppas det börjat någon ny till nästa besök så att hon kan vara pensionär istället). Jag måste dessutom ringa ut veterinären till min ena häst så jag får väl hoppas att veterinären kan komma på en tid när jag inte ska till bm... Tror ni hon kan ta proverna på sambon istället om tiderna skulle kollidera? :p

Ska också lämna prov till BM imorgon men bara TSH. Och på EM ska jag till dietisten :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 567
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 046
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama